Hoe leren jullie voor NaSk?

Hoi!

De titel zegt het al zo’n beetje : Hoe leren jullie voor NaSk? Ik heb er namelijk moeite mee en vroeg me af hoe jullie het leerden en of jullie tips voor me hadden. Als er al een topic over dit onderwerp bestaat: Sorry! :flushed:

Tips?

Natuurkunde/scheikunde
ik vind het zelf ook moeilijk dus ik volg!

@StupidFailure Natuurkunde/Scheikunde

-samenvatting schrijven
-test jezelf ding maken(als je die hebt)
-opdrachten maken die je moeilijk vond

Hoop dat je er iets aan hebt? :wink:

Formules en afkortingen leren. Ze zoveel mogelijk proberen toe te passen en leren wanneer je welke formule toepast.

Meer kun je niet doen eigenlijk, ik haat het ook.

@Eske Bedankt, voor je tips! Ben nu eigenlijk bezig met een samenvatting morgen toets! Faalt een beetje echt dat ik nu pas begin terwijl ik mezelf voorgenomen heb betere cijfers voor NaSk te halen. (Het is een wonder dat ik voor het vak een voldoende sta) :wink:

@Stilltheone Bedankt, voor je tips. Hahaha… Gelukkig heb ik een lieve juf die heel begripvol en geduldig is. Anders had ik het boek allang naar de andere kant van de kamer gesmeten.

-beetje theorie leren
-formules leren
-opdrachten bekijken

Oefenen, oefenen en oefenen. En de formules goed leren natuurlijk!

Samenvatten is wel okee, maar bedenk dat je toets waarschijnlijk niet vooral uit theorie bestaat. Vaak kun je als je de theorie weet maar een 4 halen en moet je de rest toch echt met het rekenen (of iig toepassen doen)
Braaf je huiswerk maken, opletten in de les en oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Dat werkt het allerbeste. En vergeet geen kleine dingetjes. Bijv:
10 km = 10000
10 km = 10000 meter
door alleen die meter kregen wij vaak al een punt extra:p

Ik heb geen NaSk maar gewoon natuurkunde en scheikunde apart.

Ik maak meestal een overzicht van de theorie en een blad met alle formules uit dat hoofdstuk en dan ga ik proberen opdrachten te oefenen met alleen dat formuleblad erbij zonder uitwerkingen, omdat ik die formules ook in mijn rekenmachine mag zetten.

Verder inderdaad letten op eenheden, significantie, etc, want dat soort stomme dingen kunnen je echt heel veel punten kosten.

Dat ligt er vaak aan in welke klas je zit en welk niveau je doet, op de hogere niveaus is het vaak wel apart

ik maak samenvattingen en kijk die heel goed door. Ook de opdrachten uit het boek leer ik som.
En dingen die ik niet snap vraag ik aan de docent voor extra bij les.

Xx’

samenvatting van de stof maken, alle formules rekensommen goed leren. maar ik heb het niet zo moeilijk ik kan namelijk heel veel oefenopdrachten doen op een site die bij mijn methode hoort. naskoveral.

Havo 2 Hahaha

Off Topic: Ik vind jouw profielfoto zo gaaf!

Ja dat klopt, in de eerste 2 jaar van havo is het gemengd en vanaf het 3e jaar is het natuurkunde en scheikunde apart (zal wel niet overal zo zijn hoor).

& thank u :grinning:

Toen ik het had, maakte ik altijd samenvattingen en ging ik die leren.

Goodluck!

@Thyrax Bedankt!