Hoe krijg ik een oppas baantje?

Hoi allemaal,

ik wil al heel lang een oppasbaantje, maar omdat ik een oudere zus heb mag zij altijd oppassen op mijn neefje en nichtje van 2,5 , en op de kinderen van de vrienden van mijn oom en tante. Verder ken ik niemand met kleine kinderen, en mijn ouders, vriendinnen etc. ook niet. Briefje bij school heb ik al geprobeerd, heeft 1x oppassen opgeleverd maar verder nooit iets over gehoord. Ik sta op zo’n 5 verschillende oppassites ingeschreven en ik heb al tig berichten verstuurd, maar niemand reageert nooit. En ik heb ook geen buurkinderen.

Heeft iemand alsjeblieft een tip hoe ik aan een oppasbaantje kan komen? En hoe zijn jullie eraan gekomen?

XXX meisje van 14

Briefje bij een supermarkt ophangen? En verder is hier een bijbaantjes topic voor

Dit kan hier wel: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-oppastopic-136018.925.html

Eerlijk gezegd denk ik dat je ook wel wat te jong bent om op een klein kindje te passen hoor, je weet op deze leeftijd nog helemaal niet precies hoe je met alles moet gaan handelen. Straks gebeurd er iets ergs en dan?

Ik vind je idd ook nog te jong. Zeker voor kinderen onder de 3/4. Dan kunnen er gewoon zoveel dingen misgaan. En die kinderen kunnen je dan niet vertellen wat er aan de hand is. Een kind van 8 komt wel uit zn worden als ie pijn heeft ofzo. Maar een baby of een peuter niet.