Hoe lossen jullie zoiets op?

Ik zit een beetje in de knoop met mezelf. Ik heb twee maanden geleden een leuke jongen leren kennen, laat ik hem even X noemen. Hij zit bij mij op school. Na een tijdje wat contact via facebook te hebben gehad, hebben we daarna nummers uitgewisseld en vanaf toen eke dag met elkaar gepraat. Nou was het alleen zo, het waren best oppervlakkige gesprekjes. Ik ben na een tijdje meer gaan praten omdat ik hem niet wilde laten zitten maar tegelijkertijd praatte ik dus omdat het van mezelf moest. Ik had niks zinnigs te zeggen en hij blijkbaar ook niet. Ik kwam niet echt veel van hem te weten en ik heb echt m’n best gedaan om wat informatie uit 'm te trekken, maar het was meestal maar een zinnetje. Op school zag ik hem heel weinig. Ook woont hij anderhalfuur van mij vandaan, wat best ver is. We hebben wel een keer tijdens uitgaan gezoend. Ik vond hem heel leuk maar het zat me dwars dat ik niet echt veel te weten kwam over hem.
Nu is het zo dat ik al een tijdje een andere jongen ken, hem noem ik even Z. Met hem had ik wel leuke gesprekken. Hij heeft vorige week toegegeven dat hij soort van gevoelens voor me heeft maar hij praat voor mijn gevoel iets te veel over seks, dus daar begin ik niet aan. Donderdag ben ik met een vriendin de stad in gegaan, ergens wat drinken. Hij zou ook uitgaan, heb hem toen even snel gezien en een uurtje later vroeg hij of ik even naar buiten kwam. Prima, dacht ik bij mezelf. Toen ik aankwam gaf hij me gelijk een kus op m’n mond, het gebeurde heel snel en hij pakte mijn hoofd met beiden handen vast. Ik merkte gelijk dat hij dronken was. Dat heb ik hem ook gezegd. :hammer:

Dag later kreeg ik een bericht op whatsapp van X met de vraag of ik met Z had gezoend. Hij was heel boos en teleurgesteld dat ik een kus heb gekregen zonder het te weigeren. Een van zijn vrienden heeft het blijkbaar gezien en verteld aan hem. Ja, ik zit fout en natuurlijk snap ik dat hij boos is, maar heeft hij echt het recht om boos te zijn? We hebben niks officieels en we hebben nog geen een keer afgesproken, behalve dan dat we elkaar zagen tijdens uitgaan en gezoend hebben.

Hoe denken jullie hierover? En hoe zouden jullie dit oplossen? Ik weet me geen raad!

Alvast bedankt!

Misschien is X jaloers? ^^ Best wel schattig. Ik zou in jouw plaats gewoon aan X uitleggen dat Z je gekust heeft maar dat het te snel ging om je weg te trekken en dat je niks met hem wilt. Vraag X dan ook gelijk waarom hij daar zo mee inzit, want jullie hebben inderdaad niks officieels. Misschien kom je dan iets meer te weten over de bedoelingen van X.
En over die gesprekken, vraag je hem vaak iets over zichzelf? Want in elk geval zal je niet veel over hem te weten komen als je hem niets vraagt :wink: Je kunt het hem ook eens zeggen dat je het jammer vindt dat je niet zoveel over hem weet. Misschien zal dat hem aanzetten om meer te vertellen.

Ja, ik denk ook dat hij jaloers is. Ik heb het ook uitgelegd en ik heb echt meerdere malen sorry gezegd…
Ik vraag hem vaak dingen over zichzelf ja, wat doet hij in het dagelijks leven etc. Normaal gesproken krijg je dan een goed lopend gesprek als het klikt maar met hem is dat er gewoon niet, wat ik jammer vind. Ik heb hem verteld dat ik het jammer vind dat het zo oppervlakkig blijft. Het enige wat hij te melden heeft is dat hij me mist en bij me wil zijn, erg lief maar ik hoef dat niet honderd keer op een dag te horen!

Hoe veel hoop heb je hem gegeven? Dacht hij dat er een relatie in zat met je? Vind je hem nu leuk of niet en heb je Z. dan weggeduwd?

Hoe schuldig je je moet voelen hangt er echt vanaf… Als jij hem heel leuk vond dan heb je het idd wel een beetje verpest. Als je je opties nog aan het openhouden bent dan vind ik niet dat je hem veel uitleg verschuldigd bent, maar daar moet je dan wel duidelijk geweest over zijn tegen hem. Want als hij je al zag als bijna-vriendin…tja.

Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik niet te snel wil gaan, ook omdat we nog niet hebben afgesproken. Dus van veel hoop was er denk ik niet echt sprake. Ik denk wel dat hij er zelf vanuit ging dat er een relatie in zat, maar dat heeft hij voor dit gebeuren niet tegen mij gezegd. Ik weet niet of ik hem heel erg leuk vind. Dat ik twijfel zegt eigenlijk al genoeg, denk ik dan weer. Ik heb Z zo ongeveer proberen weg te duwen maar hij had mij beet, kon dus niet heel veel. Ik heb heb daarna ook gezegd dat ik het niet leuk vond.

Ik snap best dat het voor X kut is, ik zou het zelf ook niet waarderen als het meisje waar je “verliefd” op bent zoiets doet… Maarja, aan de andere kant: het waren onschuldige gesprekjes. Niet over relatie’s enzo gesproken. Dat lukte me ook niet want hij kapte het telkens af.

Dilemma…

Ik vind niet dat je iets verkeerd hebt gedaan. Z gaf je onverwacht een zoen. Is mij ook eens overkomen. Voor je het weet is het gebeurd. Je hebt er juist goed aan gedaan om aan Z uit te leggen dat jij zo niet in elkaar zit.
X moet echter echt even zijn ogen openen. Wil hij ooit van een ‘relatie’ durven spreken, dan moet hij jou de kans geven om hem beter te leren kennen. ‘Ik mis je’ of ‘Ik wil bij je zijn’, dat zijn leuke woorden… maar niet meer dan dat. Hij moet laten zien wat hij voelt voor je.

Ja, I agree! Vanmiddag heeft een vriend van X met een vriendin van mij gepraat, dat hij het zo kut voor X vond. Krijg ik later in de middag een berichtje: “Je hebt wel met Z gezoend he? Dat zegt L.” (Zijn vriend). Van dat soort dingen baal ik dus echt. Het is iets tussen ons, hij zei al dat het goed was en dan toch nog even doorzeuren…
Wat jij ook zegt, je moet veel meer over elkaar te weten komen wil je serieus aan een relatie beginnen. Lieve woordjes doen me niet zo veel, een keertje is het leuk maar zoals ik al zei, niet honderd keer op een dag. Ik twijfel gewoon heel erg. Ik merk dat het niet matcht op sommige vlakken en dat is wel een vereiste bij mij…

X moet niet zeuren en jij mag lekker zelf weten wat je doet. Jij bent hem geen verklaring verschuldig en schuldig voelen hoeft al helemaal niet!

Het is je vriendje niet en jullie hebben geen liefdesverklaring afgelegd, dus X stelt zich gewoon enorm aan! Daarbij vind ik een kus op de mond heel anders dan echt zoenen. Bij echt zoenen doe je zelf mee, een onverwachte kus duurt nog geen seconde en dat kan je moeilijk weigeren.
Probeer je niet te veel rot te voelen, want dit heb je niet verdiend en dat mensen gelijk zo lullig moeten doen is heel klote, maar sta er boven.