Hoe mascara en oogpotlood opdoen?*helphelp!*!

haj,

ik ga straks naar een feest en dan wil ik voor het eerst echt makeup opdoen, maar ik probeerde het net en het zag er niet goed uit. mijn wimpers waren superlang maar dun(na 1 keer zegmaar eroverheen te gaan) en ik had geen idee hoe ik mijn onderwimpers(Aan de onderkant vna je oog) van mascara moest voorzien(haha). en oogpotlood: moet dat aan de boven of onderkant van je oog? ik had net op beide maar dat zag er zo emo uit. is alleen onder raar??

dankuwel alvast

Mascara:
Gewoon op je wimpers doen, er overheen gaan. Onderwimpers hetzelfde, maar niet te veel.

Oogpotlood:
Alleen onder, eyeliner kan beter boven. je kan het op je waterrand doen, dan moet je je oog open houden met je vinger. Je kan het ook gewoon op de wimperrand doen, maar dan niet te veel.

Tip:
kijk YT filmpjes.

Kijk op Youtube… typ: how to apply mascara/eyeliner
Zie je precies hoe alles moet en hoe het eruit ziet.

gewoon met je mascara borsteltje je onderwimpers aantippen. hou een tandenstokertje of zo bij de hand, dan kan je gemakkelijk je aan elkaar geplakte wimpers scheiden zodat het niet allemaal aan elkaar klontert :stuck_out_tongue:
als je oogpotlood niet netjes kan aanbrengen dan moet je het NIET doen. eerst thuis flink oefenen waar je het wilt hebben en hoe je het netjes kan doen. anders ziet het er serieus niet uit.

ik doe altijd of alleen op je ooglid bij de bovenkant van je wimpers een dun randje met oogpotlood, of ik doe oogpotlood op dat roze randje bij je onderwimpers aan de binnenkant van je oog zeg maar.

Vraag anders een vriendin je te helpen? Of je moeder?

oogpotlood doe je aan het randje ONDER je oog. Eyeliner is voor BOVEN je wimpers. Alleen onder is helemaal niet raar. Je hoeft echt niet persé eyeliner op, je kunt ook gewoon oogschaduw opdoen hoor. Je onderwimpers hoeven ook niet persé met mascara, beter niet dan dat het er niet uitziet.

Succes

http://www.youtube.com/user/MichellePhan?blend=1&ob=5#p/search/0/cByuzpdXA-o

Aan je moeder/zus vragen?

voor oogpotlood: ik maak een “chinees-oogje” en doe dan oogpotlood op mn wimperrand van boven. Dus echt tussen de wimpers. en dit mag slordig want wat je op je ooglid “gemorst” hebt kuis je dan weer op en daarna mascara.
:stuck_out_tongue:

Trouwens als je nu straks weer mascara erop gaat doen heb je kans dat je spinnenpoten krijgt… Niet te veel doen dus…

(het is wel paarsige oogpotlood… is dat raar)?
en dat oogpotlood moet dus alleen op dat rozige stukje boven je onderwimpers(boven is richting oogbolXD)? want ik had dat eens gedaan en vond onder mijn wimpers er normaler uitzien. dus kan erONDER ook?

Hmm, ja eronder. Misschien. Dan moet het wel goed zitten. Ik zou het richting oogbol doen xd

http://www.youtube.com/watch?v=t-Iln7z_EP8

Als het paars is zou ik voor de eerste keer gewoon alleen mascara opdoen.

Ik zou persoonlijk eerst nog een beetje oefenen met make-up. Want als het er straks niet uitziet, heeft iedereen op het feest het gezien. Make-up maakt je niet perse mooier, zeker niet als je het niet goed opbrengt.

Ik doe oogpotlood altijd boven m’n oog, i.p.v. eyeliner.

Mascara; gewoon bij het begin van je wimpers starten en dan omhoog zegmaar. Wat te veel op je waterrandje komt, haal ik altijd met een wattenstaafje weg. Voor onder geld hetzelfde. En het ‘te veel’ kan je weer weg vegen met dat wattenstaafje. Oogpotlood zal ik zeker als ie paars is heel dun boven op je oog doen en een strak lijntje ook met een wattenstaafje maken door het ‘te veel’ weg te vegen.
ik gebruik echt veel wattenstaafjes en ben slecht in uit leggen, jeuj!

@parsprototo; ik ook :3

Begin met oogpotlood: onder je oog, ik doe het zelf altijd op dat witte randje. En boven ook, zeg maar onder je wimpers, op dat witte randje. En dan gewoon vet vaak met je mascara (zelf gebruik ik 2 verschillende mascara’s voor een beter effect) over je wimpers heen gaan en klaar :’)

veel oefenen vooral

als ik oogpotlood gebruik doe ik dit ook, maar meestal gebruik ik eyeliner, ook boven en onder, onder dunner randje dan boven