Hoe meer mensen ontmoeten, vrienden maken etc?

Heey,

De laatste tijd erger ik me echt aan het feit dat ik niet zo sociaal ben en dat mijn interesses zo hard verschillen met die van mijn vrienden. Vooral nu er veel evenementen (festivals zoals dour etc) beginnen te komen waar ik echt heel graag naartoe wil, is het echt lastig om geen connecties te hebben met mensen die ook wel zin hebben om zo’n dingen te gaan doen :cold_sweat:
Dus even een raar vraagje; iemand idee hoe ik meer mensen leer kennen?
X

Via Facebook! Je kan lid worden van de groep ‘‘Ladies Social Club’’, dat is voor dames die nieuwe vriendinnen zoeken.

ik zit met precies hetzelfde probleem! Zou ook naar festivals enzo willen. Dit ga ik even volgen.

aah dankje, zal het eens opzoeken! :slightly_smiling_face:

aye ben dus niet de enige :’) normaal gezien is het niet zo’n groot probleem voor mij om niet veel gemeen te hebben met m’n vrienden maar als de zomer begint te komen mis je dat toch wel haha :grinning:

Of misschien gewoon heen gaan en daar connecties op doen? Moet je natuurlijk wel liggen maar denk dat je zo bij een vriendengroep aan kan schuiven als jullie wat dezelfde interesses hebben.

Dit hoor ik wel vaker, bijvoorbeeld bij het uitgaan. Maar het lijkt me zo akward en eng om alleen naar een festival of uit te gaan. :’)

ik zit hier met hetzelfde probleem. vrienden die niet houden van uitgaan of vaak niet kunnen. daarbij woon ik echt in een boerengat dus dat helpt ook niet echt mee.

en alleen uitgaan… dan moet ik eerst alleen met de ov ergens heen. of met auto en dan ergens overnachten. toch beetje akward in je eentje.

Klein beetje hetzelfde verhaal, wel veel vrienden en vriendinnen maar als ik met bepaalde festivals aankom vinden ze het te prijzig waardoor ik helaas ook veel festivals moet overslaan…

Denk ik ook wel eens aan maar ik heb (vrij veel) social anxiety én ik ben nog maar 15 jaar, de meeste evenementen waar ik naartoe ga of heen wil zijn niet zo vol van leeftijdsgenoten haha. Heb er trouwens geen problemen mee om met iets oudere mensen om te gaan maar ik zie mezelf nu niet echt naar een ouder groepje stappen, zij zitten ook niet echt op me te wachten denk ik :’) toch bedankt x

Exact hetzelfde hier :frowning_face:

Same, en ik ga er dan grotendeels heen voor de sfeer en muziek maar m’n vrienden zouden dan gewoon meegaan om mij een pleziertje te doen. En dat is ook weer niet gezellig want dan zit ik daar met mensen die 't eigenlijk niet interessant vinden :slightly_smiling_face:)