Hoe maak ik het uit?

Halloo!!

Sinds bijna 3 maanden ben ik in een relatie met een hele leuke jongen. Maar ik ben eigenlijk nooit zeker geweest hierover… Ik voel me hier heel erg rot over en dit werd erger toen een vriend mij vertelde dat ik echt heel erg kut bezig was omdat ik volgens hem deze jongen als “tussendoortje gebruik” (quote)! En dat is waar want volgend jaar ga ik studeren en kom hoogst waarschijnlijk niet vaak meer naar huis en zal het dan natuurlijk uit maken met hem. Dus waarom wachten tot dan? Ik twijfel nu al… Mijn vriend heeft gelijk ik ben een trut als ik hiermee doorga, weet iemand van jullie hoe ik dit moet aanpakken? Hoe maak ik het ui zonder hem meer pijn te doen?

Liefs anna

Zonder hem pijn te doen gaat niet natuurlijk. Ik zou hem ongeveer de situatie uitleggen en hopen dat hij er begrip voor heeft

Praat met hem over het feit dat je gaat studeren en geen zin hebt in een lange afstandsrelatie.

wauw haha lachen zo grappig

Gewoon naar hem toegaan en uitleggen hoe en wat. Zonder dat je hem pijn doet zal niet lukken, maar ik denk dat eerlijkheid alsnog het langst duurt en uiteindelijk het minst pijnlijk is.

Zou sowieso niet wachten, want dan voelt ie zich denk ik nog vervelender omdat voor hem dan ook het kwartje valt, in de zin van dat je het al langer van plan was misschien…

Niet wachten, dan word het alleen maar moeilijker later.
Leg hem de situatie uit en zeg dat je niet meer wilt. Ik zou wel in het echt naar hem toe gaan trouwens en het niet over de telefoon doen.

Eerlijk zijn! Anders hou je hem alleen maar aan het lijntje, word je zelf niet vrolijk van en hij ook niet.

Wees eerlijk :slightly_smiling_face:

dat hij jou een trut noemt das is al helemaal niet oke

Ik heb hem vandaag een berichtje gestuurd. Ik ben zo zenuwachtig en bang voor zn reactie…

Zeg het hem eerlijk dat je geen afstand relatie wil en zeg ook duidelijk dat het niet aan hem ligt maar puur aan het feit dat je geen afstand relatie wil.

Je hebt het toch niet via een bericht uitgemaakt hè?

Neee dat ik wil afspreken om te praten stond in het bericht

^ dan weet hij denk ik al wel hoe laat het is…

Ja dat was ook n beetje de bedoeling, maar het is gebeurd… Jullie hebben gelijk, zonder pijn te doen is onmogelijk. Ik kwam haast niet uit mn woorden en ik zag dat ik hem echt pijn deed maar het is beter zo. Dankjewel voor de tips! Het heeft mij heel veel geholpen om de goede keuze te maken.
Xxx

AW ja leuk is het niet, ook voor jou niet. Maar wel veel eerlijker zo, zeker ook voor hem. Maar toch ook goed van je dat je het hebt doorgezet en eerlijk bent geweest, want daar heb je uiteindelijk beiden meer aan.