Hoe maak je een fake-ID

Heyhey!

Hoe gaat het met iedereen? Hopelijk goed en anders hoop ik dat het binnenkort goed gaat.

Ik ben 14 jaar (over 1 maandje al 15. Wow, over 1 maand al… de tijd vliegt) en ik vroeg me af, wat je totaal niet door kon hebben door de titel, hoe je fake-ID’s maakt? En nee, het is niet omdat ik wil gaan feesten en dronken worden met vrienden maar er te jong voor ben. De reden is iets meer nerdy…

Het zit namelijk zo, ik heb een vriendin die echt verliefd is op een serie genaamd supernatural en ik wil beste vriendinnen met haar worden, hierom ben ik de serie gaan kijken. Nu wil ik een soort recreatie maken ervan waarin wij de “hunters” zijn (het zal niet goed zijn, maar het goed om het idee, niet waar? :slightly_smiling_face:) ) Ik wil het zo veel mogelijk als die serie maken als mogelijk is en in die serie hebben ze fake ID’s. Daarom wil ik proberen dit na te maken.

Sorry voor dit lange bericht, ik wou het uitleggen zodat jullie mijn motief begrepen en niet dachten dat ik een rebelse tiener ben.

als ik een antwoord heb ga ik waarschijnlijk dit bericht aanpassen zodat ik het kan gebruiken om aan mijn vriendin te laten zien (zodat we samen de fake ID’s kunnen maken.

Alvast bedankt!

Ik zou aanraden om je ID-card te ontwerpen in een vormgevingsprogramma en dan te printen + plastificeren

Wellicht wat bemoeizuchtig, maar ik kijk een beetje op van je motivatie:
Ik vind persoonlijk dat je wel heel hard je best doet om beste vriendinnen te worden, vriendschap moet groeien en heeft tijd nodig. Als jullie raakvlakken hebben is dat leuk, maar probeer het niet teveel voor jezelf te forceren en blijf dicht bij jezelf. Overigens geen enkel punt als je de serie daadwerkelijk leuk vindt, maar je moet het ook voor jezelf doen en niet alleen om indruk te maken op de ander.

Bedankt! En ja, daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb het misschien op een manier verwoordt dat het lijkt alsof ik deze dingen niet leuk vindt, maar dat is niet het geval. Vooral speurtochten en dingen zoals dat maken vind ik heel leuk (deed ik vroeg altijd met veel plezier) en om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of ik de serie leuk vindt of leuk wil vinden.

Bedankt voor je advies, ik zal er aan denken!

leuke profielfoto trouwens. ik vindt Eevee zo’n schattig pokemon wezen

Haha, dank, dank. :slight_smile:
Gelukkig heb je er plezier in om het te maken. De serie duurt best lang, dus je kan het wel een aantal afleveringen een kans geven, maar als het je niet aanspreekt, dan zal ik het zeker niet uit gaan kijken.
Misschien heb je nog meer raakvlakken met haar en kan je daar verder op ingaan.

Ik ken de serie niet, dus ik weet niet precies hoe die ID’s er uit moeten zien, maar ik googlede supernatural ID template en dan krijg je zo een hoop afbeeldingen van ID’s die je zo kan uitprinten en plastificeren… mits je een beetje met een bewerkingsprogramma om kan gaan om jullie namen en foto’s erin te zetten

toen ik nog rond de 14 was vervalste iedereen zijn ID door cijfertjes uit het telefoonboek te knippen, die dan over de laatste cijfer van je geboorte datum te plakken en daarna nog een dun plastic laagje erover. Dat matchte precies, maar weet niet of ID kaarten ondertussen er anders uitzien en of het nog kan.