Hoe leren jullie Wiskunde?

Hoi meiden,
Ik heb aanstaande dinsdag een Wiskunde toets *Jippieee* :stuck_out_tongue: maar ik wou weten, hoe leren jullie wiskunde? Schrijf je de tekst steeds over, of lees je de tekst steeds door?

Alvast bedankt voor het reageren,
xxx

ik kijk naar de theorieblokken ( die hebben wij namelijk in ons boek) en kijk of ik het snap. wat ik niet snap ga ik oefenen :wink:

niet…
Sorry hier heb je niets aan, maar ik ben gewoon goed in wiskunde :slightly_smiling_face:
dus beschouw dit maar als een up

oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen en dan de theorie nog een keer extra samenvatten en de belangrijke formules opschrijven en dan weer oefenen oefenen oefenen en oefenen.

@GloriousLotte; jaloerrsss

Heel vaak gewoon de opdrachten oefenen todat je de opdrachten kunt zonder het op te zoeken in het boek. En ik weet niet in welke klas je zit maar als je in je examenjaar zit kan je examens oefenen op internet (Examenblad.nl), dat helpt ook. Suc6!

Wiskunde kun je niet leren, je moet het snappen zegt mijn leraar altijd.

Je moet niet de tekst gaan leren of overschrijven, je moet gewoon heel veel sommen maken.

Oh dus gewoon veel oefeningen maken?

Ja.

Ik maak de herhaling, de gemengde opgaven en de diagnostische toets en neem de blokken theorie nog een keer door. Ik stamp alle formules in mn kop en neem ook de samenvatting een paar keer door.

Ik weet niet of dit ook bij jou boek zo is.

ik had voor de vorige toets 6 kantjes (A4) volgemaakt met sommen sommen en sommen!
het leverde me een 7 op!

je moet vooral véél DOEN.

De d-toets (diagnostische toets/oefentoets) maken, dan kijken wat ik fout heb. en dat dan in de gemengde opgaven maken. en dan de rest wta ik fout heb in de herhalig maken. En als ik dan nog dingen fout heb de extra maken en uitleg vragen over wat ik niet snap :’) Maar meestal snap ik het na de d-toets wel xd

Mijn leraar zegt altijd: ZOVEEL MOGELIJK OEFENINGEN MAKEN!
Dus maak een paar opdrachten, kijk ze na, en als het goed is ja dan ken je het!
Natuurlijk wel van alle onderwerpen/paragraven iets maken.

Tekst heb je niks aan. Oefenen oefenen oefenen met de opdrachten dat is het enige wat helpt.

Ik neem het hoofdstuk door, ik blader het hoofdstuk even door en kijk naar alle theorie dingen. Daarna maak ik de diagnostische toets van het hoofdstuk, dan weet ik ongeveer wel de basis van de stof. de diagnostische toets zijn wel veel makkelijker als in het proefwerk, dus daarna maak ik nog altijd (een gedeelte) van de gemengde opgaven.

Soms kun je de formules leren en je kan leren hoe je de berekening op moet schrijven, voor de rest van alles de moeilijkste (bij ons de A opgaven) maken als je die snapt/kan/goed hebt dan ken je het

Ik maak elke week opgaven met m’n vader en bespreek het huiswerk, en voor het proefwerk maak ik oefentoetsen enzo.
Het is veel werk maar ik sta wel mooi een 8, anders stond ik een 4.

Ik lees alles 2346654345643456 keer door. Maak moeilijke opgaves, leer formulebladen, kijk alle A-vragen door en maak/bekijk de diagnostische toets.

Vervolgens haal ik altijd rond de 5.5 - 6.
Ik moet altijd de verleiding weerstaan om alles in te voeren op mn rekenmachine en dat als spiekbriefje te gebruiken.

Ik let op in de les en ik hoop dat ik een goed cijfer haal.
Zo’n beetje, ik maak af en toe mijn huiswerk en de avond voor de toets doe ik nog wat sommen (als ik niet word afgeleid). Als het maar een voldoende is :’)

Wat ik altijd van plan ben om te doen (daar heb je misschien wat meer aan): Huiswerk maken, opletten in de les, A-vragen maken, gemengde opgaven maken.