Hoe maak ik mijn gevoelens duidelijk?

Heyy meisjes :slightly_smiling_face:

ik ben een meisje van 16 jaar, ik zet niet zoveel op girlscene maar ik lees gewoon veel mee :wink:
Ik ken een jongen, even oud als mij, we zijn goede vrienden, chatten veel, snapchatten,…
Maar we wonen 1 uur van elkaar vandaan, dus we hebben nog maar 2 keer afgesproken (ik ken hem nu bijna een jaar).
Hij is lief, maar verlegen. Ik weet dat als hij gevoelens heeft, dat hij het nooit zal durven zeggen, ik vermoed wel (ben het niet zeker!) dat hij gevoelens heeft.
Ik zou het hem graag zeggen, dat ik gevoelens heb.
Maar als ik het face-to-face doe, is het vrij raar want als ik dan word afgewezen, kan ik niet meteen weg en moet ik nog een dag met hem doorbrengen. & als ik het op het einde doe, en het is wederzijds, dan hebben we niet van onze dag “als koppel” kunnen genieten.
Ik zou het graag op voorhand doen, via chat of via skype, maar is dat niet te laf?
groetjes :slightly_smiling_face: x

Je kan het wel subtiel laten merken toch? En anders gewoon vragen of hij mee op date wil, dan is het meteen duidelijk.

Hoe bedoel je, subtiel?
en ja maar als ik vraag om af te spreken, kunnen we dat ook gewoon als vrienden doen, snap je?

Dan zeg je, ik zou graag op date willen met je.
En subtiel laten merken dat kan alleen jij weten. Ik heb geen idee hoe ver je al bent gegaan.