Hoe materialistisch ben jij?

http://img4.imageshack.us/img4/2310/girlscenen.jpg

Hello Lady’s.

Zoals de titel al zegt, Hoe materialistisch ben jij?
Tegenwoordig moeten we van alles hebben en de trends vliegen ons om de oren.
Vind jij je geluk bij spullen? Hou jij zo veel van die mooie schoenen dat je blij van word wanneer je ze ziet?

Als ik deze vraag persoonlijk moet beantwoorden ben ik zelf heel materialistisch…
Ik koop te grote hakken en zelfs hakken waarop ik niet eens kan lopen…
(Wees eerlijk dames, onze killer-heels staan prachtig in onze schoenenkast!)
Wanneer ik al mijn mooie spullen zie word helemaal blij!
Toch merk ik dat dit te veel word, ik praat nergens anders meer over.
Mijn vriend word er gek van.

Mijn vraag is: Hoe materialistisch ben jij??

Nee, ik vind geen geluk in spullen. Wel blijdschap wanneer ik iets krijg wat ik graag wil hebben, maar geluk nee. Al is dat voor mij ook nog steeds moeilijk te geloven (want waarom zou je ongelukkig zijn als je alles kan kopen/hebt wat je wil?) maar ik heb van mijn moeder geleerd dat geld en spullen niet gelukkig maken en dat heeft ze me ook bewezen.

Overigens wil dit niet zeggen dat ik niet ongelooflijk blij ben met mijn killer-heels, iPhone, kleding, scooter etc. en dat ik elke keer dat ik ernaar kijk nog blijer wordt. Maar blijdschap is geen geluk.

Ik ben heel materialistisch, denk ik. Ik zou het leven geen reet aan vinden zonder lekker te shoppen en nieuwe dingen te halen waar je blij van wordt. Ook zou ik heel moeilijk leven zonder mobieltje of pc… Dat is gewoon een stukje dagelijkse bezigheid en dat zou ik heel erg missen.

Ik moet toch wel bekennen dat ik heel materialistisch ben, daar ben ik niet trots op, nee. Het is gewoon sterker dan mezelf, ik wordt gewoon echt blij van nieuwe zaken.

Ja, ik ben heel materialistisch. Als ik nieuwe schoenen heb moet iedereen dat weten. Ik vind het ook verschrikkelijk om steeds hetzelfde kledingstuk te dragen ik wil meer, meer en meer!

Ik denk zeker wel dat het geluk brengt, een hobby geeft je geluk, maar niet zoveel geluk dat het je leven zou kunnen leiden. Als het moest; dan zou ik zonder kunnen. Op het moment zou ik mijn iphone, auto, laptop, kleding en parfum voor geen goud weg willen doen.

Ja, ik ben denk ik best wel materialistisch. Van een dagje shoppen(zeker als ik met veel tassen thuis kom) word ik blijer dan van gezellig dagje met vriendinnen doorbrengen. Ik zou niet kunnen leven zonder mijn mobiel, laptop en veel leuke kleding maar toch ook niet zonder familie en vrienden.

Ik ben wel materialistisch ja.

Ik ben het helemaal met jou eens. Ik word blij van spullen, maar gelukkig niet. Gelukkig word ik van hele andere dingen

Ja ik ben materialistisch en daar ben ik me ook bewust van. Overigens denk ik dat iedereen enigszins materialistisch is ingesteld.
Of ik er gelukkig van word? Nee. Wel heel blij en tevreden. Geluk is voor mij niet af te bakenen als materialistisch iets. Maar toch uit ik iedere emotie wel in het kopen van dingen heb ik gemerkt. Ben ik verdrietig; kopen. Ben ik blij; kopen. Heb ik iets gehaald; belonen met kopen.

Precies dit. Ik zou wel willen dat ik niet materialistisch ben ingesteld, maar het is gewoon wel zo. Ik wil graag mooie spullen, mooie kleding, ik wil later in een mooi huis wonen etc. Ik zou echt niet gelukkig worden in één of ander oud flatje, 30 hoog achter met verotte meubels.

Ik ben veeeel materialistischer dan ik zou willen/zou moeten zijn.

tuurlijk hou ik van bepaalde spullen, dingen die waarde voor mij hebben of iets wat ik al lang wou hebben. maar ik koop niet veel, ookal zou ik het wel willen hebben.
zoals die hakken waar jij het over had, tuurlijk ze staan prachtig in de kast. maar dat vind ik zonde voor mijn geld.

Zo materialistisch als maar kan heheh

Ik totaal niet, haha.

Ik draag kleren omdat naakt ook zo raar is :wink:.

Hekel aan shoppen.
Als het dan toch moet, zoek ik dan nog wel ff iets leuks uit, maar verder dan dat gaat het ook niet.

Telefoons en laptops enzo koop ik alleen als mn vorige kapot is en dan kies ik gewoon eentje uit met de functies die ik nodig heb x hoe veel het me gaat kosten.

Bij mij is het echt heel erg… Probeer er aan te werken maar het lukt nog niet echt!

hier het zelfde…