hoe kom k er vanaf??

hoooi,

ik heb al een tijd wat problemen. Ik heb me een lange tijd gesneden, nu al een maand niet meer, maar ik beschadig mezelf nog wel. Hier wil k ook vanaf komen, maar ik weet niet hoe! Ik praat wel met mensen van jeugdzorg, maar die weten hier niet van. Ik wil het ze wel vertellen, maar ben dan bang dat ze het mijn ouders vertellen…
Wie weet hoe k van het zelfbeschadigen af kom??

xx een radeloos meisjee (14)

Heel vervelend voor je, en dit berichtje is niet rot bedoelt. Maar ik denk dat deze mensen jou veel beter kunnen helpen:
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/algemeen-automutilatietopic-4-255975.0.html

Hee meid,

Ik heb hetzelfde, ben er wel een aantal maanden vanaf geweest. Ik ben op zoek gegaan naar andere dingen/manieren om met mijn spanningen om te gaan. Ook meer leren uitspreken op het moment dat het speelt… En ook bij psychiaters/psychologen/ therapeuten etc. Maar ook echt bij de mensen die dichtbij me stonden.
Ik ben bijv gaan hardlopen of tegen de wind in gaan fietsen om die spanning kwijt te raken. Maar ook met een bal gooien tegen een muur, flink hard meeblerren met muziek… maar ook emoties er laten zijn… Ik weet het is niet hetzelfde en het zal even duren voordat dit effect zal hebben, aangezien je je ontlading heel anders moet gebruiken, maar voor mij hebben verschillende dingen heel erg geholpen… Het is voornamelijk sterk blijven en dingen uitproberen…
Helaas is het bij mij niet blijvend gestopt… maar het heeft een tijd geholpen…
Ook is het misschien wel handig om het wel aan je peuten te vertellen je kan erbij zeggen dat je liever neit wilt dat ze het je ouders vertellen dit mogen ze ook niet zomaar doen :slightly_smiling_face:!

Heel veel sterkte meid!
:sob::muscle:

Heey. Ik snap dat je het niet wilt dat je ouders het weten, dit heb ik zelf ook. Ik snij mezelf al best lang maar alleen 2 vriendinnen weten het, geen volwassenen. Je kan zelf proberen niet meer jezelf te beschadigen (heel moeilijk weet ik helemaal), of met vriendinnen praten? Ik weet niet of als je die mensen het vertelt en zegt dat ze het niet aan je ouders moeten vertellen, ben ik wel bang dat ze dat op een gegeven moment toch gaan doen, ik vertrouw eigenlijk volwassenen op dat gebied niet. Sterkte, en je mag me noten if you ever want x

Kan je niet afspreken dat zij het voorlopig in geheimhouding bewaren en jou de gelegenheid geven het zelf binnen een bepaald termijn aan je ouders te vertellen.

Dat weet ik niet, maar ik wissel binnenkort van hulpverlener. Bij de nieuwe ga ik het denk k bijna meteen over geheimhouding hebben en als ze niets mogen zeggen, vertel ik het ze wel. Ik weet wel van de vorige dat ze wel ‘erge’ dingen mogen zeggen, omdat ik nog geen 16 ben. Ook is het wel lastiger bij de nieuwe, want die gaan veel meer contact houden met mijn ouders en ook met iemand van school…