Hoe kom ik over mijn ex heen?

Hey,
Ik zit hier al een tijdje mee, en ik heb er ook al met mijn moeder en vriendinnen over gepraat, maar ik wil ook graag even jullie mening horen. Okey, hier het verhaal:
Ik en mijn ex hadden een lange-afstandsrelatie, ik woon in Limburg, en hij woont in Noord-Holland.
Het ging allemaal wel goed, ik bleef bij hem om de 2 weken in het weekend slapen, en we praatte iedere dag non-stop via de ping. Na de 5e maand ging het allemaal in z’n achteruit, onze gesprekken werden eentonig, en hij reageerde steeds vaker niet op mijn berichten. Ik heb dit allemaal geaccepteerd. We kregen ook steeds vaker discussies en ruzies, en op een gegeven moment kon ik het nietmeer aan. Ik vroeg hem om eerlijk te zijn wat er nou aan de hand was, want ik merkte dat er iets was waar hij niet met me over wilde praten. Hij zij alweer (zoals bijna iedere dag 3 weken lang) dat er niets aan de hand was. Deze keer ging ik door en zei dat hij het beter kon zeggen dan het voor zich houden. Hij vertelde me dat zijn gevoel voor me aan het weggaan was… Ik was natuurlijk kapot. Ik heb hem gebeld en hij heeft het me uitgelegd. Ik heb hem ook gevraagd waarom hij het die 3 weken niet gewoon heeft gezegd, want hij weet dat ik er niet tegen kan als mensen tegen me liegen. Hij zij dat hij niet wist hoe hij het moest zeggen. Via de telefoon spraken we af dat ik gewoon naar hem toe zou gaan die vrijdag, om het uit te praten en te beslissen of we door zouden gaan of niet. Nu komt het: Hij zei vanaf dat telefoon gesprek tegen me van: “Het komt allemaal wel goed schat.” Hier kreeg ik dus vertrouwen in. De dag voordat ik naar hem toe zou gaan, en tevens de dag voordat we 6 maanden samen waren maakte hij het uit. Ik kon 3 dagen niet eten en ben 6 kilo kwijtgeraakt. Ik ben nog boos op hem, en ik probeer afleiding te zoeken bij vriendinnen en er niet aan te denken. Maar mijn hoofd gaat vanzelf weer naar hem toe als ik alleen ben en dan word ik weer sad :c. wat te doen? x

Wat vervelend voor je dat het zo gelopen is en wat naar dat hij je zo behandeld heeft! Het is heel normaal dat je het er nog moeilijk mee hebt hoor, het is met mijn ex serieus al bijna een jaar uit en ik denk er nog vaak aan. Maar je kunt hem het beste gewoon overal van wissen (facebook, email, telefoon, foto’s en zijn spullen opruimen etc.) want dan heb je minder herinneringen en minder dingen die je prikkelen aan hem te denken. Zoek inderdaad verder veel afleiding, ga leuke dingen doen en blijf goed voor jezelf zorgen (: Op een gegeven moment zul je je beter gaan voelen en ga je er anders over denken, het komt wel weer goed!

Tijd heelt alle wonden. Nieuwe mensen daten ook. Ook al heb misschien nog helemaal geen behoefte aan een nieuwe liefde, daten kan altijd voor de leuk en het geeft je waarschijnlijk meer zelfvertrouwen. Doe gewoon veel leuke dingen. :slightly_smiling_face:

Ik merk inderdaad dat ik nog niet toe ben aan een nieuwe relatie, bedankt voor jullie reacties <3

helemaal mee eens! T komt goed meis! :sob::muscle:

hihi, thanks :grinning:

Ik herken me echt zo in dit verhaal he, alleen bij mij was het geen lange afstandsrelatie. Het gebeurde ook een paar dagen voor we een half jaar zouden hebben! Bij mij is het iets meer dan een maand uit, en ik vind het nog steeds heel erg, maar begin steeds meer in te zien dat hij me echt op een lullige manier heeft gedumpt. Waarschijnlijk zul je na een paar weken dus ook steeds meer gaan inzien wat er fout ging. Het komt goed, ook al geloof je het nu niet denk ik, want ik geloofde het ook niet toen mensen dat tegen me zeiden. :wink: waarschijnlijk heb je de uitspraak ‘geen hand vol, maar een land vol’ ook al 10000 keer gehoord. :wink: succes de komende weken, en ga vooral leuke dingen doen!

niks. Blij zijn met je gewichtsverlies lijkt me?
Nee weet je, liefdesverdriet is ontzettend rot. ik heb er ervaring mee. Het is een ongelooflijk klote gevoel wat je niet uit kunt zetten en het enige wat helpt is terug gaan naar hem, ook al weet je dat het nooit meer gat werken(er komt altijd een moment dat jullie elkaar terug willen en als je daarin trapt heb je straks dubbelzoveel pijn en kom je geen stap vooruit, geloof me… ik weet er alles van) of je kan gewoon alles negeren en geen contact meer zoeken met de jongen in kwestie en je leven langzaam maar beetje oppakken en verder gaan.