Hoe lang doe jij ongeveer over je huiswerk?

Ik doe er altijd veel te lang over, vaak wel tot 10 uur. Hebben jullie tips om het goed, maar toch ook snel te doen?

Zo veel mogelijk in de les af krijgen, dan hoef je thuis niet zoveel meer.

^ Dat ja, en van tevoren zorgen dat je de theorie al hebt doorgelezen, dan weet je waar de vragen over gaan en is het vaak veel makkelijker.

Bij mij verschilt het echt heel erg per dag, hoe lang ik erover doe.

alle social zooi uit zetten(fb, hyves, twitter, girlscene etc etc ) eigenlijk heel je computer als je hem niet nodig hebt, en dan gewoon gelijk beginnen, beginnen met het grootste, moeilijkste, daarna alle korte dingen en dan nog leren, nog iets moeilijks.

en ik doe er meestal 1,5 tot 2 uur over

eehh ligt er aan hoeveel t is! Maarre meestal gewoon als ik thuis kom, drink ik ff wat, begin ik aan me huiswerk tot aan het eten, en als het moet ga ik na het eten nog door

Ik zweer je, ikdoe er meestal maar een halfuurtje over ofzo, hihi:$. Maar ik maak niet al mn huiswerk hihi en ik sla meestal dingen over als ik het niet snap!

Hoe laat begin je dan? Als je om 10 voor 10 begint doe je er niet lang over natuurlijk.

Haha xD
Nee, ik begin er rond 4 uur aan denk ik, of wat later als ik later uit school ben

dat ligt eraan hoeveel het is natuurlijk.
als je moet leren is het sowieso makkelijk om samenvattingen te maken.
als je gaat maken en je bent snel afgeleid, kan je het beste gewoon op je kamer zitten en er echt voor gaan(niet steeds andere dingen tussendoor doen)
en plannen:) geloof me is echt handig.

En dan aan één stuk door huiswerk? Dan moet je toch wel wat fout doen.
Doe je in de les genoeg? En wat doe je dan zoal als je aan je huiswerk zit, want ik kan me niet voorstellen dat je zoveel huiswerk zou hebben dat je daar de hele avond mee bezig bent.

en is alles goed geordend, want dat helpt ook al een stuk als je niet telkens een half uur ergens naar hoeft te zoeken

Ik maak het vaak helemaal niet of ik schrijf het van een klasgenootje over. Dit raad ik jullie natuurlijk niet aan om te doen, haha. Als ik een keer een goede dag heb, zit ik er minimaal een goede drie uur aan. Ik ben erg perfectionistisch, dus als ik er dan eenmaal aan begin, wil ik het helemaal perfect en netjes hebben.
Ik weet het, ik ben raar.
Is er een huiswerkprogramma bij jullie op school? Probeer daar eens achter te komen. Laat vragen die je niet goed snapt open, en bespreek deze met je docent de eerstvolgende les. En de belangrijkste tip; doorzetten! Soms moet je er gewoon uren aan zitten. Maar daarvoor in de plaats haal je goede cijfers en kun je trots zijn op jezelf.

Ik ben heel slecht in plannen, heb heel erg veel huiswerk (élke dag, ik heb nog nooit een dag gehad dat ik niet hoef te leren, zelfs in de vakanties blijf ik bezig) ben vaak heel laat thuis en ik begin pas na het eten aan mn huiswerk, dus daarom heb ik zelfs van die dagen dat ik tot 1/2 uur aan het leren ben. Niet altijd natuurlijk, maar ik zit elke dag wel minstens 4 uur aan mn huiswerk. Heb me daarom ook voorgenomen om veel beter te plannen dit jaar.

mischien kan je ook naar je mentor.
het kan zijn dat hij weet waar het probleem ligt, en je kan helpen.

in de 1e deed ik er soms echt 4 uur over per dag om een toets te leren en mn huiswerk af te krijgen. Je moet een beetje slim worden met de vakken en de grote van de toetsen. Je hebt vast wel een vak waar je erg goed in bent, bij mij is dat bijv. engels, dan hoef je dat hw eigenlijk niet te maken als je het al snapt. Ik zou toetsen altijd leren, en anders gewoon doorlezen (als je goed bent in het vak, en het snapt!) en als je echt minder tijd kwijt wil zijn dan moet je goed opletten in de les, want ik dacht (uit mijn hoofd) dat je ongeveer 70% al opdoet in de les.

Ik deed de eerste 3 jaar nauwelijks wat. In de 4e iets meer, in de 5e best wel veel en in de 6e niets :’) Nee oke. Je moet gewoon goed plannen, niet te veel kletsen in de lessen, soms in tussenuren wat doen en leren/lezen/maken afwisselen. Ook geen 3 talen achter elkaar doen. En dingen herhalen na een weekje (ook al gaat niemand dat doen, dat weet ik nu al, heb het zelf ook neit gedaan haha). En na een uurtje pauze houden en even muziek maken, iets eten oid.
edit: oja GEEN computer aan, anders ga je constant facebooken oid. En geen muziek of rustige muziek.

Precies hetzelfde hier…

uuh 's ochtends voor school 10 minuten over pennen … ik weet het slecht slecht …

Precies, opletten helpt echt! De eerste paar jaren heb je dat misschien nog niet zo erg nodig, maar in je examenjaar is het erg handig.

In de 1e en 2e klas kregen wij echt mega veel, naast het werk wat je in de les af moest hebben. Dus toen wel minimaal 2 a 3 uur. Echt absurd, want ik was ook nog eens 4 van de 5 dagen om half 5/5 uur thuis Ö
Maar de laatste paar jaar doe ik er maar 0 minuten over, ik haat huiswerk, heb geen huiswerk en deed het dus ook niet.

Alleen nu dit jaar, moet ik echt kei hard werken om alles af te krijgen. Een heel schooljaar in nog niet eens 50% van een schooljaar. Dus dat word echt veel thuis werken (huiswerk :3)