Hoe maak je het "officieel"?

[i]Ik ben nu een paar maanden met een heel leuke jongen aan het scharrelen (oh ik haat dat woord), maar goed ik zou het wel graag officieel willen maken, maar hoe denken jullie dat ik dat het beste kan doen?
En is dat niet iets dat hij hoort te doen, hij is toch de man?

Ervaringen zijn ook welkom!

Bedankt![/i]

dat vind ik altijd zo’n dom gemauw… dat de jongen het hoort te vragen.
als jij het wil moet je het gewoon vragen. anders kun je misschien nog heel lang wachten. gewoon als jullie een keer samen ergens zitten vragen of jullie nou vriendje en vriendinnetje zijn ofzo. zo ging het wel bij mij in ieder geval.
en je hoeft niet bang te zijn om af te gaan ofzo, want als het goed is voelt hij precies hetzelfde als jij (als jullie al een paar maanden bezig zijn)

Die ‘hij is toch de man’ klopt tegenwoordig toch niet helemaal meer? (: Meisjes kunnen even goed de eerste stap nemen, of het ‘officieel’ maken!

Maar ik heb er eerlijk niet veel ervaring mee, misschien moet je gewoon een keer op een gepast moment vragen hoe het nou juist zit tussen jullie? Wat dat ‘gescharrel’ voor hem betekent?
Succes!

het woord scharrelen zou ik alleen gebruiken voor iemand waarmee ik geen relatie mee wil maar wel fysiek mee ben. Anders noem ik diegene anders maargoed.

Vraag hem hoe hij over jullie denkt en vertel hem dan dat je zijn vriendin wilt zijn.

hmm, ik was ook een tijdje bezig met een jongen… en toen een week voor zn broer ging trouwen ging ik mee kleren zoeken en was ik mee gevraagd naar de bruiloft en sindsdien zijn we ongeveer samen, maar er is nooit sprake geweest van: ‘‘zijn we vriend en vriendinnetje?’’
terwijl we samen uitgingen, bij elkaar sliepen etc… maar ik denk omdat ie me mee vroeg naar de bruiloft het wel duidelijk was dat het officeel was.

maar ik zou gewoon iets zeggen in de trant van; hoe denk jij nou precies over ons … of zeg gewoon; schatje van me ofzo een keer, kan je kijken hoe die reageert