Hoe komen ze aan mijn nummer?

Sinds september heb ik een Samsung Galaxy S, met een abonnement bij Vodafone.
Een maandje geleden ongeveer belde een vrouw met privé nummer mij op. Die vertelde me dat ze een Annemal (ofzoiets) zocht, omdat die vanochtend naar haar had gebeld en dus terug zou bellen. Vanaf mijn nummer? Kan dus niet, ik ken niemand die sowieso met Anne begint of heet.

2 Weken later begon iemand een gesprek met me aan op What’s app. Voor What’s app heb je die gene z’n nummer nodig, zo kan je dan chatten. En ik wist niet wie hij was. Hij dacht dat ik Victor was, omdat hij ook dezelfde nummer had. Blijkbaar had hij die dan weer vrijgegeven…

Ik bedoel, ik heb dit nummer al vanaf september…

Net weer. Ik heb die nummer trouwens niet meer opgeslagen, omdat ik mijn mobiel gereset hebt. Net begon er ook weer iemand; die wou dat ik een foto van mezelf maakte en dat soort dingen. Niet gedaan natuurlijk… Maar ik wil die nummer even blokkeren.

Weet iemand hoe ik een nummer kan blokkeren? Ook zodat die nummer niet met me kan chatten op What’s app.

Alvast bedankt x.

dat heb k dus ook …
k word de hele tijd uitgescholden voor kkhoer, kat, slet enso
door een jongen die ik helemaal niet ken…

ik heb zelf een blackberry en dan als je gwn op menu klikt
kan je diegene blokkeren

Een nummer blokkeren kan niet. Ik ben gestalkt, een halfjaar lang, en het enige wat je eraan kan doen (volgens de politie waar ik ben geweest) is een ander nummer nemen. Bel naar de klantenservice van vodafone en dan kunnen ze hem meteen omzetten. Bij mij was de eerste keer nummer wisselen gratis.
Probeer op sites ook noooooit je telefoonnummer in te voeren. En word lid van het bel me niet register, wil ook wel eens helpen. Veel succes iig, ik weet uit ervaring dat het heel naar kan zijn.
Oja een laaste tip, geef je nummer alleen aan vrienden/familie, niet aan iemand die je maar net kent. je weet nooit wat die mensen met je nummer doen.

Ik zie dus dat mijn laatste gesprek met dezelfde gast was als de 2e x. Ik zie nu wel een manier hoe ik mensen op What’s app kan blokkeren, maar ik vind het vreselijk raar dat onbekende mensen aan mijn nummer komen…

@LottosS
Bedankt! Ik geef zelf ook echt nooit m’n nummer uit… Een vriendin mag heus wel een smsen of bellen met mijn mobiel, niet erg. Ik ben daar ook bij. Op zulke sites zet ik ook nooit m’n nummer bij. Ik vertrouw het echt niet allemaal… M’n moeder weet ook dat ik al door 2 vreemde ben “getroffen”, als ik zeg dat hij om een foto vroeg gaat ze uit d’r stekker… Ik blokkeer hem gewoon en als dit doorgaat, wil ik inderdaad een nieuw nummer.

Ik denk gewoon dat je telkens het oude nummer van iemand anders krijgt? :stuck_out_tongue:
Anders weet ik het ook niet.

Bij die vrouw kon dat niet. Aangezien ze zei dat die Annemal die ochtend had gebeld naar haar…
Bij die gast kan dat. Maar vanaf september? Wel lang…

Ik word af en toe gebeld door een vrouwtje die haar mobiel kwijt is, en dan ‘‘haar’’ nummer belt om hem te zoeken. Maar dat blijkt dan mijn nummer te zijn … want wij hebben de zelfde cijfers in ons nummer alleen zijn de eerste 3 bij haar de 4 t.m 6e en andersom bij mij. Misschien dat het bij jou ook zo iets is. dat het nummer van die annemal of victor er op lijkt of iets ?

Hoe je het nummer moet blokkeren weet ik niet . misschien naar de klantenservice bellen om te vragen of ze daar ergens het nummer kunnen blokkeren of zo ? maar dat lijkt me niet eigenlijk .

Nou sterkte ermee meid !

Ik zal als ik jou was kijken of je een nieuw nummer kan krijgen!

Beetje raar van dat belletje van dat Annemal-gedoe…

Bij de galaxy kan je wel een nummer op een weigerlijst zetten voor als die belt.
Hiervoor moet je naar je oproepen lijst bij dat groene telefoontje linksonder en dan op diegene z’n nummer klikken, linksonder de optie knop en dan aan weigerlijst toevoegen.