Hoe maak ik duidelijk dat ik alleen vrienden wil blijven?

Hallo!
Ik heb al ongeveer 3 jaar een goede vriend. We zien elkaar niet elke dag, aangezien hij aan de andere kant van het land woont. Mijn moeder en ik hebben een huis in de omgeveving waar hij woont . Vorig jaar, vond ik hem een beetje leuker dan alleen vrienden, echter vond hij toen een ander meisje leuk en heeft hij mij totaal laten zitten. Wij hadden toen geen contact, een paar maanden geleden zijn we weer begonnen met appen, en nu heeft hij mij verteld dat hij mij leuker dan alleen vrienden vind. Ik heb dit gevoel totaal niet! Hij is niet mijn type… Dit heb ik heb al laten merken alleen hij blijft doorgaan met hartjes sturen, kusemoij’s et cetera. Hij blijft telkens zeggen dat hij mij leuk vindt. Als we ruzie hebben, (bijvoorbeeld, ik wijs hem op bepaald woordgebruik of hij interpreteert mij verkeerd) weet hij het altijd weer zo de draaien, dat ik te weinig met hem app.

Ik vind hem niet leuk, en wil gewoon vrienden blijven. Hij blijft dus die emoijs sturen. (Normaliter heb ik daar geen moeite mee… Alleen ik vind het bij hem echt vervelend.) Of foto’s met tekst waarop staat; ‘I like you, you make me smile’ etc. Hij ‘eist’ dat ik elke dag met hem app… En ik ben er een beetje klaar mee!

Hoe maak ik dit duidelijk? Zonder hem echt te kwetsen, en hoe nuanceer ik wat ik voel dan fatsoenlijk?

Dankjewel voor het lezen!

Gewoon blokkeren, doei.

Soms moet je keihard zijn. Jij hebt al gezegd dat je hem niet leuk vind, en hij heeft hier schijt aan. Dan moet je het nog maar een keer zeggen, maar deze keer misschien wat ‘‘harder’’. Klinkt lullig en ik snap dat het niet leuk is, maar die kleffe appjes zijn nog erger.

Ik zou als ik jou was nogmaals duidelijk maken dat je niks in hem ziet en dat hij je ook niet kan overtuigen. Als hij dan doorgaat zou ik hem inderdaad blokkeren

Ik zou nu gewoon hard zijn, want je hebt het al eens gezegd. Ik zou gewoon zeggen: “luister, ik heb dit al eens gezegd, ik vind jou niet leuk op deze manier. Dus je moet nu echt kappen met die emojis en plaatjes etc want ik vind het echt niet leuk meer”.

Wie niet horen wil moet maar voelen. Je kunt dit niet brengen zonder hem te kwetsen. Of ja, dat kan wel, maar dan pakt hij de hint niet op.