Hoe kom ik van mijn onzekerheid af?

De titel zegt eigenlijk al genoeg…
Ik heb een relatie die eigenlijk heel goed loopt. Ik kan alles met mijn vriend bespreken, hij is enorm lief voor me en eigenlijk is het de perfecte jongen voor mij. Ik hou zo ongelofelijk veel van mijn vriend en dat is eigenlijk het gene wat me zo onzeker maakt. Ik ben zó bang dat hij me op een of andere manier niet meer leuk vind of gaat vinden, maar hij geeft wel telkens aan hoe blij hij met me is. Ik heb met hem gepraat over mijn onzekerheid en hij probeert er alles aan te doen om deze onzekerheid weg te nemen door me complimentjes te geven etc.

Ik wil hem niet telkens lastig blijven vallen met vragen of hij me nog echt leuk vind, maar vooral vandaag heb ik er enorm veel last van… Hebben jullie deze onzekerheid in jullie relatie ook en hoe gaan jullie daarmee om? Heeft iemand misschien advies om hier vanaf te komen?

Weet je zelf waarom je zo onzeker bent?
Zijn er redenen om te twijfelen aan het feit dat je vriend je geweldig vindt?

Stuurt hij je wel eens een berichtje ofzo dat hij blij met je is? Bewaar dat, en lees dat nog eens na als je je onzeker voelt :wink:

Ik heb precies hetzelfde, maar ik weet hoe ik zo onzeker ben geworden.

Mijn ouders zijn al zo’n 10/11 jaar geleden gescheiden omdat mijn vader vreemd ging. Verder ben ik jarenlang gekleineerd door een paar van mijn nichten en mijn beste vriendin. En dan heb ik ook nog ervaring met jongens die bereidt waren om vreemd te gaan.

Ik weet wel dat mijn vriend van me houdt, maar toch blijft die onzekerheid me dan vertellen dat ie dat niet doet. Ik heb met mijn vriend erover gepraat en hij helpt me gewoon echt. Hij geeft me zekerheid, en elke keer als ik weer onzeker ben dan ga ik ook weer naar hem toe. Je valt hem hier echt niet mee lastig.

Wat ik verder ook doe is meestal als zo’n gedachte komt tegen mezelf praten en mezelf ervan verzekeren dat het niet waar is.
Dat ik weet wat de reden van mijn onzekerheid is helpt ook een boel. Mijn vriend lijkt totaal niet op mijn vader en hij is ook geen jongen die vreemd zal gaan. Mijn nichten en beste vriendin zeiden het uit jaloezie. Dat helpt toch weer om over die onzekerheid te komen.

Dus probeer ook je oorzaak van je onzekerheid te zoeken.