Hoe kostbaar is/was jouw maagdelijkheid?

Ik ben nu 18 jaar oud en van mezelf erg nuchter. Absoluut geen slet, maar niet iemand die heel moeilijk doet over van alles. Wel ben ik maagd, waar ik me absoluut niet voor schaam! Ik heb met 33 jongens gezoend en met 7 jongens verder gegaan. Maar nu zit het dus zo. Ik weet dat het speciaal moet zijn, die eerste keer. Ik zou ook echt niet in een dronken bui een persoon van de straat plukken om het even te doen. Als ik dat had gewild dan had ik dat allang gedaan. Maar ik denk dat ik er nu wel klaar voor ben, en ik hoef niet te wachten op mijn grote liefde. Ik ben namelijk iemand die relaties haat, zich niet kan binden en van haar vrijheid houdt.

Nu heb ik een beetje contact met een jongen. We klikken zo goed met elkaar. We weten precies wat we aan elkaar hebben; soms een beetje zoenen en shit. Af en toe appen. Maar verder vrijheid om verder met iedereen te doen wat je wil, geen gezeur en absoluut geen relaties. Maar als het zo door blijft gaan dan zou het best wel kunnen dat we misschien met elkaar het bed in belanden. Dat zou dan mijn eerste keer zijn. Ook ga ik met vriendinnen op vakantie en ben ik echt niet van plan om effe een one night stand te doen, maar stel dat ik een hele chille jongen ontmoet waar ik veel mee optrek en het allemaal goed voelt dan denk ik; why not?

Ik vraag me gewoon af voor de nieuwsgierigheid hoe jullie daar over denken? Ik weet zeker dat een deel van mijn vriendinnen zou zeggen: ach joh, prima toch. Maar ook een groot deel zou schrikken en denken “De eerste keer vooral moet speciaal zijn. Met iemand van wie je echt houdt” Terwijl ik mijn eerste keer niet bijzonderder vind dan de keren daarna. Misschien zeg ik dat ook alleen omdat ik het natuurlijk niet meegemaakt heb, maar voor nu denk ik daar zo over.

Ik vond het niet zo heel belangrijk. Wel vind ik het jammer dat ik zo jong (15) was en de persoon waarmee het was, naja laat ik het zo zeggen als ik dat kon veranderen had ik dat eerder gister gedaan dan vandaag.

Doe waar jij je goed bij voelt, at the end of the day is het maar seks.

Dit is voor iedereen persoonlijk. Voelt het voor jou goed en denk je niet dat je nog moet wachten, dan lijkt het erop dat je er wel ‘klaar’ voor bent. Aan de andere kant vraag ik me ook af waarom je zoiets hier vraagt als je er echt klaar voor zou zijn, want het is jouw leven en je mag je eigen keuzes maken. Wij hoeven jou echt geen toestemming hiervoor te geven, daarom lijkt het alsof je toch twijfelt :’)

Oh nee begrijp me niet verkeerd Polyethylene. Ik doe ook absoluut wat ik wil maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe girlsceners denken over het weggeven van hun maagdelijkheid. Dat heeft absoluut geen invloed op mijn keuzes haha.

Ah oke :slightly_smiling_face: Maar je begrijpt toch wel dat dit heel persoonlijk is en echt iedereen er anders over denkt? Het kan ook zijn dat mensen hier vinden dat je dit niet moet doen, dat je dus negatieve reacties krijgt. Ik hoop voor je dat zulke reacties je keuze niet beïnvloeden.

“De eerste keer vooral moet speciaal zijn. Met iemand van wie je echt houdt” Terwijl ik mijn eerste keer niet bijzonderder vind dan de keren daarna. Misschien zeg ik dat ook alleen omdat ik het natuurlijk niet meegemaakt heb, maar voor nu denk ik daar zo over.

Ik vind dat niet alleen de eerste keer, maar alle keren bijzonder moeten zijn en met iemand van wie je houdt.
Zo denk ik er tenminste over voor mezelf, maar vind wel dat ieder zijn eigen ding moet doen en waar diegene zich prettig bij voelt.

Ja hoor dat snap ik en ik snap ook dat mensen het misschien wel apart vinden maar ik laat me gewoon meenemen door m’n gevoel op dat moment en niet wat andere mensen ervan denken. Wel lief van je!

Ik heb m’n maagdelijkheid in een Zwitserse kluis gestopt en alleen de ware mag de sleutel :3333

Oké sorry. Eh. Idk, ik vind al die ophef over wel maagd/niet maagd nogal overdreven en snap ook niet waar iedereen zich toch zo druk om maakt. Ja, sommige mensen duiken iedere week met een ander in bed, anderen wachten tot het huwelijk. Kan het me iets schelen? Nou nee. Ik zie maagdelijkheid ook niet echt als een ~omg my preciousss~ dus.

:’)

Oh maar even iets serieuzer en specifiek antwoord op je vraag: ik denk er ongeveer hetzelfde over als jij. Ik zou nu niet zomaar voor een one night stand gaan, wil m’n eerste keer wel met iemand die ik beter ken en met wie ik echt een band (en relatie) heb opgebouwd etc. Daarna zien we wel weer hè. Maar ik zou nooit zeggen dat de eerste keer “speciaal” “moet” zijn.

