Ik vind dat je zelf beslist waar je een ‘nieuwe’ telefoon koopt. Misschien is je moeder bang dat je genept wordt?
Overtuig jezelf en je moeder ervan, dat er nog een garantiebewijs (!) erbij zit, zodat als er iets mis is, je hem op kan sturen!
Zet dan eens alle voor- en nadelen van een tweedehands telefoon en een nieuwe telefoon langs elkaar en probeer je moeder ervan te overtuigen dat het echt niet uitmaakt (behalve in prijs) of je nou een nieuwe koopt in de winkel of bijna nieuw bij iemand die hem niet (meer) gebruikt…
Tot slot kun je het op het geld gooien. Dat je graag een mooie telefoon wilt, maar geen €600,- hebt en die dus niet kunt betalen. Tenzij je er een goedkoper toestel kunt vinden via internet, die wel aan jou budget voldoet. (Nu kan je moeder zeggen dat je maar moet sparen, vertel haar dan hoe erg je die nieuwe telefoon nodig hebt!) Je kunt natuurlijk ook zeggen, of ik koop deze via internet van mijn eigen geld, of leg jij het overige geld neer wat ik extra zou moeten betalen voor een nieuwe? Wie moet er nou uiteindelijk met die telefoon rondlopen, jij, of je moeder?