Hoe mama overtuigen om iPhone 4S te laten kopen?

Hey!

Ja, uhm, het zit zo …

Ik wil graag een iPhone 4S en heb dus online tweedehands zitten zoeken.
En ik heb iemand gevonden, hij heeft da factuur nog, alle accessoires
Maar mijn moeder wilt het niet.
Ik betaal hem zelf.
We mogen hem komen halen, het is niet zo ver van ons thuis, en we mogen hem uitproberen en alles…

Maar zij wilt liever dat ik er een nieuwe koop, maar die kost 600 euro.
Hoe moet ik haar overtuigen?

UP

Koop gewoon 2e hands of laat haar het maar betalem :"")

Dus of je koopt zelf een 2e hands of je moeder koopt je een nieuwe…?

Het is toch je eigen geld? Ik vind dat je dan zelf wel mag beslissen wat je ervan koopt.

Ik vind dat je zelf beslist waar je een ‘nieuwe’ telefoon koopt. Misschien is je moeder bang dat je genept wordt?

Overtuig jezelf en je moeder ervan, dat er nog een garantiebewijs (!) erbij zit, zodat als er iets mis is, je hem op kan sturen!

Zet dan eens alle voor- en nadelen van een tweedehands telefoon en een nieuwe telefoon langs elkaar en probeer je moeder ervan te overtuigen dat het echt niet uitmaakt (behalve in prijs) of je nou een nieuwe koopt in de winkel of bijna nieuw bij iemand die hem niet (meer) gebruikt…

Tot slot kun je het op het geld gooien. Dat je graag een mooie telefoon wilt, maar geen €600,- hebt en die dus niet kunt betalen. Tenzij je er een goedkoper toestel kunt vinden via internet, die wel aan jou budget voldoet. (Nu kan je moeder zeggen dat je maar moet sparen, vertel haar dan hoe erg je die nieuwe telefoon nodig hebt!) Je kunt natuurlijk ook zeggen, of ik koop deze via internet van mijn eigen geld, of leg jij het overige geld neer wat ik extra zou moeten betalen voor een nieuwe? Wie moet er nou uiteindelijk met die telefoon rondlopen, jij, of je moeder?

Bedankt iedereen, zal nog eens mijn best doen.
Ze zegt dat ze me probeert te beschermen tegen een fout, omdat ze levenservaring heeft?

Maar we mogen langskomen, en hem zelfs uitproberen dus ik snap niet wat het probleem is?

waarom neem je geen abbo? dat is veel goedkoper… en je moet ook internet hebben he… anders hoef je geen iphone te kopen.

^Je kunt toch altijd komen kijken en dan nog beslissen of je hem wel of niet wilt? Dan ziet je moeder of het wel of niet betrouwbaar is!

Ik heb al gratis internet met mijn sim-kaart en kan gratis op facebook en twitter enzo , dus … (:

wel genoeg? 500MB word je iphone sloom van, Je moet de 1000MB internet wel hebben hoor.

Dan moet je al zeker 30 euro per maand betalen, en ik betaal alles zelf dus dat ga ik niet kunnen betalen :stuck_out_tongue:

Bullshit. Ik heb zelf een Iphone 4S en ik heb 500MB en mijn ouders 1GB en er zit geen verschil in. En je hoeft voor een iphone helemaal geen abbonement met internet te hebben? Je hebt ook wifi en je hoef tniet internet. Het kan.

Het is toch jou geld? En ik vind het juist goed dat je hem kan testen en zien bij diegene thuis . Volgens mij is er dan niets mis mee? Anders gaat je moeder mee naar diegene en kijken jullie er samen naar?

Ga samen met je moeder kijken, zo kan zij ook zien dat het waarschijnlijk gewoon betrouwbaar is en dan kan je die gewoon kopen. Scheelt toch weer wat! En internet hoef je inderdaad niet perse te hebben, zoals gezegd heb je op vele plekken wel wifi. (:

Ik hoop voor je dat het gaat lukken, succes!

er zit ook nog altijd wifi op. dat is ook internet.

Voor hoeveel ga je 'm 2dehands kopen?
Dan kun je het weerleggen dat hij goedkoper is dan nieuw :slightly_smiling_face:

^ 450 euro (:

je kan toch gewoon met je moeder kijken, ik wilde een nieuwe ipod, ik verveelde me en keek op marktplaats, was er iemand die een ipod had gewonnen bij pepsi ofzo maar hoefde de ipod zelf niet, toen had ik precies de ipod die ik wilde hebbem helemaal nieuw met bon en alles voor 40 goedkoper :grinning:

maar je moet wel goed kijken of alles het nog doet en of die nog mooi is.

Ze wil me niet brengen naar die plek :frowning_face:
Hoe ga ik er dan geraken? Ben wel een beetje bang om alleen te gaan …