Hoe krijg ik dit opgelost?

Hey…

Ik zit al een hele tijd met een aantal problemen. Ik heb nu al 8 maanden een vriendje. De eerste 6 maanden hadden we nooit ruzie maar de laatste tijd gaat het echt niet lekker. Vanaf het begin mochten zijn vrienden mij niet, ook al hadden ze me nog maar 1x gezien. Dit maakte me erg onzeker en verdrietig want ik had gewoon gehoopt dat ze me zouden accepteren. Volgens mijn vriend zou ik hun waardering niet eens moeten willen. Laatst ging ik met m’n vriend mee naar huis en toen kwam een vriend van hem langs en zei dat ze zouden gaan chillen. Mijn vriend zei toen tegen mij dat hij na een uurtje weer weg zou gaan. Dus ik bleef beneden met zijn zus wat tv kijken en hij ging naar boven met z’n vriend. Na een halfuurtje kwam nog een andere vriend langs. Mijn vriend kwam naar beneden en vroeg of ik het goed vond als hij wat met hun ging doen ipv met mij. Ik was nogal beledigd want hij stuurde mij gewoon een soort van naar huis. Uiteindelijk ging hij toch wat met z’n vrienden doen of ik het nou leuk vond of niet. Als het nou bij die ene keer bleef was het niet zo’n probleem geweest maar dit is al een aantal keer gebeurd. Niet alleen met z’n vrienden maar ook dat we afspraken en dat ie opeens moest werken terwijl ik me er al de hele middag op had verheugd dat hij kwam. Ligt het nou aan mij of vindt hij de afspraakjes met mij zo gewoon dat ie denkt dat het niet uitmaakt als ie het zomaar op het laatste moment af zegt? En dat terwijl ik altijd alles af zeg voor hem. Bij mij gaat hij altijd voor ook al is dat misschien heel slecht. Vanmiddag heeft ie me weer laten zitten en daar ben ik nu best verdrietig en tegelijkertijd boos over. En hij ging er ook maar mooi vanuit dat we dan zaterdagavond wel wat konden gaan doen. Dus ik moet me maar aanpassen aan hem? Ik weet echt niet wat ik hiermee moet. Hij zegt dat ik hem claim maar volgens mij heeft hij gewoon te weinig voor mij over. Sorry voor dit ongelofelijk lange verhaal. Ik hoop dat iemand de moeite wil doen dit te lezen en mij serieus te helpen want ik zit hier echt al heel lang mee en geen van mijn vriendinnen kan me hiermee helpen…

Ik denk dat hij zich een beetje gevangen voelt omdat jij alles voor hem afzegt etc. Zorg gewoon dat jij ook je eigen leven hebt, naast hem. Ga zaterdagavond lekker wat afspreken met vriendinnen en zeg hem dat je niet kan, dan voelt hij wat jij altijd voelt. Je moet hem wat meer moeite laten doen voor je, daar houden jongens van. :slightly_smiling_face:

ga eens praten, zeg hoe je je voelt als hij dat doet.

Ik zou andere dingen ook maar eens voorrang gaan geven, dan weet hij hoe het voelt…

Heb je hem al eens verteld dat je hiermee zit? Vertel hem dat jij het idee hebt dat hij minder voor jou over heeft dan jij vor hem, en dat als jullie hebben afgesproken je het niet tof vind dat hij zomaar iets anders gaat doen. Ga dus gewoon een goed gesprek aan.

Ik heb al een aantal keer gezegd dat ik er echt van baal dat hij steeds af zegt en dat ik gewoon het gevoel krijg dat ie onze afspraakjes niet belangrijk vindt. Hij zegt wel dat ie zaterdag heeft afgezegd bij z’n vrienden om bij mij te zijn. Maar daar moest ie meteen weer achteraan zeggen dat ie normaal op vrijdagavond en zaterdagavond bij z’n vrienden is. Dus nu wil hij dat ie me schuldig ga voelen dat hij nu niet die 2 avonden bij z’n vrienden kan zijn? En ik doe al genoeg zonder hem. Het voelt gewoon zo vervelend als je de hele dag op school hebt gezeten en je hebt verheugd op een lekker relaxed avondje met je vriendje en hij zegt op het laatste moment af.

Ik heb gewoon het gevoel dat we niet op dezelfde hoogte zitten. Ik heb alles voor hem over en ik hou zoveel van 'm dat ik echt alles voor hem zal doen en ik weet ook dat ik soms een beetje te ver ga in dat soort dingen. Ik vind het gewoon jammer dat ik het omgekeerd niet terug krijg. Hij hoeft echt niet zijn vrienden voor me op te geven want ik weet hoeveel ze voor hem betekenen maar ik ben gewoon bang dat hij mij in de loop van de tijd gaat zien als een soort opvulling van de dag. Zoiets als: Hm, ik verveel me laat ik maar even naar mijn vriendin toe gaan. Het moet wel bijzonder blijven…

Ik weet het… Maar dan denk ik, als hij zaterdagavond niet komt (wss blijft ie ook slapen) dan zie ik hem het hele weekend niet. En doordeweeks heb ik nauwelijks tijd. Snap je? En ik wil juist heel graag met hem samen zijn, daarom had ik vandaag met hem afgesproken. Dus ik kan wel wat met vriendinnen gaan doen maar dan voel ik me toch rot omdat ik een avond & nacht met hem heb misgelopen… En hem moeite laten doen, ik geloof niet dat dat in zijn woordenboek voor komt. Als ik hem een hele week niet sms of bel of wat dan ook dan denkt hij echt niet van: Laat ik haar maar eens bellen. Nee hoor hij wacht net zolang tot ik actie onderneem. Ook met afspreken, ik ben altijd degene van: wanneer zie ik jou weer, wanneer zullen we weer wat afspreken en stuff.

