Hoe krijg ik mooi steil haar?

Excuses voor als hier een topic voor is maar ik ben nog niet zo bekend op 't forum. Ik heb eigenlijk altijd mijn haar op een staart of vlecht maar zou graag willen dat ik het los kan doen en dat het dan mooi steil valt. Het hoeft dan niet súpersteil langs m’n gezicht te vallen, maar zoals bijv. Yolanthe het heeft (zij heeft extensions, maar die wil ik niet). Ik weet dat zij het ook af en toe in laagjes (gehad) heeft, maar op heel veel foto’s heeft ze het ook op een lengte. Ik noem nu haar even omdat ik niet zo snel foto’s kan vinden van wat ik bedoel.

Mijn haar is bijna tot m’n kont en ik heb veel haar en mijn haar is niet heel dun, maar wel dun volgens mij. Ik heb net een nieuwe kapper en heb daar van de week m’n haar laten knippen en zei toen tegen hem dat ik het haar van Yolanthe mooi vindt en toen gevraagd of mijn haar niet te dun is om het op die manier los te dragen en of dat dus mogelijk is met mijn haar maar daar kreeg ik niet echt duidelijk antwoord op. Hij heeft toen wel een beetje serum in m’n haar gedaan en hij liet me bij het afrekenen en steiltang van Keune (ik weet wel dat dat een goed merk is) zien en zei dat die heel goed is. Maar toen noemde ie ook een Engels woord (weet niet meer welke maar ik vroeg wat dat woord betekende en toen zei ie laagjes) en dan deze stijltang. Dus volgens mij bedoelde hij dat ik m’n haar in laagjes moet doen en dat die steiltang dan mooi resultaat geeft. Maar ik weet dus nog niet of ik m’n haar wel in laagjes wil. Vind dat wel mooi maar ik weet ook dat het heel lang duurt voor het weer op een lengte is en ben bang dat ik er spijt van krijg. En ik wil zoals ik al zei ook m’n haar dus gewoon mooi los kunnen dragen. Ik vind 't wel raar dat ie zegt dat m’n haar in laagjes moet om het mooi steil te kunnen dragen. Maar ik weet dus absoluut niet welke producten ik moet gebruiken. Wat voor producten gebruiken jullie hiervoor en gebruiken jullie hiervoor een steiltang?

Waarom luister je niet gewoon naar je kapper en vraag je hem wat hij nou precies bedoeld als je het niet snapt? Het lijkt mij dat hij het het beste weet.

Waarom luister je niet gewoon naar je kapper en vraag je hem wat hij nou precies bedoeld als je het niet snapt? Het lijkt mij dat hij het het beste weet.

^
dit ja

Stijl haar*

Ik dacht juist dat je van laagjes sneller krullen krijgt… Maar misschien wil hij het ook doen om je haar wat uit te dunnen.

Je kan je haar eens permanent laten stijlen (kost ong. 40 euro bij de kapper)
Of idd een stijltang gebruiken.

Eigelijk beetje een nutteloze vraag :stuck_out_tongue: hoe krijg ik mijn haar stijl? Met een stijltang.

Ik gebruik geen producten of een steiltang, maar zag laatst wel een filmpje hoe je je haar steil kan krijgen zonder steiltang. Misschien kan je dat proberen?

Hé raar dat ie dan laagjes voorstelde. Dat zorgt juist voor meer slag toch? Was bij mij wel zo.
Ik steil mijn haar soms ook maar mijn tang is al zo oud, die moet ik vervangen.

Wel weet ik dat het merk ISO écht heel goed is, qua steilen én krullen! Alleen zijn de tangen een beetje prijzig (80 euro ong.), maar dan heb je wel oneindige garantie en ze gaan heel lang mee :ok_woman:

Aaa zo creatief van haar! ^^ Ga ik ook proberen.

Mijn ervaring is dat als je je haar in laagjes
Knipt of korter knipt het juist gaat krullen…
Zwaarder haar krult veel minder snel.
Dus hoe langer , dikker je haar hoe stijler het is.
Volgens mij …
Vraag het anders gewoon aan je kapper

Gewoon met de stijltang, prijzen zijn verschillend je hebt er al een voor €30 maar ook voor €80.
Maar volgens mij maakt het niet veel verschil, als je heel vaak wil stijlen is een duurdere beter, maar 1x per week ofzo is een dure niet nodig…
Moet je maar even kijken.