Hoe leer je nieuwe mensen kennen?

Hoi. Ik plaats het even hier omdat het ook over relaties gaat, maar dan niet alleen romantisch zeg maar.

Vroeger durfde ik nooit echt iets te zeggen, ik was heel verlegen. Daar ben ik nu wel voor een groot deel overheen gegroeid, maar het resultaat is wel dat ik niet bepaalt een hele grote vriendengroep heb. School, sport en de muziekschool is het wel zo’n beetje. Nu vraag ik me af hoe ik meer mensen kan leren kennen. Dan niet alleen een nieuwe love-interest (altijd goed natuurlijk), maar gewoon wat meer vriendinnen. Mijn weekenden en vrijdag- en zaterdagavonden bestaan namelijk vooral uit bankhangen, internetten en chips eten. Wat zijn bijvoorbeeld de beste plekken om nieuwe mensen te leren kennen? Ik ben trouwens 15, dus uitgaan zit er niet echt in, frisparty’s zijn ook niet echt mijn ding want ik ben niet zo van de panterprintlegging en ontmaagd worden op de 14e.

Spreek een keer met een schoolvriendin af, klets met iemand die naast je in de bus zit, spreek mensen op school aan, etc. Bij de vreemdste ontmoetingen kan al een vriendschap ontstaan.

Gewoon wat meer met je huidige vrienden afspreken. Ooit zal je vast wel mensen via via ontmoeten door hun. Zo heb ik super veel mensen ontmoet die voor mij belangrijk zijn geworden. Of spreek wat nieuwe mensen aan op school misschien ontstaat er wel een goede vriendschap :wink: Probeer als een open persoon over te komen.

xo

Werk idd, maar op je 15e wordt dat wel lastig… hmm heb je geen andere hobby’s?

Dat wou ik wel gaan doen, maar dat mag niet van mijn ouders omdat dat dan te druk zou worden. Toch bedankt voor je reactie!

Misschien een keer met vrienden de stad in gaan en gewoon nieuwe mensen leren kennen. Of naja… Ik heb veel mensen leren kennen door figureren, maar dat kan natuurlijk niet altijd…
Mensen durven aanspreken op school. Ik heb ook vienden uit verschillende klassen en niet eens allemaal in mijn jaar :slightly_smiling_face:.

Wat ik persoonlijk heel leuk vond is Tagged. Niet voor de relaties, en de 25-jarige die zich als 18 in hebben geschreven voor een seks-relatie, maar ook voor de verschillende mensen die je daar leert kennen… Helaas is het nu afgeschermd voor mensen onder de 18, dus daar heb je ook niet heel veel aan… :frowning_face:

Vaak is social-media ook wel een goed plan. Voeg die leuke vriend, waarmee je beste vriendin toch niks mee wilt eens toe. Zodra je daar al eens hebt gepraat, is het in real life vaak een stukje makkelijker om op iemand af te stappen.

Vrienden maken gaat via social media trouwens ook wel goed!

Dit heb ik ook gehad. Eigelijk moet je gewoon naar plekken gaan waar je nooit komt. Ga gewoon is random naar een voetbal of hockey club. Je moet niet gaan naar waar je al bent geweest daar vind je niks nieuws!

Tinder misschien iets? Tagged is al genoemd maar Tinder is ook heel leuk. Ik heb er een hele leuke jongen leren kennen en dat klikt echt! Heb er dus een goede ervaring mee.

werk, sport, school, verjaardagen, uitgaan.