Hoe kun je leren zonder te stressen? Tips?

Hoii,
ik weet niet zeker of er al een topic hierover bestond, maar ik maak hem maar gewoon.
Binnenkort heb ik een geschiedenis proefwerk, en ik weet niet helemaal zeker of ik er klaar voor ben. Meestal begin ik wel een week van te voren te leren, maar dat gaat dan zo; * 5 min bezig* Maakt foto op snapchat, eronder typen leren, en verzenden. Instagram openen, alles liken. Ik heb honger. Eten pakken. * leest weer een minuutje* Ik heb dorst, pakt drinken. Hé, wat betekend dat? zoekt woordenboek op, kan het niet vinden. start computer op en typt woordje in op google. ahaa, dat betekend het. * Leest verder* He, computer staat nog aan, opent girlscene of youtube. enzovoort :cold_sweat: En dan 4 dagen voor de toets schiet ik in de stress, want ik heb het gevoel dat ik het niet goed ken. Meestal ken ik het dan wel, maar ik schiet gewoon in de stress :flushed: En dan hele tijd door stressen, en denken dat ik een 4 haal… Tjah, iemand tips voor mij en voor anderen die dit ook hebben?

dankuu x :kissing:

DIT HERKEN IK ZO ERG

+ beschouw dit maar als een upje :slightly_smiling_face:

Hahah, dat van woordjes opzoeken doe ik ook altijd :’) En dan denk ik huh hoezo zit ik alweer een uur op youtube