Hoe kom je in contact?

Heey guys!

Ik heb op school hele leuke vrienden maar er zijn ook mensen van een jaar hoger. Ik vroeg me af hoe ik in contact kom met die mensen want ze kennen me wel maar om zo maar er naar toe te lopen en wassup te zeggen is een beetje…
( BTW ik bedoel jongens EN meisjes)
Tips?

xx

.

Door uit te gaan waar zij ook uit gaan, zo doe ik het tenminste. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog niet uit kan/mag kun je misschien naar feestjes of plekken gaan waar zij ook zijn? Of op het schoolfeest kun je best op de afstappen.

Eigenlijk komt het allemaal vanzelf wel, als je ouder wordt maak je gewoon meer connecties omdat je gewoon veel meer zelfstandige dingen doet. Ik ken bijvoorbeeld heel veel oudere jongens en meisjes door mijn werk, waar ik ook bevriend mee ben geworden.

Waarom wil je dan met mensen die een jaar hoger zitten in contact komen als ik vragen mag? Als je meer mensen wil kennen is het misschien makkelijker om te doen bij mensen van wie je een ‘lijn’ hebt. Klasgenoten, vrienden van vrienden, sportteam etcetera.

Eigenlijk omdat het feit ik een late leerling was en zij eigenlijk dus wel mijn leeftijd zijn en hun interesses meer matchen met die van mij.

Hmm sorry om je uit de droom te helpen maar je kent deze mensen helemaal niet. Je weet dus helemaal niet of hun interesses meer stroken met die van jou.
Één jaar leeftijdsverschil is echt niks.

Ikzelf heb een jaar overgeslagen en ik kon prima aansluiting vinden met mensen die een jaar ouder waren dan mij. Toen ben ik blijven zitten (ironie) en ik kon ook prima aansluiting vinden met mensen die een jaar jonger zijn dan mij.

Als je gaat studeren kom je mensen tegen die En jonger En ouder zijn dan jou. Als je je vriendschappen gaat baseren op hoe oud iemand is… dat is niet het idee achter een vriendschap.

In plaats van mensen te zoeken die een jaar ouder zijn dan jou, ga mensen zoeken met dezelfde interesses. Dit is geen oplossing.

Ik ben ook wel erg blij met de vrienden die ik nu heb, maar als ik bijvoorbeeld over brandy melville of dr martens of tumblr praat. Kijken ze me aan alsof ik een gorilla ben die een sinasappel eet.

Ja maar dat heeft niks te maken met dat ze een jaar jonger zijn :wink: Gewoon dat ze daar geen interesse in hebben. Niet iedereen van dezelfde leeftijd heeft dezelfde interesses.