Hoe lang word ik?

Heey, ik heb een vraag:
Ik wil al een poosje model worden, als ik klaar ben met school ofzo, (op m’n 16e).
Ik ben in februari 14 geworden, en ben nu 1.65m lang.
Als je prof. model wil worden op de catwalks enzo, moet je ongeveer 1.75 zijn.
Ik ben november 2010 ongesteld geworden.

Mijn vraag: hoe lang word ik, en haal ik mijn droomlengte van 1.77?
En hebben julie nog bepaalde oefeningen of tips dat je langer word? Ik wil dit echt heel graag!

Ps. Mijn moeder is ongeveer 1.76 en mn vader weet ik niet precies, rond de 1.85 gok ik.
Jullie zouden me echt helpen als jullie hierop zouden antwoorden :slight_smile:

Xxx mij
Topic gesloten, genoeg reacties :slight_smile:

Je lengte is genetisch bepaald. Oefeningen zullen daar niks aan veranderen.
En dat je lange ouders hebt betekent niet direct dat jij ook lang wordt.
Mijn vader was bijna 2 meter en mijn moeder was ergens rond de 1.78 m, en ik ben blijven steken op 1.68 m(ik ben nu 23 jaar, en ik was al uitgegroeid op mijn 14de). Mijn oma(vaders kant) was vrij klein, dus ik denk dat ik mijn lengte daar aan te danken heb.

Denk het niet.

Wat had de schooldokter geschat?
Ik ben vanaf mijn 14e maximaal 2 centimeter nog gegroeid. Had daarvoor wel een enorme groeispurt (ik was 1.75 toen ik 12 was, 1.79 toen ik 14 was, nu 1.80).

Ik zou als ik jou was even langs de GGD gaan. Die hebben van die grafieken, dan weet je ongeveer hoe lang je zal worden, want hierover kunnen wij natuurlijk niet oordelen.

Ik denk niet echt dat je veel langer meer gaat worden.

Toch bedankt! :slight_smile:

Trouwens, Devon Aoki is 1.65 m.
Je hoeft dus niet perse boven de 1.75 m te komen om model te worden.

Ongesteldheid zegt helemaal niets hoor (bij mij iig niet). Ik ben op mijn 13e ongesteld geworden en ben daarna denk ik nog 10 à 15 cm gegroeid.

Ik denk niet dat je nog vee langer wordt.
Wat heeft de schooldokter gezegd meestal vertellen die zoiets.

Ze zeggen over het algemeen dat je 2 jaar na het eerst ongesteld worden stopt met groeien. In jou geval zou je dan dus nog een halfjaartje groeien, en ik denk niet dat je dan nog 10 cm zult groeien. Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen!

Weet ik niet… Ik ben 1.73. Je mag wel 4 cm van mij hebben hoor! Zal ik wel leuk vinden.

Ik denk niet dat je nog veel langer gaat worden, maar wie ben ik om dat in te schatten … Als je dat wilt meten kun je naar een dokter of iets anders waarvan ik de naam ben vergeten. Oké, hier heb je dus niets aan. :’)

Als het goed is hebben ze geschat hoe lang je ongeveer wordt op het consultatiebureau. Maar dat zegt ook niet altijd iets, want ik zou maar 1.58 m worden en ik ben uiteindelijk 1.66 m geworden.
Ook je leeftijd zegt nog niks, je groeit namelijk tot je 18e door, alleen zal het de laatste jaren geen hele spurt meer zijn. Je bent pas 14 en toen was ik nog maar 1.53 m. Mijn groeispurt kwam pas rond mijn 16e :slightly_smiling_face:

Geen flauw idee.
Ik zou 1.80 moeten worden, ik ben blijven steken op 1.66 :’).

Pak dat groeiboekje van vroeger dat je ouders voor je hebben bijgehouden en trek die lijn door, dat is volgens mijn orthopedagoog-mens de beste manier.

Dankdank voor jullie reacties. Ik wacht denk ik gewoon maar af, en hopen dat ik nog wat langer word :slight_smile:

Xxxx

Ik denk niet dat je nog tien centimeter gaat groeien, maar ik hoop het wel voor je. Verder kan je niks doen dan afwachten…

Even mijn magische glazen bol pakken en kijken in de toekomst.
Geen idee, ik denk inderdaad niet dat je nog veel langer zal worden. Je kan misschien gaan voor fotomodel?

Zo lang was ik ook toen ik veertien was…
Ik ben 3 centimeter gegroeit, maar dat is bij jou misschien wel anders…
you never know :wink:

na je eerste ongesteldheid groei je nog ongeveer 5 centimeter, 1.77 wordt het dus in ieder geval niet.