Hoe makkelijk aan een nieuwe kamer komen?

Hallo

Ik heb al gekeken in het ‘Algemene op kamers topic 2’, maar hier staat het niet echt duidelijk in.

Mijn ‘issue’ :
Vorig jaar moest ik snel een kamer zien te vinden, aangezien ik meedeed met een loting en er pas laat achter kwam dat ik +/- 150 km van mijn ouderlijk huis kon gaan studeren.
Ik vond snel een kamer gelukkig, waar ik ook met plezier een jaar lang heb gewoond.
Maar nu heb ik het wel een beetje gehad hier, er zijn een aantal dingen veranderd, waardoor ik hier liever niet al te lang meer blijf wonen.
Dus vandaag besloot ik om nog eens op kamertje en kamernet te gaan kijken.

Tot mijn teleurstelling kon ik amper kamers vinden die aan mijn verwachtingen voldoen…
Veel kamers zijn echt maar 8 m2, of gevestigd in een studentenhuis waar iedere avond met elkaar gegeten wordt, etc. en bij de rest van de kamers zoeken ze mensen die aan het eind van hun studie of zelfs al aan het werk zijn.

Ik ben gewoon op zoek naar een kamer, grootte maakt niet heel veel uit, zolang het wel 12 m2 is, zodat je spullen er wel nog een beetje inpassen hehe. En waarbij (misschien nog wel belangrijker) je gewoon je eigen dingen kunt doen. Ik ben niet op zoek naar mijn nieuwe beste vrienden, als ik denk aan huisgenoten. Het zou mooi zijn om af en toe eens een keer met hun te chillen/ de stad in gaan, maar echt die kookroosters, dagelijkse uitjes etc . dat hoeft voor mij niet!

Dus mijn vraag is, via welke site kun je tegenwoordig nog een kamer vinden, waarbij je niet van die ‘BFF huisgenoten cultuur’ hebt? Maar gewoon lekker je eigen ding kunt blijven doen :slightly_smiling_face: ?
Tips zijn welkom.

Ik vind kamernet daar echt heel erg in, je moet eens op kamertje.nl kijken, of kamerhulp. wat je ook kan overwegen is eenhospita dan woon je met mensen in, (dus op een zolder ofzo, en die mensen zijn vaak wat ouder) je kunt ook zoeken naar kamer oproepen waar mensen dat ook niet willen, die zijn er genoeg (heb laatst in utrecht gezocht)

Nou, ik heb dus afgelopen jaar al soort van Hospita gewoond, maar dat lijkt me niks om weer te doen… maar die laatste tip is wel een goeie! zal eens gaan kijken