Vraagje, hoe lang moet je aan de pil zijn om zonder condoom seks te kunnen hebben? Was er 2 weken aan nl. maar begin te twijfelen of ik er wel lang genoeg aan was?
Thankss
Ligt eraan, als je bent begonnen met de pil de dag dat je ongesteld werd is er niks aan de hand, anders moet je een tijd wachten maar ik weet niet precies hoelang.
de dokter zei tegen mij 2 weken.
Ben ermee begonnen de dag dat ik ongesteld werd. Maar bij mij staat er dat als je er 1 bent vergeten je 9 dagen een condoom moet gebruiken dus lijkt me dat het er 9 dagen over doet voordat het werkt? Maar mn vader kwam net aanzetten met 2 maanden, lijkt me een beetje sterk?
Als je op de eerste dag van je laatste menstruatie bent begonnen, ben je meteen veilig, zo niet, dan moet je een hele strip wachten.
tegen mij werd 1 week gezegd, maar zou voor de zekerheid wel wat langer doen !
Oke dankje!
ik ging meteen na een week al want op die bijsluiter stond dat alleen de eerste 7 dagen niet veilig waren
Als je het goed doet volgens de gebruiksaanwijzing ben je vanaf dag 1 beschermd.
Het verschilt per pil, maar ze zeggen dat je pas écht beschermd bent na de eerste maand. Dus als je een maand de pil hebt geslikt, vervolgens ongesteld wordt en dan weer begint met slikken, dan weet je zeker dat je beschermd bent. Maar nogmaals, het verschilt per pil.
Supanova heeft gelijk, eerst een maand wachten als je begonnen bent op de dag dat je ongesteld werd.
Dit staat allemaal vermeld in je bijsluiter. Verder is er het algemene piltopic.