Hoe krijgen jullie een slag uit je haar?

Hallo meiden.
Ik heb ondertussen (na bijna drie jaar groeien) best lang haar. Tot op m’n schouder. Ik vind het wel lang genoeg dus laat ik het lekker zo. Even voor de duidelijkheid, ik ben een jongen, maar ik vraag het hier maar, omdat ik denk dat jullie meer ervaring hebben met lang haar dan op een ‘mannenforum’.

Ik draag mijn haar zoals Charlie Hunnam (aka Jax Teller) in Sons of Anarchy. Precies het zelfde, op twee dingen na. Ik heb donker haar en onder krult het best wel.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/39/JaxTeller.jpg/250px-JaxTeller.jpg

(zonder baard)

Zo, maar dan krult het iets meer.
Ik krijg echt goeie reacties van iedereen. Maar ik vind het wat minder dat het toch krult. Daarom vraag ik jullie maar of jullie hier iets voor weten. Met een stijltang ga ik niet aan de slag, dus dat valt al af :wink:

Na een hele tijd iedere ochtend gel die m’n haar zo hard als steen maakt gebruikt te hebben, en dan niet een beetje, maar ongeveer een halve pot iedere dag, heb ik Brylcreem gevonden. Ook wel bekend van de vetkuif. Nu is m’n haar lekker flexibel en ziet het er wat vettig uit (vind ik geen probleem). Alleen zonder gel krijg ik die slag/krul er niet uit. Eigenlijk hoeft die er niet helemaal uit, als het een beetje nog blijft vind ik dat wel goed en misschien wel leuker.

Hebben jullie tips voor mij?
Thnx

Stijltang? :’)

oh wacht je zegt geen stijltang. waarom niet?

Ik heb geen idee, waarom geen stijltang idd? Voor 2 euro kan je er al een bij de action krijgen!

Ik denk dat het gewoon een stijltang wordt hoor :’). Ik kan zo 1-2-3 niet bedenken wat anders kan.

Of toch wel.
Je hebt een tube van John Frieda en je hoeft maar een beetje in je haar te doen en het wordt stijl. Ik kan echt niet op de naam komen, sorry :grinning_face_with_smiling_eyes: Maar het helpt wel!

Krullen zijn zo sexy bij jongens :3

en gel is een no go

maar hee dat ben ik :stuck_out_tongue:

lekker krullend houden! Dat stijle vind ik maar… méh!

Anders moet je toch echt aan een stijltang gaan geloven, en over een paar weken aan de kapper omdat er dan een stuk van je haar af moet omdat het dood is door het stijlen.

@Cecipas
Ligt eraan hoe het haar is :’) Gel bij lang haar VIND IK een ‘no go’, maar bij kort haar is het wel oké.

-

echt?
ik heb zo’n hekel aan gel.
geef mij maar van die speelse zachte lokken :stuck_out_tongue: & krullen maakt het alleen maar leuker.

Oh verdurie, dacht het nog wel goed gelezen te hebben x]

Ik gebruik altijd een stijltang…

als je haar nat is heeeel lang kammen tot dat het droog is dan is het bij mij meestal wel stijl haha :stuck_out_tongue: !

Tot het weer nat wordt… Heb ik altijd :’)

Zo gaat snel hier met de reacties.
Stijltang hoor ik allemaal verhalen over van dat je haar dus dood gaat aan de punten. Ik heb m’n haar dus een hele tijd laten groeien (ik begon gemillimeterd) en nu dus nét tot op m’n schouder. Heb een maand geleden wel een stuk er af moeten laten doen omdat het gewoon na zo lang groeien echt dood was.

Ik heb vrij dik en stug haar dus die krul er uit kammen is vrij moeilijk. Door de zwaartekracht als het ware is m’n haar vanaf de wortel tot ongeveer 5 cm voor dat het ophoudt wel stijl en op het einde krult het.

Nou moet ik wel zeggen, ik ben het ruige type, leren jack, motor, etc.
En die krul ziet er niet uit met een helm op…

Ik doe het alleen wassen met conditioner, niet met shampoo, dan is het zo droog dat er niks van te maken is. Gel doe ik dus nu niet meer sinds ik dat Brylcreem heb ontdekt. Voorheen ging er dus een halve pot gel in en was het zo hard dat ik ondersteboven kon gaan hangen en het gewoon bleef zitten.

Ik moet even zeggen dat ik het geweldig vind dat zo’n type jongen op girlscene komt om dit te vragen haha ;'D

Maar als je dan een serum in je haar aanbrengt voor het stijlen? Als ik mijn haar stijl en er van tevoren iets insmeer/op spuit krijg ik niet sneller dode punten dan wanneer ik helemaal niet stijl.

Van het stijlen gaat je haar inderdaad dood. Ervaring: Mijn haar kwam tot onderaan mijn rug. Door het stijlen is de lengte van mijn haar nu iets onder mijn schouders.

dus bij het stijlen verdwijnen de krullen maar:

• bij regen/vochtig weer gaat je haar krullen.
  • door het stijlen dus dood haar, dat dus geknipt moet worden.

Misschien een stom voorstel maar: Advies inwinnen bij een kapper?

Als ik een jonge zou zijn, wist ik niet dat Girlscene bestond.

^ Google?