Voor mij heeft het niet echt een waarde, ik was ook al jaren klaar voor me gevoel en net als jij ben ik niet echt iemand die zich graag bind. Nou, is het in mijn geval wel met iemand geweest die ik net 10 minuten kende en in een redelijk dronken bui. Maar ik heb er totaal geen spijt van, ik wil liever kunnen genieten van de eerste keer met iemand waar ik veel van hou zonder eerst al die pijn weer door te moeten. Er zullen nu vast wel mensen over me oordelen maar ieder ze ding. Ik heb me altijd aan het “eerste keer met vriend” principe gehouden maar door dingen die in mijn omgeving zijn gebeurd, die een zware impact hebben, heb ik geleerd dat je moet nemen en genieten van wat het leven je bied of geeft. Doe waar jij je het best bij voelt, zo lang jij je goed voelt en zeker weet dat je geen spijt hebt bestaan er geen foute keuzes met dit soort dingen!

Ik doe niet erg moeilijk over seks. Het is niet zo dat ik het zomaar met iedereen doe ofzo, maar ik heb niet tot het huwelijk gewacht en ook niet op de ware. Wel had ik al bijna 2 jaar met m’n ex-vriendje toen we het voor het eerst deden. Eerder was ik er ook niet klaar voor.
Ik vind dat je er gewoon klaar voor moet zijn en een goed gevoel moet hebben bij die jongen. Als je elkaar niet kunt vertrouwen of er niet klaar voor bent dan is het niet goed.

Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt.

Mijn persoonlijke mening is dat je het pas moet doen als je een goede relatie hebt. Maar dit komt omdat ik nooit zelf mijn eerste keer uit heb kunnen kiezen. Ik ben op mijn 13de verkracht en heb hiermee alles ‘verloren’ wat er maar te verliezen viel op dat moment. Dus ik zie seks niet als iets wat je zomaar ff doet. Maar het zou best kunnen dat als dit niet gebeurt was ik een heel andere mening had gehad.

Doe gewoon waar jij je goed bij voelt en trek je niks aan van de meningen van anderen. :slightly_smiling_face:

Dat is inderdaad niet echt de eerste keer die je wilt. Wat naar :frowning_face: .
Heb je inmiddels wel een mooie “eerste” keer kunnen beleven met een lieve jongen?

ik ben vrij makkelijk in alles, heel eerlijk, maar seks is toch anders.
Ik heb het met 2 jongens gedaan letterlijk, maar ik noem er maar eentje echt. Die andere wilde ik gewoon wat mee flikflooien en toen is z’n ding perongeluk een stukje in mij gekomen want dat wilde hij graag en voor ik het door had was het eigenlijk al gebeurd. Dus die telt niet echt mee eigenlijk. Daarna heb ik het vrij snel met mijn toenmalige vriend gedaan toen wij een relatie kregen, omdat ik seks toch as iets speciaals met een speciaal iemand zag. Nu had ik die ervaring tenminste ook. Mijn ex en bijna weer vriend is echt super bijzonder voor mij (het is wat je noemt niet met en niet zonder elkaar kunnen). We doen het al een jaar eigenlijk, maar dit is echt een jongen waar ik ziels veel om geef en echt denk dat hij het is voor mij, al heeft tie wat super nare dingen geleverd.
Ik denk dat seks iets heel speciaals is en dit alleen doet met iemand van wie je echt houd.
Ik heb vandaag trouwens ook echt ruzie met hem gehad over dat hij seks heeft gehad met een ander meisje toen wij even een break hadden.

Ik ben een vrij makkelijk persoon, maar op het gebied van seks dus absoluut niet. Ik ben zelf geen maagd meer, maar alle keren waren voor mij speciaal. Voor mij was het ook heel belangrijk dat het was met iemand van wie ik echt hield. Mijn eerste vriend ging ik in totaal 2,5 jaar mee. Ik was op dat moment nog wel vrij jong, maar ik hield gewoon echt van hem. Zelf kan ik me de eerste keer ook nog goed herinneren. Voor mij is het dus zeker iets heel speciaals wat gewaarborgd moet worden. Verder denk ik sowieso niet dat ik zomaar seks met iemand zou kunnen hebben aangezien liefde en seks voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Overigens heb ik geen oordeel over wat anderen doen, dat is ieder zijn eigen keuze. Maar dit is gewoon hoe ik erover denk…

Ik wou het uitsluitend doen met iemand waar ik helemaal gek op was en hij op mij.
En mission accomplished, hoe gek dan ook :stuck_out_tongue:

Mijn ontmaagding was door mijn beste vriend, we kenden elkaar al 2 jaar en we waren echt super close. We hadden net… 2 weken een relatie. En nee, dat is niet bepaald lang maar het voelde gewoon goed. Toen vond ik het echt belangrijk dat het speciaal zou zijn en ook met een bijzonder iemand. En ja, dat is zo ongeveer gebeurd.
Nu, bijna anderhalf jaar later - de relatie is inmiddels uit - denk ik er iets makkelijker over, ben alleen zeker niet van de one night stands.

Zijn er eigenlijk niet genoeg topics hierover?

Mmm…ik wilde toch een half jaar wachten…maar ach. Ik was er klaar voor, dus dan heb ik zoiets: Gaan met die banaan!