Hoe maak je het "officieel"?

[i]Ik ben nu een paar maanden met een heel leuke jongen aan het scharrelen (oh ik haat dat woord), maar goed ik zou het wel graag officieel willen maken, maar hoe denken jullie dat ik dat het beste kan doen?
En is dat niet iets dat hij hoort te doen, hij is toch de man?

Ervaringen zijn ook welkom!

Bedankt![/i]

dat vind ik altijd zo’n dom gemauw… dat de jongen het hoort te vragen.
als jij het wil moet je het gewoon vragen. anders kun je misschien nog heel lang wachten. gewoon als jullie een keer samen ergens zitten vragen of jullie nou vriendje en vriendinnetje zijn ofzo. zo ging het wel bij mij in ieder geval.
en je hoeft niet bang te zijn om af te gaan ofzo, want als het goed is voelt hij precies hetzelfde als jij (als jullie al een paar maanden bezig zijn)

Die ‘hij is toch de man’ klopt tegenwoordig toch niet helemaal meer? (: Meisjes kunnen even goed de eerste stap nemen, of het ‘officieel’ maken!

Maar ik heb er eerlijk niet veel ervaring mee, misschien moet je gewoon een keer op een gepast moment vragen hoe het nou juist zit tussen jullie? Wat dat ‘gescharrel’ voor hem betekent?
Succes!

het woord scharrelen zou ik alleen gebruiken voor iemand waarmee ik geen relatie mee wil maar wel fysiek mee ben. Anders noem ik diegene anders maargoed.

Vraag hem hoe hij over jullie denkt en vertel hem dan dat je zijn vriendin wilt zijn.

hmm, ik was ook een tijdje bezig met een jongen… en toen een week voor zn broer ging trouwen ging ik mee kleren zoeken en was ik mee gevraagd naar de bruiloft en sindsdien zijn we ongeveer samen, maar er is nooit sprake geweest van: ‘‘zijn we vriend en vriendinnetje?’’
terwijl we samen uitgingen, bij elkaar sliepen etc… maar ik denk omdat ie me mee vroeg naar de bruiloft het wel duidelijk was dat het officeel was.

maar ik zou gewoon iets zeggen in de trant van; hoe denk jij nou precies over ons … of zeg gewoon; schatje van me ofzo een keer, kan je kijken hoe die reageert
want ik weet niet hoe klef jullie zijn en hoeveel maanden je al bezig bent … ;p

[i]Hmm, jullie hebben wel gelijk inderdaad.

Het punt is alleen dat hij nogal veel praat en er dus niet echt een stilte valt, waardoor je zoiets zou kunnen vragen of opgooien zeg maar.
We hebben ook nooit over ‘ons’ gepraat of zoiets.

Hoe breng je het gespreksonderwerp er dan een beetje op?[/i]

ja, eigenlijk moet hij er over beginnen want hij is de man zeg maar. alleen als hij er niet over begint kan je er zelf over beginnen - maybe niet te opvallend maar gewoon bijvoorbeeld ; wat zoek je in een meisje - dat soort dingen dan gaat het gesprek vanzelf wel verder

neee, je kan het echt wel zelf vragen ook al is hij ‘‘de man’’

we leven in 2010, of je nou man of vrouw bent, maakt tegenwoordig toch niet meer uit!

@LalaLove

[i]Haha, wel leuk!

Hmm, hij heeft mijn ouders al wel ontmoet, en toen ging hij ook over zichzelf vertellen enzo.
Misschien denkt hij al dan dat het officieel is?

Maar we zijn eigenlijk totaal niet klef, dus ik denk dat hij echt raar gaat kijken als ik dat zeg, hehe. (: [/i]

Uit nieuwsgierigheid: Waarom vind je dat het de man moet zijn die het vraagt?

En ook ben ik helemaal voor de emancipatie, soms vind ik dat traditionele toch wel fijn, en zeker in de liefde, dat je echt het meisje bent en dat hij moeite voor je doet.

ik weet niet, ik heb dat altijd zo gevonden… misschien omdat dat meer zelfvertrouwen geeft ofzo als hij het vraagt? ik weet het eigenlijk niet haha.

^ vraag ik me ook af!

ik weet niet wat het is, ik heb dat altijd zo gevonden dat hij dat vraagt. misschien voel je je dan gevleid als hij er over begint? ik weet het eigenlijk niet haha.

+ Ik vind het ook wel een soort teken van mannelijkheid, dat hij het lef heeft om het te vragen.
Natuurlijk hóeft het niet, maar het is wel leuk.

Wil jij verkering met mij?

Na, just kidding.

@ Anomaly

Ja inderdaad, maar het heeft ook wel wat vind ik. 'T geeft je een gevleid gevoel , k weet niet wat het is maar zo is het bij mij altijd en ik vind het wel fijn zo haha.

hmm, als die je ouders ook al kent en als dat allemaal soepel verliep is het goed toch! En helemaal als die over zichzelf vertelt!

Hmm, hoe oud is hij? En ken je zijn ouders ookal?

Oke even een paar voorbeeldjes
“ik wil serieus verder met je”
“zullen we exclusief zijn” (echt heel studentikoos haha)
“wil je iets vasts”
“mag ik je vriendinnetje zijn”

ik vind “wil je verkering met mij” altijd een beetje basisschool-achtig haha.

Hij is 21, ik ben bijna 17.
En ik ben daar nog nooit thuis geweest, we gaan altijd ergens anders heen.
En toen hij mijn ouders ontmoet had, was het omdat ik zei dat ze niet thuis waren, en toen kwamen ze onverwachts eerder thuis, dus toen kon het niet anders zeg maar.
Daarom twijfel ik ook een beetje of het niet een beetje eenzijdige liefde is allemaal.
Maar anders zou hij toch niet al 2,5 maand met me bezig zijn?