Hoe lang op kamers?

Hallo!

Ik ga volgend (niet aankomend, maar daarna dus) schooljaar waarschijnlijk geneeskunde studeren.
Geneeskunde is een studie die 6 jaar duurt en ik ben van plan om op kamers te gaan (noodzakelijk). Maar wat ik mij dus af vroeg, zit ik dan echt 6 jaar lang op kamers. Ik heb het als student niet breed dus ik zal niet kunnen sparen voor een andere woning of plaats of iets dergelijks. Dus nu is mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen. Zijn er mensen die 4, 5 of 6 jaar op kamers hebben gewoond of wonen. Of is dat ´lang en raar´.

edit. nog een vraagje, geneeskunde is een lotingsstudie. En je moet vroeg beginnen met een kamer zoeken maar wat nou als je dan een kamer hebt gevonden, dan weet je niet zeker of je ook echt bent ingeloot zegmaar, hoe moet je dat regelen?

Lijkt me niet raar!
Maar je kunt altijd na een tijdje een goedkoop appartementje zoeken?

Hoezo zou dat te lang zijn? Ik ken genoeg mensen die na hun studie nog ‘op kamers’ wonen terwijl ze al werken. Er zijn altijd wel huizen waar voornamelijk afgestudeerden en jonge starters wonen. Wat zou je dan willen na je kamer? Meteen een appartement? Je moet er vanzelf een beetje ingroeien… als je snapt wat ik bedoel.

^ Misschien krijg je wel een vriend en ga je samenwonen :stuck_out_tongue: Maak je er nou in ieder geval nu nog niet druk over, je ziet het vanzelf wel toch?

Da’s niet lang en raar voor die studie, hoor. Het is gewoon noodzakelijk…Wat ik wel mensen heb zien doen is een flatje huren met vrienden wanneer ze wat volwassener werden. Op latere leeftijd zit je niet graag meer in zo’n klein kamertje, denk ik dan.

Zolang je geen contract tekent zit je toch nergens aan vast, neem aan dat je niks tekent voor je zeker bent van je plaatsje bij de studie? :’) Of je moet met 8+ slagen natuurlijk.

Ik studeer diergeneeskunde, ook 6 jaar, en ben ook gewoon in mijn eerste jaar op kamers gegaan. 6 jaar vind ik niet echt lang, er zijn mensen die op hun 30ste of ouder nog op kamers wonen.
Je kan altijd aan het einde van je studie zelfstandig of met maar 1 huisgenoot in een appartementje kunnen gaan wonen :wink:.

Pfff, wat een geruststelling haha. Eigenlijk is het ook gewoon normaal (en noodzakelijk) ik kon gewoon even niet meer helder denken denk. Bedankt allemaal!

Mijn zus studeert ook geneeskunde en ze zat de eerste 3 jaar in een studentenhuis, tot ze de rommel en alles zat was en nu zit ze in een best wel mooie studio.

Ach, in mijn huis wonen er twee mannen van rond de 40, en dat is dus ook nog op kamers eigenlijk. 6 jaar is echt niet zo heel lang, en zeker niet raar!