Hoe make-up verwijderen?

Ik gebruik altijd van die reinigingsdoekjes om mijn make-up eraf te halen, maar áltijd als ik mijn oogmake-up daarmee weg haal, komen de restjes mascara in mijn oog. Deze haal ik er dan vervolgens weer uit met mijn nagel of een tissue maar ik vind het echt irritant en het lijkt me ook erg slecht voor mijn ogen dat die restjes d’r telkens in komen. Ligt het dan aan die doekjes? Zo ja wat gebruiken jullie om je oogmake-up te verwijderen?

Die doekjes zijn helemaal niet bedoeld voor je oog make-up en halen ook nooit grondig alle make up van je gezicht af. Je moet gewoon een flesje oogmake up remover kopen en daar dan een beetje van op een wattenschijfje doen en dat zachtjes op je ogen drukken en een beetje heen en weer bewegen.

Ik gebruik zelf eentje van de kruidvat, heb ook al andere geprobeerd, maar deze doet het prima en is ook goedkoop:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-cleansing-2-phases-oog-make-up-remover/p/1096369

Maar ik zou als ik jou was ook iets voor je gezicht aanschaffen, want zoals ik al zei halen die doekjes niet alles weg. Bij de hema en de kruidvat hebben ze best veel opties die niet duur zijn. Gewoon een lotion kopen en ook op een wattenschijfje doen en dat dan over je gezicht bewegen.

Ja ik gebruik ook zeker nog een reinigingsproducten van Clinque om mijn gezicht mee te wassen. Bedankt voor de tip ga wel even die oog make-up remover aanschaffen

Ik zweer bij micellair water, een flesje en het haalt alles weg. Die van garnier en nivea zijn allebei erg fijn.

Ik gebruik olijfolie voor mascara en zo. Gewoon wat op je vingertoppen en dan zachtjes inwrijven, en dan met een vochtig katoenen watje alles verwijderen.

Ja precies!
van garnier is er ook eentje met olie die haalt al helemaal alles goed weg!

Ja dat micellair spul is inderdaad redelijk, maar dat ligt er wel aan hoeveel je op hebt. Zelf is het voor mij niet genoeg, maar als je maar een beetje oogmake-up hebt is dat inderdaad ook redelijk te doen. Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar spul speciaal voor het oog haha.

Hmmm idk man. Bij mij komt het altijd in mijn oog en dat gaat heel erg prikken en mijn zicht wordt er wazig van.

Hoe krijg je dat in je oog? Dat is mij echt nooit overkomen. :’)

Ik had ook wel is kokosolie geprobeerd, want las dat dat ook goed was. Nou t ging altijd in m’n ogen en zag dan echt heel wazig haha :slightly_smiling_face:. Dus ben daar maar mee gestopt en gebruik nu ook die oogmakeup remover van kruidvat

Ik heb dat ook, wonder dat jij het wel uit je oog kan houden tbh :’)

Ik gebruik micellair water met olie van garnier voor m’n oogmake-up en een foamcleanser met m’n clarisonic voor de rest van m’n huid. Het nadeel van micellair water is wel dat het niet heel zuinig in gebruik is…

Zelf doe ik Double Cleansing Method. Dus met olie mijn make up verwijderen en daarna mijn gezicht wassen met een foam reiniger. Ik gebruik een mix van zonnebloemolie en wonderolie en de olie van mijn gezicht halen doe ik met een microvezel doekje met warm water.
Ik zie hier trouwens een paar meiden die olie hebben gebruikt en het in hun ogen kregen, maar ik heb het tot nu toe geen een keer in mijn ogen gehad. Vroeger deed ik weleens wonderolie apart op mijn wimpers smeren en dan had ik er wel last van, maar nu ik mijn gehele gezicht ermee onder smeer heb ik het nog niet gehad.

Ik krijg inderdaad altijd al die vloeistoffen in m’n ogen. Daarom gebruik ik wel make-upremoverdoekjes om alles weg te halen, maar daarnaast gebruik ik een reiniger van lush en als laatste een toner.

Ik gebruik kokosolie voor mijn mascara, als dat eraf is haal ik de restjes weg met micellair water. Gebruik ik ook om derest van mijn gezicht af te halen.

Altijd gewoon een wattenschijfje met oog make-up remover voor mijn ogen en wenkbrauwen en dan een vochtig doekje voor mijn gezicht.

Gebruik je gewoon zo’n schoonmaakdoekje van action oid?

ik gebruik altijd de oogmake-up remover van de Hema die met olie en vloeistof en ik heb er ook nog een speciaal voor waterproof make-up!