Hoe los ik dit op?

Eeey meiden,
ik zit eigenlijk wel met een probleem.
Een tijd geleden heb ik een meisje leren kennen. Ze is echt wel aardig en het zal misschien wel een vriendschap kunnen worden. En ik dacht dat het ook zo zal gaan…Maar nu niet meer dus.
Ik had een keer ruzie met iemand anders, zij had hier helemaal niks mee te maken, maar ze vroeg aan mij hoe het ging dus ik had het haar verteld, dat ik heel boos was op dat andere meisje enz. Kom ik er een week later achter, toen ik het weer had opgelost, dat ze er helemaal pshychotisch (of hoe je het ook schrijven mag) geworden was. Ze heeft altijd al medicijnen maar door dit moest ze extra :frowning_face: En ik had echt helemaal niks tegen haar ofzo.
Er is dus 1 activiteit dat we samen doen maar ze was al 2x niet geweest. Daarvoor had ze wel een reden maar ik ben er dus achter gekomen dat dat gewoon smoesjes waren. Als ik ergens niet tegen kan is dat het wel, wat we doen is niet verplicht ofzo dus je kan gewoon afbellen omdat je niet wilt…We praten op msn en ze zegt er niks over, hoor ik de volgende dag dat ze ermee stopt. Zomaar ineens. En ik geloof die rede ook niet.
Maar het probleem is dus, ik durf niet eerlijk tegen haar te zijn omdat ze zo kwetsbaar is, ze draait al door als ik boos ben op iemand anders dus ik durf niet te laten blijken dat ik pissig op haar ben.
We hadden ook samen afgesproken dingen te gaan doen, maar dat doe ik nu dus liever niet meer. De vriendschap is niet eerlijk want zij kan zo alles maken, ik houd erg rekenning met haar omdat ze anders in een psychose schiet, serieus!
Zal ik haar zeggen dat ik het niet leuk vind dat ze zo gestopt is? Ik heb echt geen idee wat ik moet doen, maar ik wil niet dat het zo doorgaat.

Ze is heel aardig hoor, krijg niet een verkeerd beeld van haar. Ik hoop dat jullie een idee hebben.

Het héél voorzichtig brengen? Ik snap dat je niet wilt dat ze weer extra medicijnen moet innemen door jou, maar het is natuurlijk niet jou schuld als zijn doorslaat als je haar iets verteld.
Trouwens, als je dingen als ‘ik vind…’ en ‘ik heb het gevoel dat…’ zegt, dan voelen mensen zich over het algemeen minder snel aangevallen.

Of het gewoon laten verwateren?

Als je respect blijft houden voor haar, dan is voor jezelf opkomen juist heel goed (: