Hoe maak jij je spiekblaadje

ik weet niet of deze topic bestaat
Maar ik vraag me af hoe andere het doen.

Ik maak ik altijd een kleine blaadje waar alles in het klein opstaat en leg hem op me antwoordenblad de docent ziet dat nooit
Maar iemand uit onze klas was gesnapt en nu houden sommige docenten ons goed in de gaten

Ik spiek bijna nooit maar ik ben vaak ziek en dan vergeet ik wel eens om te vragen of we toestsen hadden opgekregen dus maak ik ze snel in de pauze of in de 1e les

Oke heeft iemand nog tipss

ehh ik leer gewoon goed.

maar woordjes bij frans of duits bijvoorbeeld die ik echt niet kan onthouden schrijf ik op mijn hand, als ik mn pwblaadje krijg schrijf ik de woorden met potlood er op en wis ik het snel uit mijn hand.

Met pen en papier!

Ik maak nooit een spiekbriefje, want ik zou er toch nooit op durven kijken. Ik ben daar echt een lafaard in. :’)
Als je gewoon in de les oplet en de opdrachten maakt, dan ben je meestal verzekerd van een voldoende.
Maar als dit voor morgen is waarom ga je nu dan niet leren, inplaats van een spiekbriefje maken?

Ik zet wel eens woordjes in m’n telefoon als ik een so moet inhalen op de gang, en bij eco/wiskunde/M&O zet ik wel eens dingen in m’n rekenmachine.

Ik had een keer een rokje aangetrokken,
en dan daaronder, op mn been, het spiekbriefje geplakt met plakband.
Kan je zo je rokje een stukje omhoog schuiven en tadaaa.
Jammer dat de mijne eraf viel :pensive: haha

Je mag toch ook gewoon dingen in je rekenmachine zetten? Alleen de klassen bij ons die volgend jaar examen moeten doen niet meer ghehe

Wij hebben van die donkerbruine banken, en daar schrijf ik alles op met potlood.
Als de leerkracht voorbij komt, leg je er even je papier of arm op.
Als de leerkracht iets doorheeft, wrijf je er snel over en is het weg.

Soms dingen in mijn rekenmachine en soms heb ik de woordjeslijst in me Ipod, heb ik eigenlijk maar één keer gedaan.

Ik zet het bij eco etc gewoon in mijn rekenmachine. Merken ze toch niet :slightly_smiling_face:

in mn rekenmachintje of op n klein briefje
&die leg ik dan op de tafel (:

Het meeste gaat bij ons toch om inzicht, dus daar kun je haast niet bij spieken, je moet 't gewoon snappen.
Maar voor woordjes die ik écht niet onthoud, kopieer ik op 50% en dan krijg je een super klein gekopieerd briefje…

Maar dat heb ik niet vaak nodig…

ik durf ook niet vaak af te kijken en haal ook goede cijfers maar ik wil gewoon het beste ik streef naar uitmuntend
En ik ontbijt nooit en in de winter krijg ik vaak griep en vergeet ik alles te vragen bij ons wordt op de hand door de meeste leraren strang gecheckt wij ijn de klas die iedereen kent zelfs de leraren en daarom krijgen we nooit vervangers

1. Ik heb een vest waar je je duim in kunt doenm, dus ik schrijf gewoon op me arm ofzo.
  2. Als je een minirokje aan hebt mag de leraar niet kijken
  3. gewoon wit blaadje doe je in je mouw kijkt de docent niet en dan op je pw houden valt niet echt op.
  4. Op je schoenzool schrijven
  5. als je een toetshebt meerkeuzen met je buurvrouw afspreken bijv. 1 vinger is antw A is 1 antw B is 2 vingers etc

behalve 2 heb ik alles al wel gedaan, ik spiek eigenlijk met iedere toets, k ben dus wel een ervaren spieker en het werkt! Succes er mee.

Soms bij economie ofzo van die formules die schrijf ik op mijn onderarm en dan net doen alsof ik jeuk het en dan kijk ik erop xD

Mijn vriendin heeft zo’n typ-ex die je open kan maken. Dan maakt ze een briefje met heeel klein briefje met bijv. een paar woorden. En dat stopt ze erin. Dat zet ze dan gewoon op tafel, het werkt perfect!!

een papiertje in een doorzichtige pen stoppen

e kopieert je woordjes uit je boek van bijv. engels en knipt ze dan bij de rand af zo heb je een paar blaadjes die klein zijn maar waar alles op staat. Die plak je aan mekaar zodat je aan de voor en achterkant wat hebt staan. Die stop je in je tas en je tas leg je op je tafel naast je. Bij so’s moet je toch uitelkaar zitten dus als je dan alleen zit leg je je tas op de tafel naast jke en dan kan je iedere keer op in je tas kijken op spiekbriefje wel ongemerkt doen dan heeft de leraar het niet door. Bij ons ligt er altijd een tas op de tafel. En bij Engels zit zelfs iedereen alleen zodat je een spiekbrief kan gebruiken. hebben we met elkaar afgesprolen dan. Maar daarna zit je dan wel werr met elkaar.
Heb je hier iets aan?

Ik schrijf de belangrijkste op mijn gum/gom. :3
Doe het niet zo vaak maar de keren dat ik het wel doe, werkt het. (:

Ik maak ze niet :slightly_smiling_face: