Hoe leer je best in 1 dag?

Hee,
het is bijna 7 uur en morgen heb ik 2 toetsen!
Ak proefwerk en voor engels moet ik 41 lange zinnen leren want daar heb ik toets morgen over…
Weet iemand hoe ik het best voor engels kan leren?en red ik het ook qua tijd ?ik wil graag om 10 uur klaar zijn … zo dat lukken en kan iemand uitleggen waardoor ik snel en goed leer?

groetjesss.

Moet je de zinnen letterlijk kennen of grofweg? Als het letterlijk moet: Stampen die handel. Ik zou die zinnen net zo lang overschrijven tot je ze kent.

AK: Heb je een samenvatting? Zo ja, lees dan die door, als het veel is 1x en als het weinig is een paar keer. Schrijf alles op wat belangrijk is (denk aan definities, als je alleen die al opschrijft ben je een heel eind) en schrijf ze op in je eigen woorden want dan onthou je het beter.

Heb je tussendoor ook al eens geleerd? Heb je de lessen gevolgd? Dan is het slechts een kwestie van herhalen.
Zo niet, een leer voor de volgende keer. Verder ga ik mee met Idae.

Lekker slim van je.
Gewoon die zinnetjes stampen inderdaad. Voor aardrijkskunde zou ik als ik jou was de leerstof doorgaan en de belangrijkste dingen opschrijven.

Studeren = plannen.

sinds wanneer weet ej dat je die toets hebt?

Als je dat al langer wist dan vandaag, zou ik zeggen: plan wat beter en om het nu nog te redden zou ik zeggen: bekijk wat je kent en stamp de rest er in.
succes.

Begrijpen dat je een onvoldoende zal halen en volgende keer eerder beginnen.

Sowieso, in 1 dag had je nog best veel kunnen leren. Maar je hebt maar 3 uur :face_with_raised_eyebrow:

Nee daar heeft ze lekker wat aan. Bovendien zijn er genoeg mensen die in 1 dag kunnen leren en een voldoende of goed cijfer kunnen halen. Ben ik zelf het levende bewijs van :wink:

Anyways, ook al is het nu toch te laat misschien komt het nog een keer van pas: hak de zinnen in blokken van 10. lees de zinnen eerst hardop een aantal keer voor jezelf voor. Daarna bedek je ze en noem je voor jezelf het antwoord opnieuw. Fout? Weer opnieuw aan het blokje beginnen. Aan het eind alle zinnen herhalen en dan ben je good to go in een uurtje.

ik leer altijd de dag van te voren.
Ik leef zeg maar echt van dag tot dag als het gaat om toetsen hahah