Hoe maken jullie jullie contactlenzen schoon?

Heey girlls,
Ik had een vraagje, zoals het ook in de titel staat, hoe maken jullie jullie lenzen schoon? Aangezien je handen helemaal droog moeten zijn, neemt iig mijn lens alle stoffen mee die op mijn hand zijn. Zelfs met de vloeistof zitten er nog steeds stoffen op mijn lens. Ik maak mijn handen droog met een tissue (of is dat niet goed) hoop graag dat iemand mij kan helpen, want mijn oog brand daardoor als ik ze net in doe. Ik heb het tegen mijn opticien gezegd, en die zegt dat ik mijn hand nat moet laten. Wat mij niet veilig en logisch lijkt omdat de lens niet met water in aanraking mag komen ofzo.

Let me know please
Groetjes

Een lens mag best met water in contact komen hoor :wink: Ik heb wel eens mijn lens op school uit moeten doen, schoongespoeld met water en daarna weer in mijn oog gedaan (Niet echt een heerlijk gevoel, geen aanrader, maar het kan dus wel) Heb je harde of zachte lenzen? Als je je lenzen in lenzenvloeistof stopt zouden ze eigenlijk wel schoon moeten zijn denk ik… Probeer anders eens daglenzen? Die kun je elke dag schoon uit een dichtte ‘verpakking’ halen :wink: (btw. Ik heb zachte lenzen, dus ik spreek ook over zachte lenzen.)

Wat ik doe als mijn oog brandt, is gewoon extra lenzenvloeistof op mijn lens ‘gooien’ voordat ik het in m’n oog doe. Doet veel minder pijn.

En je lens wordt gewoon vanzelf schoon als je het 6+ uurtjes in lenzenwater doet.

Huhhhh een lens mag toch absoluut niet met kraanwater in contact komen?

Het zijn zachte lenzen die ik heb, en ik doe zoiezo altijd extra vloeistof voordat ik het in mijn oog doe maar het helpt niet echt. Maar oh echt ik wist niet dat ze schoon worden als je ze in je lenzenbakje laat. Wat mij vertelt is, is dat ik ze moest wrijfen ofzo ??!

Ik ken niet veel van lenzen, maar zou je niet gewoon het merk en de soort lenzen niet gewoon eens intikken in google en eens kijken wat er allemaal staat… Elke lens verschilt denk ik…

Huh echt? Nog nooit van gehoord :stuck_out_tongue: Ik denk niet dat je zoiets moet doen hoor, ze worden toch gewoon automatisch schoongemaakt?

Lees dit eens even door: http://lenzen.lensbestel.nl/lenzen-schoonmaken/

1.Begin met het uitdoen van je lenzen.
2.Neem wat van de reinigende lenzenvloeistof om je lens te reinigen.
3.Voorzichtig de gehele contactlens goed inwrijven met je lens reiniger, doe dit een kleine 20 seconden tussen duim en wijsvinger.
4.Spoel de contactlens vervolgens met spoelmiddel schoon.
5.Plaats je lens in het lensdoosje dat gevuld is met bewaarvloeistof

Ik heb een alles in 1 vloeistof, en het is wel rub. Maar wat ik hier lees betekend dat ik het alleen moet wrijfen na het uitdoen? Of moet het nou ook voordat ik ze indoe?

Zo doe ik het precies. Voordat je ze in doet hoef je ze niet nog een keer schoon te maken, tenzij je er echt een pluisje op ziet zitten of als ze niet lekker in je oog zitten. Als de lens pijn doet moet je hem er even uit halen en er wat vloeistof op doen en even wrijven. Dus als je ze 's avonds uit doet moet je ze idd even schoonmaken en daarna in het bakje met vloeistof doen. En dan zijn ze 's ochtends gewoon weer klaar voor gebruik. :slightly_smiling_face:

Een lens mag gewoon in contact komen met water! Al helemaal als hij uit het oog is. Ik heb harde lenzen. Ik was eerst mijn handen en doe de lens in m’n hand en ik wrijf met de wijsvinger van m’n andere hand hem schoon. Dan zit er allemaal schoonmaakspul op en moet (!) ik hem afwassen met water. (zo gaan de stoffen weg waar je het over hebt) Dan doe ik hem in een lenzendoosje met vloeistof en je lezen zijn stofjesvrij… Opticiens hebben trouwens ook middelen waarmee je je lenzen grondiger kunt schoonmaken 1 keer in de maand. Die heb ik en het werkt enorm!

volgens mij mogen zachte lenzen niet in contact komen met water… maar dat weet ik niet zeker!

verder werd mij dat wrijven ook verteld ja, maar ik doe het niet
want ja ik laat mn lenzen gewoon een hele nacht weken dus dat vind ik wel genoeg :’)

Ik zou wel uitkijken daarmee. Ik deed het ook eerst echt nauwelijks, maar na een tijdje werden mijn lenzen zo vies dat ze beschadigde, waardoor ik minder kon zien en nieuwe moest hahah. :flushed:

oh, nee daar heb ik geen last van. ik heb maandlenzen en ik gooi ze na een maand weg. plus ik doe ze niet in het weekend aan :stuck_out_tongue:

Ik droog mijn handen altijd gewoon af met een pluisvrije handdoek, een theedoek is misschien nog beter. Vervolgens wrijf ik mijn lenzen schoon door een beetje lenzenvloeistof in mijn handpalm te doen en dan met mijn wijsvinger te wrijven.

Ik heb zelf maandlenzen en dan zachte. Als ze wat vies zijn, dan doe ik er speciale oogdruppeltjes op (te halen bij de opticien). Paar keer knipperen en ze zijn weer goed. Overigens zorg ik altijd dat mijn handen schoon zijn, ververs ik elke dag de lenzenvloeistof waar ze inzitten als ik ze uit heb en gooi ik, wanneer ik de nieuwe maandlenzen heb, meteen de oude weg.

Dit zegt mijn opticien dat ik moet doen. En 's ochtends het beste ook met je vingers schoonmaken.

Okay super bedankt iedereen!! @pinkyglitters van waar heb je die pluisvrije handdoek gekocht?