Hoe leren jullie voor een tentamen

Hey meiden!

Afgelopen jaar heb ik mijn havo diploma gehaald en dit jaar ben ik begonnen aan de opleiding Journalistiek. Op de havo leerde ik eigenlijk alles letterlijk uit mijn hoofd, maar dit is eigenlijk helemaal niet een goede manier van leren. Volgende week dinsdag beginnen mijn tentamens en ik heb alle stof gedurende de periode al een keer gelezen en de belangrijke dingen opgeschreven. In totaal heb ik drie tentamens: Communicatiewetenschappen, Media & Religie en Engels. De eerste twee zijn echt leervakken. Maar hoe leren jullie voor de tentamens? Want van de dingen die ik heb opgeschreven weet ik nog wel wat maar de helft ben ik alweer vergeten.

Liefs,

up

Gewoon alles uit je boeken lezen wat je moet leren voor het tentamen. Daarbij aantekeningen maken. Of ik maak een samenvatting.

Het verschilt per persoon op welke manier je het beste leert. De één vind overhoren prettig, de ander onthoudt het meest als diegene alles opschrijft. Ik denk dat je voor jezelf moet bekijken welke methode het beste bij je past. Waarvan onthoudt je het meest? Ik vind het prettig als ik overhoort wordt of alles opschrijven op papier of dat ik het een soort van vertel zeg maar :stuck_out_tongue:.

Dit mag wel hier: http://forum.girlscene.nl/forum/school/algemeen-topic-leertips-vragen-concentratieproblemen-etc.-309862.0.html