Hoe lang wachten?

Hoi allemaal
Het is sinds een paar dagen uit met mijn vriendje na een jaar en een paar dagen. Hij had al 2 maanden twijfels en ik zat me 3 weken al ongemerkt voor te bereiden op een break-up. Vroeger heb ik ook vaak moeten dealen met iemand die je een soort van in de steek laat (mijn moeder) Ik ben er daarom nu al 99% overheen. Ik heb geleerd hoe ik dingen moet laten gaan: alles eruit huilen en dan accepteren. Ik ben heel snel met accepteren. Het probleem is dat ik de laatste week van onze relatie eigenlijk een beetje geïnteresseerd werd in een andere jongen. En nu heb ik vlinders in mijn buik en denk ik veel aan hem en ik weet zeker dat ik verliefd ben. Ik wil wel nog een maand wachten tot ik er misschien iets mee ga doen uit respect voor mijn ex vriendje en omdat ik er zeker van wil zijn.
Is dat lang genoeg?

Goh, als je zeker bent dat je erover bent moet je ervoor gaan. Helaas staat daar nooit een tijd op dus een maand? Dat moet je zelf uitkiezen.
Waarom ga je ‘uit respect’ voor je ex vriendje? Wat heeft hij daar nog iets over te zeggen wat JIJ gaat doen?

Ik wil niet een week na het uit is al weer iets proberen met een andere jongen. Dan zie je er ook wel uit als een slet. En ik wil niet dat het lijkt als een rebound, en mijn ex-vriendje moet natuurlijk ook even de tijd krijgen om het allemaal te verwerken. Dat helpt niet als ik aan t flirten ben met iemand anders. Ik ken iemand die na 10 dagen een nieuwe vriendin had en dat deed zijn ex zo veel pijn. Dat wil ik hem gewoon niet aan doen, we willen namelijk wel vrienden blijven. Ik denk wel dat 1 maand dan wel lang is.

Oeps, dubbelpost

Het is uit. Dit is jouw leven. Jij hoeft geen rekening te houden daarmee. Ik snap het, maar het is niet jouw verantwoordelijkheid. Jullie zijn uit elkaar gegaan voor een reden. Of jij na een week of na een jaar een nieuwe relatie aangaat, zegt niks over hoeveel respect jij hebt voor je ex vriend. Vanaf het moment dat het uit is moet je allebei je eigen weg gaan. Uiteindelijk wordt hij er echt niet gelukkiger van als jij alleen maar geen nieuwe relatie hebt omdat je denkt dat het hem pijn zal doen, maar het eigenlijk wel wilt. Je leeft maar een keer!

En het is helemaal niet zo dat als je na een week met iemand anders bent dat je een ‘slet’ maakt… Ugh. Waarom oordelen mensen zo snel…?

Als je samen bent en je hebt geen open relatie, moet je niks met iemand anders doen. Vanaf het moment dat het uit is ben jij vrij om te doen wat jij wilt. Het is wel belangrijk dat je het doet omdat jij het wilt en je er goed bij voelt, niet omdat je verdrietig bent of zo. (Kan ook, maar dan is het misschien verstandig eerst het te verwerken.)

Jouw ex vriend zal ermee om moeten gaan. Wat als hij zegt dat hij wilt dat je twee maanden wacht omdat het hem anders teveel pijn doet? Succes ermee in ieder geval!

Nou, het is zijn keuze dat de relatie niet meer verder gaat. Dus opzich is het niet aan hem om boos/verdrietig te zijn als je iemand anders hebt. het was ZIJN beslissing.

waarom ga je jezelf bestempelen als een slet?
Asjeblieft, dat is toch zo’n stom excuus. Als andere mensen dat denken, moeten ze zelf maar weten maar zoals hierboven wordt gezegd, dit is jou leven.

Ga je nu echt aan de zijlijn staan terwijl hij zijn eigen leven terug in handen neemt?
Wat als je na een maand te horen krijgt dat jouw nieuwe crush al iemand heeft. Dan sta je daar…

Komop, grijp je kans en als je wil kan je rustig aan doen maar ik zou mezelf absoluut niet limiteren omdat je anders iemand zijn gevoelens kan kwetsen.
Laat hem stikken met zijn gevoelens zou ik zeggen. hij heeft er niets over te zeggen. :dry:

Daar hebben jullie ook gelijk in, hoe moet ik het dan aanpakken met hem (mijn crush)

Tijdens wiskunde zat ik naast mijn ex-vriendje en hij zei zo van: “En hoe gaat het met jou en X?” Dus ik vroeg van hoezo? En hij zei: "Jullie zijn wel erg gezellig samen eh :wink: "
Ik zei tegen hem: “Nee joh, da’s nog veel te snel”
Hij: “Als jij daar gelukkig van wordt moet je dat gewoon doen hoor.” En ik was een beetje aan t doen alsof ik m niet leuk vond en hij zei: “Zal X wel jammer vinden hoor…”
En toen vroeg ik waarom hij dat zei en ging hij allemaal vaag doen, dus nu vraag ik me echt af waar hij het over heeft hahaha.
Hoe pak ik het dan met X aan?

Gewoon met hem afspreken. Jouw ex heeft lang getwijfeld, jullie zijn uit elkaar en jij bent over hem heen. Er staat geen tijd op hoelang het mag duren tot jij weer interesse mag tonen in andere jongens. Het is jouw leven.
Ik zou X gewoon eens vragen of hij iets leuks wil doen samen en er dan achter komen of het meer is dan vrienden, ook van zijn kant. En als het klikt, dan gewoon doen. Desnoods leg je X uit wat je hier zegt, dat hij niet moet denken dat hij een rebound is, dat je gevoelens hebt en dat je door alle twijfels van je ex en je situatie met je moeder gewoon vlot met die emoties om kan gaan.

Ik vind het eigenlijk wel heel netjes van je dat je nog wilt wachten. Het is inderdaad jouw leven, maar het is nooit verkeerd om wat respect voor anderen te hebben. Ik schrik gewoon van deze reacties.
Je komt ook beter over als je niet gelijk na een andere relatie een nieuwe relatie krijgt. Mensen gaan je minder serieus nemen denk ik.
Bovendien geef je jezelf ook wat meer tijd, dan weet je zeker dat je er helemaal overheen bent.

Zelf zou ik nog wel iets langer dan een maand wachten, misschien twee. Maar dat ligt aan mij, als jij een maand al goed vind is daar niks mis mee.
Wel fijn dat je gelijk een nieuw iemand hebt!