hoe maak je een navelpiercing schoon

ik snap er niks van
als je zeep op die piercing doet komt dat toch niet in je wond
hoe wordt het dan schoon XD

google.

google helpt me niet

dan is google niet aardig.

het ontsmet de huid rond de piercing (haalt bacterien weg)dacht ik.

Oh maar overal op google staat dat er korstjes in die tunnel komen en dat je die moet schoonhouden alleen ze leggen dus niet uit hoe XD

heb je geen briefje gehad? ik doe me navelpiercing met zeep dan een washandje/wattenschijfjes en dat staafje goed bewegen

huh?
Als je een piercing laat zetten leggen ze je dat toch allemaal uit?!

wat maak je schoon dan? je kunt toch moeilijk in die wond gaan?

Als je het staafje beweegt, kan je hem ook verder schoonmaken, dus waar het normaal in je huid zit :wink:

rondraaien toch?.

oh… slim hahaha

En met gewone zeep schoonmaken is ook niet echt een slim idee?

Het beste koop je zeezout, lost dit op in warm water en maak je het daarmee schoon. Helemaal in dat gaatje zelf hoef je echt niet te gaan, dat lost je lichaam zelf wel op. Gewoon zorgen dat je het staafje goed schoonmaakt en daaromheen.

Als het goed is heb je dat zeezout waar BratPack het over heeft, ook meekregen van de shop.

Gewoon rondom zeep smeren (die je aanbevolen is door de shop waar je je piercing hebt laten zetten) en het staafje goed heen en weer bewegen en draaien.

Ik kreeg te horen dat je er niet aan moet zitten met zeepjes en zo
alleen als je je haren hebt gewassen kan je er aan draaien
en als hij ‘vast zit’ moet je er van afblijven want gaat daarna wel weer los
wertke goed

een wattenstaafje nat maken, en dan unicura zeep gebruiken want dat is zeep zonder zeep? ofzo. en dan maak je erom heen gewoon schoon.

XD dat klinkt echt grappig

iig absoluut geen sterilon ofzo gebruiken.

onder de douche laat je het water overj e piercing stromen, niet echt de straal erop richten maar iets boven je navel. Dan wrijf je wat vloeibare zeep in je handen, en het schuim laat je over je navel heenlopen. Daarna weer afspoelen met het water.

zo deed ik het 2 jaar terug na t piercen, een half jaar lang, en nooit problemen ermee gehad :slightly_smiling_face:

onder de douche water erover heen laten stromen, en ondertussen je piercing draaien. En GEEN zeep & alcohol erover heen.

Ik heb ook van die unicura vloeibare zeep gebruikt, want dat is antibacterieel maar het is PH neutraal oid (ik geloof dat hij daarom mocht).

Dan, de eerste… drie maanden oid? moest ik hem twee keer per dag schoonmaken. Dus onder de douche, piercing natmaken, pompje zeep erop laten lopen, een paar keer heen en weer halen, afspoelen, heen en weer halen, en voorzichtig droogmaken.
Voor daarna had ik van de piercingshop een soort zalf meegekregen die ik met een wattenstaafje heel voorzichtig om de piercing heen aan moest brengen.

Ik heb nooit een ontsteking gehad. Eén keer werd de huid een beetje roodachtig, meteen behandeld met kokend water (wel iets af laten koelen) gemengd met zout, en het was binnen een dag weg.