hoe leren jullie?

Hee!

Ik zoek al een tijdje verschillende manieren om goed te leren.

• hoe leren jullie alles?
  • wanneer beginnen jullie eraan?
  • Wat voor cijfer haal je dan?
  • wat voor niveau doe je?

Dankjewel =)

(ik doe btw 3VWO)

niet
nooit een 6/7

Alles lezen en tijdens 't lezen belangrijke dingen aanstrepen. Dan een samenvatting maken van die aangestreepte dingen. Dan de samenvatting leren (= meerdere keren overlezen).

• hoe leren jullie alles? een keer doorlezen, of soms helemaal niet
  • wanneer beginnen jullie eraan? de dag/avond van tevoren
  • Wat voor cijfer haal je dan?verschilt per vak, gemiddeld denk een 7

En heeeeeeeeeeeeeeel veel energydrink erbij :headbang2

niet… haha
(laatste moment pak ik altijd mijn boek erbij, ff doorbladeren en in je hoofd stoppen :stuck_out_tongue:)

[i]

1. Door het over te schrijven/typen [en, bi, ne, enz…]. Opgaven maken [wi, sk, nat…]
  2. Ligt eraan hoe lui ik ben XD
  3. Hoe meer ik mijn best doe, hoe hoger het punt :wink:
    [/i]

Woordjes: www.wrts.nl
Andere dingen: gewoon vaak lezen

1. niet altijd en als ik het doe ff doorlezen.
  2. als ik leer avond van te voren of ff voor de les gauw doorkijken.
  3. niet leren : ongever een 6 en als ik wel leer 8

Natuurkunde/scheikunde/wiskunde: Vooral heel veel oefeningen maken! Bij mij mocht het niet baten bij natuurkunde en scheikunde, maar voor wiskunde had ik laatst nog een 9.5 gehaald. Was me niet meer gelukt sinds de 3e klas.

Biologie/geschiedenis/filosofie/aardrijkskunde: Eerst alle tekst doorlezen, ev. oefeningen maken en vooral samenvatten. Begin vooral met deze vakken niet een avond van te voren, maar minstens 3 dagen en liever nog eerder. Dan kan je elke dag een samenvatting maken (bijv. per hoofdstuk), ipv. dat je 4 uur achter elkaar gestresst zit te schrijven/typen en door die stress ook niets hebt binnengekregen. Met zoveel informatie die je bij deze vakken krijgt moet je om leren gaan en vooral jezelf disciplineren om er optijd mee te beginnen.

Talen: http://www.teach2000.nl, of wrts. Vooral met woordjes is dit heel handig! Grammatica is een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen.

Dit zijn de beste manieren. Ik geef huiswerkbegeleiding, en dit geef ik ook altijd mee als tips.

Met alles in ieder geval op tijd beginnen. Ik zie dat heel veel mensen maar een dag van te voren beginnen: leuk als je daar nog steeds 7ns en 8en mee haalt, maar als je er wat meer tijd aan besteed haal je veel hogere cijfers. Bovendien haal je het niet meer op die manier als je aan een vervolgopleiding begint, dus let daar goed op. Begin gewoon met alles op tijd. Maak je maakwerk zoveel mogelijk, en begin met leren het liefst 3 dagen van te voren, voor grote toetsen liefst iets eerder.

Oh, btw. Ik haal vaak iets tussen een 7.5 en een 9 voor bijna alle vakken, op wiskunde eerst na dan (dat wat altijd tussen een 6-7, nu haalde ik opeens 8en en 9ns).

Nog een tip voor vakken die je ècht moeilijk vindt of waar je perse dat hoge cijfer voor moet halen.
Je maakt zogenaamd kleine ‘spiekbriefjes’, waar je even naar kijkt zodra je niets te doen hebt (dus niet tijdens de toets, je weet nooit of je betrapt wordt of niet). Dus bijvoorbeeld als je in de bus zit, of even op een vriendin moet wachten. Hoe vaker je iets ziet, hoe sneller je iets onthoudt! Kost wat moeite om de spiekbriefjes te maken, maar als je daardoor je duitse rijtjes onthoudt of je jaartallen van Geschiedenis, dan is het de moeite wel waard.

verder nog iets?

woordjes : wrts
geschiedenis: samenvatting internet
ak: samenvatting zelf maken
wi en na: sommen maken
Ik begin gewoon de dag van te voren of 2 dagen
en 8 van de 10 keer zijn mn cijfers tussen dde 8 en 10. ( ik kan gewoon snel leren). Mensen die moeite hebben met leren minstens 2 dagen van te voren beginnen

* hoe leren jullie alles? niet eigelijk, of op het laatste moment een samenvatting maken, woordjes via wrts ofzo
* wanneer beginnen jullie eraan? meestal diezelfde dag nog :’) als ik gewoon een dag van te voren begin dan begin vd avond
* Wat voor cijfer haal je dan? meestal, laag
* wat voor niveau doe je? 3vwo en het is mn eigen schuld dat ik ga zakken moest ik mn best maar doen :’)

hoe leren jullie alles?
Woorden; gewoon in groepjes verdelen en leren ent zoalng je het weet. Het beste is ook nog om dan via wrts ofzo te doen, maar daar heb ik nooit zin in. Als je grote teksten moet leren samenvattingen maken. GRammatica en rijtjes; stampen stampen stampen.
En wiskunde enzo, gewoon de formules een keer doorlezen

een dag van te voren
    7 tot 9.5 ong.
    3 gymnasium
  • hoe leren jullie alles?
    samenvattingen
    ehm, om half 10 s avonds, na het al heel erg lang uit te hebben gerekt
    stress ik, omdat ik nog zoveel moet doen.
    7/8/9
    3 tvwo. (nouja, nu nog 2tvwo, maar het jaar is al over een paar weken afgelopen)
  • hoe leren jullie alles? Doorlezen, of bij talen opschrijven
  • wanneer beginnen jullie eraan? de dag er voor of 2 dagen ervoor.
  • Wat voor cijfer haal je dan? tussen 6 en 7.8 of zo:P
  • wat voor niveau doe je? Havo

* hoe leren jullie alles?

• Samenvattingen
  • Vaak lezen,
  • Als ik woordjes leer, veel herhalen
    * wanneer beginnen jullie eraan?
    Ligt eraan, meestal 2 dagen van te voren ^^
    * Wat voor cijfer haal je dan?
    Heel verschillend, want soms leer ik niet altijd even goed XD
    * wat voor niveau doe je?
    1 havo/vwo
  • hoe leren jullie alles? Bij talen gewoon even doorlezen, wiskunde enzo opgaven maken
  • wanneer beginnen jullie eraan? Dag van te voren xD Tenzij het een heel moeilijke toets is dan 3 dagen van te voren ofzo.
  • Wat voor cijfer haal je dan? Bij talen eigenlijk altijd wel 7/8, maar bij Wiskunde en Geschiedenis, AK etc echt slecht tussen de 4 en 6.5 ofzo :stuck_out_tongue: Maar daar doe ik niet heel veel voor.
  • wat voor niveau doe je? 3Gymnasium, hopen dat ik naar 4gym kan!
  • opgaven maken, soms samenvatting, goed doorlezen
  • ligt eraan hoeveel het is…
  • als ik niet leer een 6/7, als ik wel leer ong. 8
  • 5Havo (: