Hoe meer open worden naar andere mensen.

Hey,
Ik zou graag nieuwe vrienden willen maken (nietdatikdienietheb) maar op een of andere manier wil het me niet lukken of durf ik geen gesprek aan te gaan. En als ik dan een keer iets zeg, dan horen ze me niet aan. Ik ben wel iemand die graag op de achtergrond blijft, en ik ben de laatste tijd ook wat meer gesloten geworden omdat ik vroeger wel vaker gepest ben. Maar nu weet ik niet hoe ik me meer open moet stellen tegenover anderen. Want ik heb gelezen dat dat wel helpt om nieuwe vrienden te krijgen. Weet iemand hoe ik hiermee moet beginnen/omgaan? X

Haai, kijk naar mensen waarvan je denkt dat ze aardig zijn en ga dan een keer tussen lessen door bv. naast ze lopen en vraag hoe bv. een pw/so ging. Als je een gesprekje met iemand aanknoopt reageert diegene waarschijnlijk wel, als iemand al druk in gesprek is kam je beter een ander moment afwachten. Vraag veel en blijf aardig. Dan moet het lukken! Enals je meer vragen hebt of hulp nodig hebt kan je me altijd noten! <3xx

Dankje. X :slightly_smiling_face:

Upje voor jou…

heee, als je ergens sport kun je misschien ook daar met andere wat kletsen over de training/wedstrijd en etc. dan hebben jullie het vanzelf over een onderwerp wat jullie allemaal leuk vinden :wink: maar als je het eng vind om alleen op iemand af te stappen kun je het misschien ook doen met iemand uit je vrienden groep, of je beste vriendin… ik heb nu beetje het zelfde probleem… kwil ook meer vrienden maken, maar t lukt niet zo goed, en nu is er ook nog ruzie in onze vriendengroep dus is t al helemaal slecht moment… maarja khoop dat je rr wat aan hebt :wink:

Hier groei je steeds een beetje overheen, met hoe meer mensen je praat hoe makkelijker het gaat. Gewoon beginnen en niet denken ‘‘ze vinden me raar’’ want dat denk jij ook niet over iedereen die tegen je praat. En anders zijn ze het niet waard!

Het klinkt misschien vreemd, maar je moet beginnen bij jezelf. Ga een beetje op zoektocht naar jezelf, wat vind je leuk om te doen, hoe kijk je tegen dingen aan en wat vind je leuk aan jezelf en wat zijn je zwakkere punten. Als je weet wie je bent, wordt je daar een stuk zelfverzekerder van. Dan is het opeens niet meer zo eng om met een klasgenoot te praten (vond ik dan). Je moet gewoon denken: ik ben een superleuk meisje om mee om te gaan en om mee te praten. Als je dan wat nieuwe mensen hebt leren kennen, kun je geleidelijk aan wat meer over jezelf vertellen en wat openhartiger zijn over jezelf (door bijvoorbeeld je mening te geven over iets of te zeggen wat je interessant vindt) Veel succes!

Hey,
Misschien op school tegen kinderen gaan praten waar vriendinnen van je tegen praten? of dan samen met een vrienddin van jou naar anderen stappen. Maar je moet wel echt niet je oude vrienden laten vallen, want als de mensen waarmee je bevriend wilt raken toch anders zijn dan dat je denkt heb je een probleem… heb je al nieuwe vrienden gemaakt of nog niet? ;$ sorry ben een beetje nieuwschierig
x