Hoe krijg ik alles op een rijtje?

Hee meiden!

Ik ben meestal iemand die precies weet wat ze wilt, maar ik ben de laatste tijd zo erg in de war en ik hoop dat iemand me ermee kan helpen hier. Ik zal proberen het zo duidelijk en kort mogelijk te houden.

Ik heb al bijna een jaar een vriend (ik ben 16 hij 19). We hebben aan het begin van de relatie veel ruzies gehad maar de laatste paar maanden ging eigenlijk alles perfect. Totdat ik sinds een paar weken geleden een paar dingetjes merkte. Ik had totaal geen zin meer om intiem met hem te zijn en dacht soms als hij me alleen al probeerde te knuffelen van ugh, geef me ruimte… Ik vond het zelf vrij vervelend en heb hem niks verteld omdat ik dacht dat het wel over zou gaan. Maar ik bleef het hebben. Niet altijd, maar wel veel te vaak voor mijn gevoel. Nu begon ik vorige week erg te twijfelen. Ik miste hem totaal niet (wat ik meestal wel deed, want we zien elkaar ong. 1 x per week door afstand) en had ook geen behoefte om hem te spreken. Ik dacht zelfs dat als het uitging, het me niet veel meer zou boeien… Hij merkte dat ik afstandelijk deed en vroeg me meerdere keren wat er aan de hand was. Ik zei dat er niks was, want ik wou dat hij niks wist zodat we samen de kerst nog leuk konden doorbrengen en ik zo kon kijken of ik dan nog wel wat voelde. Hierdoor hebben we ruzie gekregen over whatsapp, maar toen hij op kerstavond bij me was ging alles weer goed. Ik heb die ochtend wel zijn berichten gelezen naar een vriend(wat niks voor mij is maar ik heb altijd al een naar gevoel over zijn feestjes) en daar stond in dat hij op feestjes met meisjes klootte (niet vreemdgaan ofz hoor) als uitlaatklep, dat ze wijven gingen kijken in de stad en dat ik met carnaval wss weer de slet ga uithangen en ik dan een schoen in mijn kut verdien(?). Ik heb hem nog niet verteld dat ik dit heb gezien. We hebben eerste kerstdag een superleuke dag gehad, maar ik bleef maar twijfelen of ik hem nou wel echt als vriendje zag, en niet als beste vriend…

Ik heb hem die avond al mijn twijfels verteld, en gezegd dat het misschien beter was om het uit te maken. Hij is toen blijven slapen en heeft de hele avond en ochtend gehuild, en de liefste dingen gezegd. Hij wil er alles aan doen om me te houden, kan niet zonder me etc. We hebben afgesproken dat ik nu even goed na ga denken, en hem weer zie als ik eruit ben. Maar sinds toen ben ik ZO erg gaan twijfelen over alles. Wat als dit maar een periode is? Waarom voel ik me nu zo verschrikkelijk kut terwijl ik dacht dat het me niet zou boeien? Maar ook, wat moet ik met een jongen die zo respectloos over me praat tegen zijn vrienden? Word het niet heel kut hierna als we nog doorgaan? En zit het niet sowieso al fout als ik twijfel? Het ene uur ben ik er zeker van dat ik het uit moet maken, en het volgende uur kan ik alleen maar janken en denk ik dat ik nooit zonder hem kan…

Heeft iemand tips voor me?
Moet ik het over die berichtjes naar zijn vriend hebben?
En vooral, hoe krijg ik alles weer op een rijtje?..

Heel erg bedankt als je dit gelezen hebt en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Als je twijfelt kun je het beter uitmaken. Hij heeft idd wel respectloze dingen gestuurd naar zijn vriend en als jij niet gelukkig bent, dan heeft het geen zin.

Ik zou hem nog een kans geven, vooral omdat je zelf niet goed weet of je wel zonder hem kan. Als je merkt dat het gevoel niet weggaat, kan je het altijd nog uitmaken. En over die berichtjes, alle jongens kijken naar andere meisjes en hebben het met hun vrienden daarover. Over dat je de slet gaat uithangen mag je zeker wat zeggen. Ik vind het erg respectloos als je vriend je een slet noemt. Hopelijk heb je hier wat aan xx

Bedankt voor jullie reacties, heb ik zeker wat aan x

Ik zou het uitmaken, als je nu al twijfelt. Hij stuurt inderdaad best wel respectloze dingen, hier zou ik ook wat van zeggen + als je niet gelukkig bent met hem, schiet je niks op… Je bent nu nog zo jong, er is nog heel veel te ontdekken :wink: Als je uiteindelijk bij elkaar hoort, komt dat wel weer, denk ik altijd maar.