Hoe krijg ik mijn gebroken witte vans weer schoon?

Een tijdje geleden is een vriendin van mij gaan stappen op mijn gebroken witte vans. Ik zei dat dat wel mocht, omdat ik het zelf ook vaak genoeg deed. Maar bij mij bleven ze altijd schoon en bij haar zijn ze echt ZWART geworden gewoon… Ik wist dat niet en ze heeft ze een maand in de kast laten staan zonder schoon te maken dus de viezigheid is er helemaal ingetrokken. Ik heb ze 3x in de wasmachine gedaan maar het helpt niks… Ik baal echt heel erg want ik droeg ze heel vaak.

Heeft iemand een gouden tip voor mij waarmee ik ze weer schoon (gebroken wit, dus niet spierwit!) kan krijgen?

Je vriendin nieuwe voor je laten kopen. Ja sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen.

Ja, ik vind het ook erg maar ik heb haar toestemming gegeven om ermee te gaan stappen dus dan vind ik dat ik niet aan haar kan vragen of ze nieuwe voor me koopt.

Als je schoenen (of uberhaupt iets) leent van iemand dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je ze in exact dezelfde staat terugbrengt, tenzij je specifiek erbij zegt dat ze daarna vies/onbruikbaar zijn. Uitgaan betekent niet gelijk dat je schoenen zo vies moeten worden, dat zei jij zelf ook al (dat ze bij jou nooit zo vies worden). Bovendien zei je dat ze ze gewoon zo heeft laten staan, lijkt me dus niet dat ze ook maar een seconde heeft nagedacht dat ze zuinig moet zijn met andermans spullen.

+ dat ze ze gewoon een maand in de kast heeft laten staan. wtf.

Misschien kan je een emmertje lauwwater maken en een heel klein beetje bleek erin doen. De veters uit de schoenen halen en alles in het emmertje gooien en even goed ‘doorroeren’. (Kan ook zo zijn dat ze dan te wit worden, maar iets anders zou ik niet kunnen verzinnen.)

En ja, anders wat de andere meiden al zeggen. Nieuwe vragen. Ik ben gewend dat wanneer je iets van iemand leent het weer teruggeeft zoals het eruit zag toen diegene het uitleende aan jou…

Dat is echt heel lullig. Het feit dat ze niet meteen de dag naar het stappen je even een berichtje heeft gedaan van “ey ja sorry je vans zijn zwart” maar ze gewoon een maand in de kast heeft laten staan. Ik zou dat niet pikken, of het nou een goede vriendin is of niet.

http://www.dastyitaly.it/immagini/grande_dasty-scioglimacchia.jpg

Dit gebruik ik vaak voor heel ernstige vlekken, zoals wijn op een wit tafelkleed of gourmetvlekken, grasvlekken etc. Een rood jasje dat heeft afgegeven op een wit T-shirt.
Het is voor ong 2 euro te koop bij de Wibra (:

Bedankt! Ga ik eens proberen

Bleken?
Heb je al gevraagd wat ze er precies mee heeft gedaan? Want als ze bij jou gewoon schoon bleven… :flushed:

Of idd nieuwe laten kopen…pff zonde!

Zeggen dat je ze niet meer schoon krijgt tegen haar, of zij het nog wil proberen en anders je moet helpen met nieuwe kopen…

dit.

Inderdaad nieuwe laten kopen. Heb ook witte vans maar ik krijg ze op een of andere magische reden niet schoon :pensive:

biotex! in een emmer met water gooien en je schoenen er een nacht in laten weken en ze zijn weer zo goed als wit :grinning:

Ik heb geen idee wat je er tegen kan doen maar ik vind het wel een beetje aso van dr.