hoe komt het dat ik altijd 's avonds niet kan slapen?

ik kan 's avonds niet slapen, maakt niet uit of het koud is ofniet.
En dat is heel erg irritant, want dan ben ik de volgende morgen bekaf.

heb ik ook gebruik nu melatodine, zijn pilletjes met een lichaams eigen stof. Een stofje die je aanmaakt in je hersenen waar je moe door word bij sommige mensen word dit stofje te weinig aangemaakt. Ik merk wel dat ik beter slaap.

ik kan ook nooit snel slapen. maarja.
als ik 4uur heb geslapen ben ik eigenlijk net zo wakker dan als ik 8uur heb geslapen…

Daar heb ik ook vaak last van. Vooral als ik gespannen ben. Ik probeer dan altijd ontspanningsoefeningen o.i.d. te doen :’).

Of misschien is je dag en nachtritme in de war? Dat je laat naar bed gaat en tot heel laat uitslaapt waardoor je 's avonds niet moe bent en niet kan slapen? Als dat zo is helpt het meestal om 's ochtends op een vaste tijd op te staan, niet al te laat. En 's avonds ook niet te laat gaan slapen. En dat gewoon (ook al is het weekend) te blijven volhouden. Zo krijg je een stabieler ritme en ben je aan het einde van de dag ook een stuk moeier waardoor je veel sneller in slaap valt.
En anders kan je altijd naar de dokter en die kan je misschien (tijdelijk) slaaptabletten voorschrijven of hij gaat je helpen om te kijken waardoor je slaapproblemen veroorzaakt worden en een oplossing voor je zoeken.

edit: te weinig beweging of te weinig frisse lucht kan ook een oorzaak zijn. Ik merk dat als ik een dag hardgelopen heb ik die nacht een stuk beter slaap. En als ik veel buiten ben geweest kan ik ook veel beter slapen dan dat ik de hele dag binnen heb gezeten :slightly_smiling_face:.

kun je niet in slaap komen of slaap je wel maar ben je steeds wakker?

als je niet in slaap kunt komen moet je miss eens muziek gaan luisteren dat helpt bij mij altijd goed :slightly_smiling_face:

ik gebruik ook melatonine, dat is niet schadelijk en het zijn lichte pilletjes :wink:. Probeer dat eens. En na een tijdje kan je weer zonder proberen, meestal helpt dat bij mij. Het kan er aan liggen dat je lichaam het moeilijker heeft om de dag te verwerken of zoiets…

ik kan nooit goed in slaap komen.

Kun je die gewoon bij de apotheek halen? of moet dat op recept?

Ohja, zijn het grote pilletjes of netzo groot als de pil pilletjes.
want anders kan ik ze niet inslikken.

Die kan je op recept halen, maar dat gaat heel makkelijk :wink: Je zegt gewoon dat je niet in slaap komt en dan geeft de dok je die pilletjes. Dat is het lichtste wat er is.
Het zijn echt mini mini pilletjes. Nog kleiner dan anticonceptie pil.

Ik heb altijd hetzelfde probleem.

denk je te veel na over dingen ?
eet of drink je veel dingen waar suiker inzit voordat je gaat slapen ?

ik heb het ook,
maar niet omdat ik veel suiker eet.
ik denk altijd na over de dingen die ik fout heb gedaan die dag,
en hoe ik dat wel had moeten doen!
voordat ik alles ben nagegaan, en mezelf heb beloofd dat ik het de volgende keer anders doe, kan ik niet slapen…
echt vervelend!

Zo dat klinkt heavy…
Ik kan ook bijna nooit slapen. Vannacht pas om half 4.
Ik ben de dag erna ook super brak. Heb mn afspraak van vanochtend ook maar afgezegd en daarna nog 6 uur lang geslapen!
En dit gebeurd bijna elke dag. Ben echt bang hoe dit gaat aflopen als ik stx weer naar school moet :S
Ik weet niet echt waar door het komt…Ik zit er ook aan te denken om mn matras te veranderen. Als ik bij mijn vriend slaap slaap ik altijd heeerlijk. En bij mij thuis niet. Heb ook nachtmerries enzo. Word er ook gek van

Hierboven staat dat je die melatodine op recept moet halen maar ze staan ook gewoon bij de kruidvat, net zo handig :grinning:

Heten die pillen, melatodine of melatonine…
Ik ga ze ook ff halen en wil niet voorschut lopen als ik het ophaal :grinning:

Ik kan nooit slapen als ik 's nachts wakker ben geworden. En als ik bijv. van visite ofzo ben gekomen (wordt meestal 12 uur ofzo) dan voel ik me heeeeel moe, en als ik in me bed lig dan is alle slaap weg?! Dus das best wel dom en ik weet niet wat ik eraan moet doen. Slapeloosheid zit bij mij in de familie helaas, mijn vader heeft het mijn opa heeft het en nu heb ik het ook…:S:S

misschien slaap je te lang uit.

Heb ik oook!
Heb soort van pillen voor gekregen maar die hielpen geen reet; Ik kreeg er alleen maar nachtmerries door. En 1x nam ik er zelfs 3 in terwijl je er maar 1 mocht in nemen, geen verschil. Neem ze niet meer in. Dus kan je niet helpen.

Die pilletjes kun je gewoon bij de Hema halen hoor, kan zonder recept :slightly_smiling_face:

Dat heb ik ook, benn ik moe. en lig ik op bed. heb ik geen slaap meer ><

• je staat laat op?
  • je krijgt caffeine binnen vlak voordat je gaat slapen?
  • je denkt te veel?
  • je bed is niet comfertabel?
  • het is te warm/koud?

etcetc