Ik vind dat jij hier zelf voor zorgt. Doordat jij je constant maar aanbied om wat af te spreken en dingen voor hem af te zeggen zal hij je inderdaad zo gaan zien. Als hij merkt dat jij ook verder gaat met je eigen leven en vriendinnen dan zal hij het ook meer gaan waarderen om een keer af te spreken. :slightly_smiling_face:

Hij denkt waarschijnlijk: eerst vrienden, dan vriendin. En jij ziet dat misschien als belediging omdat je alles voor hem afzegt, maar opzich is het wel oké als jongens hun vrienden op de eerste plaats hebben hoor, alleen hij gaat er nu te makkelijk over denken. Altijd afspraken op het laatste moment afzeggen is lullig, maar dat komt denk ik omdat jij altijd kan, want jij zegt al je afspraken af voor je vriendje, dat is heel lief hoor, maar je kan beter je vriendinnen ook op de eerste plaats zien, dat vind ik sowieso altijd belangrijk want vriendinnen zijn voor altijd en jongens meestal voor een kortere periode, dus doe gewoon leuke dingen met je vriendinnen, dan zal je zien dat je vriendje ook meer tijd maakt voor jou. Nou lees ik dat hij sowieso niet echt moeite voor jou doet, dan vind ik, dat als dit niet werkt, dat je eens over de relatie na moet denken, want het moet natuurlijk wel van twee kanten komen.

Ik snap het wel. Het is ook zo dat hij weet dat ik zo’n beetje altijd voor hem beschikbaar ben en dat is ook dom maar ik wil gewoon de tijd die we met elkaar kunnen hebben benutten. Ik heb ook al een aantal keren aan hem gevraagd op welke plek ik nou sta maar hij zegt zelf dat ik belangrijker voor hem ben dan z’n vrienden. Maar dat laat hij niet echt zien. Ik denk dat ik gewoon andere dingen ga doen dit weekend en maar afwacht of hij iets van zich laat horen en zelf een keer regelt dat we wat gaan doen ipv dat ik dat doe. Dan lijk ik iig minder beschikbaar. Ik ga er indd zoals FindingNemo zegt voor zorgen dat hij onze afspraakjes weer de moeite waard vindt. Thanks!

Doe gewoon precieeees hetzelfde terug? Dan voelt hij het wel

omg arm meisje
pff mijn vriend is dus ook zo en hij snapt mijn punt niet ik vind het niet zo erg om soms mee te gaan maar als ik hem dan maar 1 dag kan zien heb ik liever gewoon dan dat niet maarja ik snap wat je bedoeld ik heb hetzelfde
maarja nu heb ik nog wat leukers jongens zijn raar! er was eigenlijk de laatste dag dat ik hem zag helemaal niks en de dag erna negeerde die alles omdat die onze ruzie’s kut vond nou we hadden net 2 a 3 keer een inie mini ruzie gehad en nu heb ik hem al zolang niet gesproken in 4 dagen maar 2 smsjes gehad pff ik word er gek van dat onvolwassen gedrag ik stond ook altijd klaar en sprong en nu ben ik gegaan 2 x om het uit te praten en werd die er nog bozer om en wou die tijd voor zichzelf en nu hoor ik dus helemaal niks meer en dinsdag is die jarig ik weet ook niet wat ik moet doen ik probeer hem nou niet meer te smsen of aan te spreken en hem ook terug te negeren maar ben bang dat het daardoor nog eens over door gaat
ik hoop dat je vriend een stuk makkelijker is vrienden kunnen veel stuk maken die van hem maakte ook altijd alles erger
succes

Gewoon hetzelfde terug doen.
En anders gewoon eens een goed gesprek met hem hierover hebben.

jonges het zijn maar rare wezens maar ik snap wel dat het vervelend is tjah praten heeft op deze manier geen zin want hij snapt het gewoon neit hoe het voelt dus ik dnek ook dat je hem maar een kee rmoet laten voelen wat jij voelt maar neit te veel mee doorgaan watn dan kan het nog verkeerder aflopen want zoals ik lees vind jij die jongen wel echt nog heel leuk

Dat had ik ook met mijn vriendje, ik heb op een gegeven moment gewoon gezegd dat het nu van zijn kant moest komen en dat ik niet meer zou beginnen over afspreken enzo. We zien elkaar nu wel minder, maar hij merkt wel dat ie er meer moeite voor moet doen.