Hoe krullen borstelen?

Mij werd in een ander topic van mij gezegd dat krullen borstelen doodzonde is…
Nu, ik geef haar hélemaal gelijk, als ik door mijn krullen gaat zijn de krullen eruit en is het breed en pluizig.
Er komen pas weer krullen in als ik het nat maak.
Maar hoe laat je je krullende haren dan verzorgd uit laten zien zonder het te borstelen? Nu moet ik elke ochtend nat laten maken en terwijl het nat is borstel ik het even… Kan dat veel kwaad? Ik wil namelijk absoluut niet dat al mijn krullen straks weg zijn. Vroeger had ik heel veel krullen, nu is het meer slag krul…

Hopelijk snap iemand wat ik ongeveer bedoel, moet heeel snel gaan slapen nu dus ik heb het niet hergelezen dus er kunnen her er der fouten in staan…
Ik ben er heel erg onzeker over dus ik zou graag antwoorden hebben …
xx’Emily

Eh… ik heb hele volle krullen. En ik heb mijn borstel weggedaan, nu maak ik het wat vochtig en wat leave-in conditioner erin en dan uitkammen met mijn vingers. Werkt prima, mijn haar is dan geheel ontklit (iel, haha!) en het droogt gewoon op… zoals altijd… ofzo. (:

Haar borstelen als het nat is, breekt je haar! ):

Ik borstel het wel gewoon. Als ik uit bed stap is het heeeel erg pluizig en bol, en als ik het borstel is het mooi glad en krullerig.

Ik borstel mijn haren eigenlijk alleen direct na het wassen. Verder is het gewoon een kwestie van ondersteboven hangen en mijn handen er even doorheen halen. Mijn haren lijken ook ontploft als ik het droog zou borstelen. Dus ik ga daar niet aan beginnen.

Ik deed -toen ik een permanentje had :’)- altijd gewoon borstelen, en daarna frizz ease van john frieda erin. kreeg er super mooie krullen van.