Hoe kom ik van elke dag haar wassen af?

Heyhey,

ik was mijn haar nu eigenlijk elke dag. De ene dag was ik het met een shampoo (2x omdat mijn kapper dat aangeraden had) en een conditioner. De volgende dag wil ik het niet wassen, maar moet het wel omdat het er anders best vet uit ziet, dus was ik het met een beetje shampoo. De volgende dag weer met shampoo en conditioner.
Om uitdroging te voorkomen gebruik ik elke week een haarmasker en ik gebruik elke dag een serum.

Maar ik wil het niet meer elke dag wassen. Het liefst wil ik het 2 tot 3 keer per week, maar ik weet dat dat voor mij niet gaat lukken. Maar om de dag wil ik toch wel halen. Weet iemand hoe mijn haar minder snel vet wordt en hoe ik het kan afleren om het elke dag te wassen?

Minder serum! Van te veel word je haar vet

Ik gebruik alleen shampoo en heb hetzelfde probleem, sorry ik weet het niet

Serum doe ik alleen onderin, dus niet op mijn hoofdhuid waar het vet wordt :wink:
Onderin wordt mijn haar niet vet.

2 keer shampoo is best raar, maar goed als je kapper het aanraadde…
het beste is om je haar eens 4 à 5 dagen goed vettig te laten worden, niet echt aangenaam maar wél effectief! en daarna was je het om de dag, na dit enkele keren te doen zal je haar zich wel aangepast hebben. succes :slightly_smiling_face:

droogshampoo?

Thnx xBabylove! Ga ik proberen. Moet het wel op dagen dat ik nergens heen hoef haha =p
@MOTIONLESS: droogshampoo droogt je haar alleen maar uit, dus dat is ook niet echt een optie, heb ik wel aan gedacht :wink:

Ik doe als ik gedoucht heb soms meteen een knot in mn haar, volgende dag zit dat nog prima (ook als ik ga slapen), dus ik kan er dan ook nog mee weg. En bij mij word m’n haar dan niet zo snel vet en heb ik er geen last van dat ik het een dag niet gewassen heb.
Ik heb ook erg moeite met m’n haar niet elke dag te wassen.

Dus op de dag dat je je haar niet wast doe je een knot in je haar? Dat zou ik wel kunnen proberen, alleen draag ik mijn haar het liefst los. Dus om nou om de dag met een knot in te lopen…

Ik douche trouwens elke ochtend, en heb dat ook echt nodig om wakker te worden =p Het is wel zo dat op de ochtend dat ik mijn haar eigenlijk niet wil wassen, het nog niet eens zo vet is. Na het douchen en föhnen is het pas echt vet. Maarja als ik mijn haar niet nat maak zit het echt niet =(

zo erg droogt het je haar nou ook weer niet uit hoor.

Ik ben begin juni naar een 3daags festival geweest en toen moest ik dus droogshampoo gebruiken. (douchen gaat niet op zo’n festival) En mijn haar voelde na gebruik echt heel droog, terwijl het normaal helemaal niet droog is. Dus misschien niet dat het iedereens haar uitdroogt, maar het mijne dus wel :wink:

Dat moet je gewoon afbouwen. Eerst deed ik mijn haren ook elke dag wassen maar daar werd ik een beetje gek van omdat ik ze ook daadwerkelijk elke dag moest wassen omdat ze anders de volgende dag vettig zouden zijn.
Ik heb dat gewoon afgebouwd dat als ik een dag toch alleen thuis bleef dat ik ze dan niet deed wassen, enzovoorts.

ik heb daar ook last van! :frowning_face:
maar ik was het nu met een shampoo van garnier voor normaal haar dat snel vet word.
en het word steeds beter!
en ik ben ook gestopt met varkensvlees eten en daar krijg ik minder pukkeltjes en puistjes van en het lijk ook alsof mijn haar minder snel vet word.
dat komt waarschijnlijk doordat varkensvlees best wel vet is. :frowning_face:

nou succes ermee!

van te veel haren wassen raakt je haar nog vetter…

@Unstoppable: In de vakantie ben ik veel thuis of bij mijn vriend thuis dus dan kan ik het wel een dag niet wassen. Wordt wel echt wennen! Ben gewend dat mijn haar lekker zacht aanvoelt haha.
@plafondbalk: varkensvlees eet ik zowieso niet omdat ik het niet lust en het niet gezond vind. Die shampoo kan ik wel uitproberen! Maar ik gebruik nu een shampoo die mijn haar beschermt en herstelt, omdat ik het veel stijl en föhn. (pantene pro-v repair & protect) Deze shampoo werkt daar super goed voor, dus wil ik daar eigenlijk niet mee stoppen.
Maar deze shampoo maakt mijn haar ook niet minder vet =(

@Gevoelloos: ja dat weet ik, maar dat is nou eenmaal zo gegaan dat ik het elke dag moet wassen. Daarom wil ik het minderen.

Hmm mijn vriendin gaat altijd 2/3 x per dag in bad.
en wast ook haar haren heel veel.
en wast haar handen veel, al bij de kleinste dingen…
maar die heeft smetvrees.

komt dat je ook bekend voor. of is het alleen je haren?

Het is nu vakantie, daar kan je gebruik van maken. Dus op dagen dat je de deur toch niet uit gaat je haar ook niet wassen, dan is het niet zo erg dat het vet wordt (: