hoe krijg je de geur van sigaretten van je af?!

hoi,
mijn moeder rookt dus ik ruik dan ook naar de sigaretten en meiden van men klas zeggen dat ze het ruiken dusja leuk is anders… ik ga elke dag in bad of in de douche en doe elke dag draag ik andere kleren wat kan ik nog meer doen? ik vindt dit totaal niet leuk dus ik hoop dat jullie eeen antwoord weten op deze vraag :confused:

Misschien zou je dit bij je moeder aan kunnen geven en samen naar een oplossing zoeken. Het is vervelend als jij je hier ongemakkelijk door gaat voelen!

Een paar opties:

• De zomer komt eraan, buiten roken?
  • In de keuken bij de afzuiging roken?
  • Je kunt je kleding sbuiten laten luchten
  • Een kledingspray van bijvoorbeeld Robijn gebruiken
  • Geurkaarsjes
  • Luchtreiniger (vaak vrij prijzig)

Als je thuis komt gewoon andere kleren aandoen dat je voor school aandoet.

Ken de struggle. Is helaas weinig aan te doen
Misschien kun je met je ma overleggen dat ze ergens anders rookt? In een andere kamer oid?
Of zorgen dat je kleding in een rookvrije ruimte zit en zodra je ergens heen gaat even andere kleding aan doen.

bodyspray?

Vraag of je moeder buiten wilt roken.

Ik denk dat die meiden ook wel een beetje overdrijven hoor.
Ik rook zelf en mensen ruiken het alleen als ik echt net gerookt heb.

Probeer je kleding uit de buurt van de rook te houden, want daar kan het inderdaad wel intrekken. Dus gewoon elke avond alles netjes de was in en de volgende ochtend weer iets anders aantrekken.

Ik heb altijd zo;n flesje Robijntje mee, maar dan zelf water + wasmiddel erin gedaan. Over je kleren heen sprayen als je net gerookt hebt en het ruikt alsof het net uit de was komt :upside_down_face:

zoals mensne hierboven zeggen, beste is overleggen met je moeder wat je het beste kunt doen . en dat je er mee zit. ze zal er vast over nadenken alleen de geur blijft nu wel lang in jullie huis rond waaien… dus ik zou de ramen en deuren openzetten . en voordat je naar school gaat een dikke laag deo haha ;p

het probleem is ons huis is 1 grote open ruimte dus de woonkamer en de keuken zijn eigenlijk gwn 1grote ruimte en s’morgensd voor school was ik mn haar en doe ik mn kleren net voor ik vertrek aan en ik ga met de fiets naar school :confused: ik vindt het wel irri want als ik mn vriendje een knuffel geef ofzo heb ik bang dat hij het ook zou ruiken…

Bij mij thuis wordt er ook gerookt, maar heb er eigenlijk nooit last van dat ik of mijn kleren naar sigaretten stinken. Hier wordt enkel beneden gerookt en mijn moeder maakt geregeld de asbak leeg, zodat de lucht niet kan blijven hangen. Daarnaast hebben we zo’n elektrische luchtverfrisser hangen.

ja bij mij thuis word er ook alleen beneden gerookt en zelf heb ik ook geen last van de geur en mn moeder maakt ook heel vaak de asbak leeg en elke avond laten we geurkaarsjes branden en luchtverfrisser enzo… dus ik vindt dat raar hoe ze dat ruiken…

Volgens mij valt er helaas weinig aan te doen, rook geur trekt overal in.

Waarom rookt je moeder niet buiten?

Kleding van te voren buiten hangen en zo kort mogelijk voor vertrek aandoen. Maar als er binnen wordt gerookt kun je er eigenlijk niks aan doen. Mijn moeder is toen buiten gaan roken.

Waarschijnlijk gaat die reuklucht gewoon in je kleding hangen. Weinig aan te doen. Na een half uur in sigaretlucht te zitten ruik je al meteen de hele dag naar sigaretten. Als ik bij mijn oma vandaan kwam vroegen mensen altijd of ik rookte.

Heb je het er al met je moeder over gehad?

ja heb het er met haar al over gehad en ze ziet het niet zitten om biten te roken ondanks dat ik daardoor gepest word

jullie denken allemaal van ja dan in de keuken roken, maar de rook trekt door het hele huis dus beetje dom, ook buiten roken heeft geen zin want dat komt ook wel binnen omdat je kleding dan vol rook geur zit, kweet hoe het is want men oma rookt ook en die denkt van als k in de keuken rookt komt het niet door het huis maar rokers die zijn gewoon zo dom bezig om hun longen te verpesten!