Hoe maak je een oliebol met een lepel?

Oke, pp de verpakking van koopmans staat dat je met een ijslepel of zo’n holle soeplepel(pollepel) het beslag in moet doen en dan in de frituur houden, maar dan gaat al het beslag toch LOS in de olie zitten of ben ik nou gek :’) ? Iemand een idee hoe je met een lepel een olieBOL maakt?

ik zou zeggen; probeer het xD

Mijn oma doet het met 2 lepels, anders krijg je het beslag niet van die ene lepel af!

@beertjeschips
Huh echt? Blijf het maar raar vinden. Dus je kan met beslag in een pollepel doen en dan gewoon in de frituur steken ?

Ik heb vanmiddag oliebollen gepakken gewoon het beslag op een (ijs)lepel doen en dan met een andere lepel het er zeg maar af doen.
Dan valt de oliebol in het vet, hij zakt naar de bodem en na een paa seconden kkomt hij weer boven draaien :slightly_smiling_face:

Huh maar als je de lepel er niet in steekt dan moet je het er gewoon in gieten? Wtf ik snap het niet meer XD?

^ Je doet het beslag op een lepel en dat hou je boven de frituurpan, met een andere lepel duw je het beslag eraf. Het bolletje beslag valt in de frituurpan en word een oliebol :grinning:

Maarmoet je dan de eerste lepel NIET in de olie leggen, erop laten drijven zegmaar? en dan met een andere lepel er af ‘schrapen’

Nee de eerste lepel moet je net boven het frituur houden, dan hou je met je andere hand de tweede lepel vasthouden en idd er afschrapen :slightly_smiling_face:

je kan de lepels in de olie doen zodat het beslag er niet aan plakt, deed me moeder vandaag.

Het is gewoon best kleverig dik spul, dat beslag, dus je pakt een lepel, neemt een flinke schep beslag, gaat dan met je lepel boven het vet hangen en duwt met een andere lepel de bol beslag eraf, zodat de bol in het vet valt.

Zo dus :stuck_out_tongue: Begreep ik uit t verhaal, heb t nog nooit gedaan ; )