Hoe maak ik het hem duidelijk?

Ik heb hier al eerder eens over gepost, maar ik ben dus verliefd, nu al bijna het hele schooljaar. (natuurlijk niet vanaf het begin zo heftig zegmaar)
Op een 5deklasser, ik noem hem maar even M., ik ben zelf 3deklasser.
Het punt is dus, dat ik zeker weet dat hij me ooit leuk heeft gevonden. (in februari) Daar kwam ik alleen achter toen hij alweer een vriendin had (in april.) Daarom is het toen dus niets meer geworden aangezien hij het dus niet met die vriendin uit wilde maken, wel heeft hij toen dingen gezegd als ‘gelukkig is er nog een toekomst’ en ‘we gaan nog wel een keer wat drinken’. Het is nu al uit met zijn vriendin sinds mei. We zijn al die tijd gewoon nog vrienden gebleven, veel praten op msn en op school altijd gedag zeggen. Hij heeft me ook bijles gegeven, bij hem thuis, in het weekend, geheel vrijwillig. Wat heel lief en gezellig was. Ik heb sinds die keer in april niet meer duidelijk weten te maken dat ik hem nog leuk vind en aangezien het schooljaar bijna is afgelopen en hij straks dus de hele vakantie weg is, zou ik dat wel willen doen. Ik ben alleen bang dat hij mij niet meer op die manier ziet, zal ik het hem alsnog vertellen? en hoe dan?

Je kunt toch aan hem vragen of hij nog eens wat wil gaan drinken met je ofzo :slightly_smiling_face: dat je dat heel gezellig lijkt.

Ja, gewoon vragen of hij wil afspreken :slightly_smiling_face:

Het probleem is daarbij dus, dat hij 8 juli al op vakantie gaat en daarna het grootste deel van de vakantie weg is. Dus dat zou ik heel snel moeten vragen.
Kan ik dat dan gewoon via msn doen? en met afspreken wat kan ik dan het beste gaan doen?

Jaa of een smsje ofzo :slightly_smiling_face:
Je kunt toch samen n ijsje gaan eten, of wat drinken… filmpje kijken thuis… dat soort dingen!

okeee, maar hij woont in een stad (waar we ook alletwee op school zitten) en ik in een dorp daar wat verder vandaan. overdag afspreken is dus sws het handigst.
Alleen heb ik nogal sterk het gevoel dat hij me sinds februari/april al helemaal niet meer op die manier ziet zegmaar. alsof ik soort van gefriendzoned ben. Ik ben dus bang dat als ik ineens een sms stuur om te vragen of hij met zijn 2en af wil spreken dat hij dat raar vind

Nee heb je, ja kun je krijgen (; Ligt eraan wat je er voor over hebt, als je t risico van de vriendschap verliezen niet wilt nemen zou ik het niet doen… Maar als je écht verliefd bent, go girl!!

Ik denk dat ik het er wel voor over heb, haha als het heel erg fout gaat heb ik nog een hele vakantie om eroverheen te komen. Maar aangezien ik er dit weekend niet ben, en hij volgend weekend al weg gaat. Moet ik het dan alsnog vragen of niet?

als hij dit soort dingen (ooit) heeft gezegd, vind hij het sws niet raar als je dat vraagt. Misschien dat hij je niet meer op de manier ziet, dan zegt hij dat en dan is het klaar, maar dat betekend niet dat je zn vriendschap kwijt bent, dat hoeft helemaal niet.
Zeg gewoon; We zouden ook nog altijd eens wat drinken samen he? Geld je aanbos nog steeds? :slightly_smiling_face:
En dat kan nu wel, zie je dan wel of hij moeite doet om voor de vakantie nog tijd vrij te maken of er weer op terug komt na de vakantie. dan heb jij het in ieder geval geprobeerd en niet geschoten is áltijd mis :slightly_smiling_face:.

Okee dankjewel :slightly_smiling_face:
ik heb gisteravond geprobeerd op msn een gesprek te beginnen, maar hij antwoorde niet :S
Alleen toen hij zei dat hij nog een keer wat met me wilde gaan drinken, bedoelde hij in een soort pub in de stad. en met drinken alcohol 's avonds. Niet dat ik daar verder wat tegen heb, maar ik ben dus pas 15 en mijn ouders zullen me nooit naar de stad laten gaan om daar savonds in die pub te gaan zitten. Dus als ik het op die manier vraag hoe maak ik dan het beste duidelijk dat dat niet mijn bedoeling is zegmaar?

up? :flushed:

Zeg gewoon dat je een keer overdag met hem iets wil drinken, dan is het ook niet gek als je geen alcohol gaat drinken. En dat het voor jou beter uitkomt overdag ivm reizen ofzo naar je dorp :stuck_out_tongue:

Gewoooon doen! (:

Ik heb het vandaag geprobeerd, aangezien ik eerder niet echt mogelijkheid had te vragen of hij af wilde spreken en het nog niet zo goed durfde :blush:
ik smste vanochtend: Hee, aangezien ik je deze vakantie waarschijnlijk niet meer zie en ik vandaag in **** ben. Heb je zin om vanmiddag samen een ijsje te gaan halen? xx (met *** bedoel ik de stad waar hij woont)
Zijn antwoord: Heuj, leuk idee :wink: maar ik ben helaas al volgeboekt door school en verder gereserveerd door vrienden. Sorry. Maar wel fijne vakantie :stuck_out_tongue: geniet ervan xx
Dit was dus niet echt waar ik op gehoopt had. ik zie hem nu of morgen heel misschien als hij op school is wanneer ik mijn rapport ophaal, maar dan spreek ik hem waarschijnlijk toch niet. Dus waarschijnlijk zie ik hem nu tot volgend schooljaar niet meer :frowning_face: ik denk dat ik beter over hem heen moet proberen te komen…

Nou de hint is duidelijk, ookal is het niet wat je gehoopt had… Maar beter dat je er nu achter komt ipv de hele vakantie aan hem denken. Maar misschien bedenkt hij zich nog en maakt hij wel tijd voor je! Wie weet :wink: