heey
ik heb sinds 2 maanden een hele lieve vriend
we houden echt van elkaar,
alleen durf ik hem niet aan m’n ouders voor te stellen want hij is Marokkaans
en van m’n ouders mag ik niet met een moslim of een neger thuis komen
hoe krijg ik m’n ouders zover dat ze zullen accepteren dat hij Marokkaans is
mijn vriend is namelijk echt nederlands zijn ouders vinden het goed dat hij met
een niet moslim meisje is
Wtf
Misschien hem eerst een keer thuis laten komen als gewone vriend zodat ze zien dat het een leuke aardige jongen is?
Hoezo dat nou weer? Vrij duidelijk verhaal toch?
Ot, neem hem mee naar huis zonder te zeggen wat zijn afkomst is, stel hem voor en dan komen je ouders er vanzelf achter wat voor leuke jongen het is
Gewoon mee naar huis nemen en niet meteen zeggen dat hij Marokkaans is. Als hij jou gelukkig maakt moet het voor je ouders toch niet uitmaken wat zijn afkomst is? Dat zou ik dan maar aan hun proberen te bewijzen. Al snap ik dat het lastig is, als ze er echt heel erg op tegen zijn…
Ik vind het ook nogal discriminerend van die ouders.
Maar gewoon meenemen naar huis en laten zien dat hij een aardige jongen is.
ik ga het proberen we zouden vanavond ergens heen gaan,
ik vraag of die nog even langs kom voor we gaan,
en ja me ouders zijn op dat betreft discriminerend ze zijn bang dat ik me moet bekeren
Zie je mij ergens zeggen dat ik het niet snap? Ik vind het wtf hoe racistisch haar ouders zijn.
Oh, dan begreep ik het verkeerd. Je reageert wel meteen aanvallend zeg.
Maar ach ja, haar ouders zijn daar echt niet de enige in, dus zo choquerend vind ik het niet.
Mijn vader zegt dit vaak genoeg en als ik heel eerlijk mag zijn snap ik hem best wel. Maarja, dan ga je ook uit van het stereotype Marokkaan, zie foto.
http://bin.ilsemedia.nl/m/m1dydnlw1wsq.jpg
Begrijp me niet verkeerd, ze zijn echt niet allemaal zo, maarja, ik zou mijn dochter ook niet met zo’n ^ iemand willen zien.
OT: Neem hem gewoon mee. Niet zeggen dat hij Marokkaans is, zodat ze geen vooroordelen hebben. In het begin (eerste uur?) zullen ze misschien een beetje afstandelijk doen, maar als hij echt zo is als jij zegt, dan zullen je ouders dat vast wel zien. Trouwens niet zeggen dat je hem mee neemt als ze weten dat hij Marokkaans is.
Naja zo waren mijn ouders ook altijd hoor. Gelukkig val ik op echt Hollandse jongens, maar mijn vader en moeder zouden het ook niet echt leuk vinden. Tja, that’s life. Ze hebben niks tegen buitelandse mensen hoor, zeker niet! Gezellig, lekker eten etc! Maar ze willen dat gewoon niet. Ik ook niet, nee, ik word er niet opgewonden van. Verre van zelfs…
Toch zie en hoor je dat vrij snel. ;p
ik zou het ook niet fijn vinden als ze met een stereotype thuis zou komen maar ik heb niet met een stereotype hoor
Mijn ouders zijn ook een beetje discriminerent, vooral m’n vader. Niet dat ik meestal op zulke types val, maar ik heb het er wel met hem over gehad en wat hij ervan zou vinden als ik met een buitenlandse jongen thuiskwam. Toen zei hij ’ Als hij z’n best doet op school en geen rare dingen uithaald vind ik het prima.’ Want mijn vader is er ook van bewust dat er niet alleen maar slechte buitenlanders zijn.
Ik zou ff met je ouders in gesprek gaan, en niet meteen zeggen dat je een buitenlandse vriend heb, maar gewoon even hun mening hier op vragen?
Nee precies. Als hij echt zo is zoals jij zegt zullen je ouders dat ook wel zien.
Ik wil ook niet dat mijn kinderen met buitenlanders thuis komen. Heel suf misschien, maar ik weet niet. Misschien ben ik hier oudbollig in. En ik ben ECHT niet discriminerend. Ik kan het met ‘alle soorten mensen’ vinden! Geen problemen met ook maar een enkel ‘ras’.
- Alles staat tussen ‘’ omdat het anders verkeerd opgevat kan worden. Ik hoop dat iedereen het begrijpt.
Mag ik dan vragen waarom je het niet zou willen? Toch bang voor een bepaald stereotype?
Ik kan op zich wel snappen waar je ouders vandaan komen. Er heerst een heel stereotype over buitenlanders die je inderdaad liever niet bij je dochter ziet.
Ik zou hem gewoon eens een keer meenemen en je ouders laten zien dat hij echt een lieve en gewone jongen is die niet in het plaatje ‘swag’ etc. past.
Tjah, iedereen zn eige mening. Het komt eigenlijk van twee kanten (soortvan) want niet alle buitenlanders zijn zo! Ik ben zelf ook buitenlands en ik zie ook overal heelveel van die stereo type marokane enzoo buiten ( jongens ) nou… ik zou het dan ook niet een goed idee vinden als mn dochter met zon jongen ging ( als ik een dochter had haha ) maar ik ken ook heelveel marokane bijvoorbeeld die heel aardig zijn die niet playe en weetikveel.
ik vind dat je ouders hem moeten leren kennen voordat ze over hem kunnen oordelen, en als ze hem kennen en ze zeggen dat ze liever niet willen dat je met hem omgaat vraag dan gewoon waarom en praat er over.
Goodluck!
Ja dat is dan weer een beetje jammer inderdaad haha