Hoe kom ik van aambeien af?

haaii,

Omg ik denk dat ik aambeien heb…
Ik ga het hier met niemand over hebben omdat ik me hier echt voor schaam dus daarom maar hier vragen stellen…
Hoe kom ik hier vanaf ? Graag met huis,tuin en keuken middelen…

Helpp
xxx

[i]Edit Pivoine: topictitel moet duidelijk zijn

Je kan naar de drogist gaan en daar aambeienzalf kopen? Ik denk dat elke drogist dit wel verkoopt.

Naar de dokter is het best

klopt. gewoon naar drogist gaan ver van jou vandaan.

Wachten tot het voorbij is.

Gaat dat voorbij dan? Ik dacht dat je die altijd houdt als je ze eenmaal hebt?

Neen, normaal horen ze terug te verdwijnen…

Gaan ze vanzelf weg ? het is nog maar klein

Aambeienzalf.

Idd aambeienzalf. En niet gaan persen, zo kun je ze namelijk ook krijgen.

Ja ze gaan vanzelf weg, aambeien zijn uitgezette aders, dat komt door het persen.
Dus (volgens mij) als je een moeilijke stoelgang hebt is de kans groter dat je harder moet persen dus eerder aambeien hebt.

Oplossing: vezelrijke dingen eten en genoeg drinken :slightly_smiling_face:

xx

Naar dd huisarts gaan want het zijn gezwollen bloedvaten.
Ik wens je veel beterschap!

Allereerst; HEEL VEEL drinken. Aambeien zijn niet alleen opgezwollen bloedvaatjes, maar bestaan ook uit vocht waardoor ze wat zachter aanvoelen. Probeer als je de grote boodschap op het toilet doet niet te persen, hiermee maak je de aambeien alleen maar groter. Je kunt na iedere stoelgang zinkoxide crème (of Sudocrèm) aan smeren. Het is geen prettig spul om het daar aan te brengen, maar het helpt de jeuk/pijn wat te verzachten. Plus je kunt het voor iedere doeleinde gebruiken, wat de drempel voor jou wat minder lastig maakt als je naar de drogist wilt. Ja, het klinkt vies, maar je zult de aambeien toch echt proberen terug in de anus te moeten duwen. Lukt dit niet? Dan moet je naar de huisarts

Sommige apotheken verkopen vaseline/lidocainecrème 3%. Deze crème verdoofd de aambeien waardoor je geen pijn hebt. Echter moet dit wel als recept worden aangevraagd bij de huisarts.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Maar het belangrijkste; heel veel vocht binnenkrijgen!