Hoe leg je hem uit dat het gewoon niet kan?

Hoi

Ik heb even goed advies nodig, want weet echt niet wat ik moet doen.
Op vakantie heb ik een jongen leren kennen. Ik vond hem wel leuk, maar kende hem niet goed genoeg. Nou ja, ik vind wel vaker jongens gewoon ‘wel leuk’, maar dan gebeurt er verder niets. Ze zijn meestal veel te oud en ik ken ze niet echt. Ik dacht dat dat deze keer ook weer het geval zou zijn, wat dus niet zo bleek.
De jongen in kwestie is bijna 5 jaar ouder en woont gewoon veel te ver weg. Ik had ook nooit gedacht dat ik hem uberhaupt op msn zou krijgen en zo, en dat we zo veel zouden gaan praten. Ik had nooit durven dromen dat hij mij ook leuk zou vinden. Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien een beetje raar, maar het was veel makkelijker geweest als hij mij niet ook leuk vond…
Vriendinnen van mij zeggen dat het wel kan, maar iets in mij houdt me gewoon tegen, zo van: ‘ho, stop, te oud, niet doen!’ Daarnaast vind ik hier thuis ook nog een andere jongen best leuk, en dit weet hij, maar volgens mij maakt dat hem helemaal niets uit.

Ik weet dat ik het eigenlijk gewoon helemaal niet moet doen, maar hoe leg je dat uit? Hij zegt zulke lieve dingen, en hij maakt me echt constant aan het lachen, maar het is gewoon niet goed, en dat voel ik ook.

Sorry dat ik hier een heel topic voor aan maak, maar ik heb echt hulp nodig, ik word hier zó gek van.

Liefs xx

Hoe oud ben jij en hoe oud is hij? Als jij 17 bent en hij 22 vind ik het wel kunnen, maar als jij 14 bent en hij 19 is vind ik dat persoonlijk niet echt een goede combi.

Vertel hem gewoon wat je dwars zit?
Eerlijkheid duurt het langst, maar in dit geval kan je er beter niet lang mee wachten, want valse hoop krijgen is ook niet echt prettig.
Vertel gewoon aan hem wat jij ervan denkt, dat het waarschijnlijk niet veel kan worden door de afstand en dat je misschien ook met school(?) ed. zit…
En dan kan je alsnog erbij zeggen dat je hem iets te oud vindt voor jou, daar kan hij niets aan doen maar hij moet dat wel gewoon accepteren.
Als je dat allemaal een beetje gezegd heb zullen die lieve woordjes misschien ook ophouden en dat is alleen maar beter voor jou denk ik anders krijg je misschien een schuldgevoel? Of ga je meer voelen voor hem terwijl je dat zelf niet wil…

In ieder geval veel succes!

ja dat is het dus, dat laatste. ik ben 14, hij bijna 19…

dank je wel! ik wil het vertellen maar het is zo lastig… D:

Ik had dat ook met mijn ex, ik ging mijn examenjaar in en kon dus niet vaak naar hem toe. Hij woonde 3,5 uur verderop en toen heb ik het toch gewoon uitgemaakt, nou was het bij jou nog niet een relatie maarja kan wel voorstellen dat je je dan kut voelt, maar geloof me… Je kan beter iemand in de buurt hebben dat is gewoon veel prettiger. :slightly_smiling_face:

als je gevoel nu al zegt dat je het niet moet doen, niet doen. je gevoel kan zó veel meer zeggen dan vriendinnen

je bent te jong, dat gaat sowieso nooit goed , want uiteindelijk heeft hij andere interesses dan jij. + jij hebt school.
En dan er bij, is het lange afstand oftewel je ziet hem niet vaak en is het meer “msn-liefde”. Ik ben er mee eens dat je het snel moet doen omdat je hem inderdaad valse hoop geeft. En er zijn vast wel jongens uit de buurt die je uit eindelijk ook aan het lachen maken en lieve dingen tegen je zeggen :wink: .
Ik zou inderdaad eerlijk zeggen dat je toch met de afstand en leeftijd zit, maar dat die wel heel leuk is maaar je toch liever iets wil met iemand uit de buurt en die wat minder oud is.
This moeilijk maar het zal toch moeten , helemaal omdat je het zelf ergens ook niet wil. Wees Realistisch !

“Jij en ik? Dat gaat niet werken.”

hahaha xD

Maar dankjewel iedereen! Ik zal het 'm zo snel mogelijk duidelijk proberen te maken…

heb het hem uitgelegd. ^^ hij begreep het gelukkig, maar blijft volhouden hahaa xD

Waarom zou het niet kunnen? 5 jaar is niet veel verschil… tenzij je daar zelf heel veel moeite mee hebt. Je kan het altijd een kans geven, je vind hem leuk.
Je merkt zelf snel genoeg of het werkt of niet!

Dit dus

Liefde kent geen grenzen

x

ik heb dit ook, ik ben 14 & hij is 18.
hij woont alleen niet zo verweg.
het enige is, voor de meiden hier die me snappen dan,
dat hij alweer zegmaar meer wil als een jongen van 14 ;$
en ik geloof niet dat ik echt nee durf te zeggen…

ik weet niet hoe leuk je de andere jongen vind , die bij jou in de buurt woont…
Maar opzich , lijkt me dat een betere keuze.
Hij woont dicht bij , je kan hem vaak zien.
Maar ja , als je die andere jongen leuker vind , dan denk ik dat je gewoon voor hem moet gaan…
Succes!